RES696 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | RES696 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Serap Emmungil | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin lisansüstü tezlerde ve makalelerde karşılaşılabilecek sorunları rahatça aşabilmesi için gerekli olan teknik altyapıyı oluşturmak ve öğrencilerin bir metin hazırlama konusunda gerekli donanıma sahip olmasını sağlamak amaçlanır. Araştırma yöntemlerinde yayın etiği açısından intihal, esinlenme arasındaki farkların ayırt edilebilmesinin sağlanması amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yayın etiği kulları (intihal, esinlenme, alıntı, dipnot ve kaynak gösterme). Bir makalede konuyu sınırlandırma, biçim, içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme. Kitap, dergi ve elektronik veri standartlarına uygun makale yazım teknikleri. Yazılı anlatım türleri: Makale, Eleştiri, Deneme, Derleme, vb. | |||||
Kaynaklar | Robert A. Day, 'Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Nasıl Yayımlanır', Tübitak Yayınları Bilgi Dizisi. Oktay, Ahmet. 'Resim Yazıları', Bilim Sanat Galerisi Gombrich, E.H., 'Topics of Our Time: Twentieth Century Issues in Learning and in Art' , Phaidon Press. Sayre, Henry, M. 'Writing About Art', Pearson/Prentice Hall VandenBos, Gary, R. 'APA Yayım Kulavuzu', Kaknüs Yayınları. Özdemir, Emin. 'Anlatım Sanatı-Kompozisyon', Remzi Kitabevi. Küçük, Orhan. 'Bilimsel Araştırma Yöntemleri', Ekin Yayınları. Sengel, C. Filiz, 'Fikir ve Sanat Eserleri Hukukunda İntihal ve Esinlenme', Seçkin Yayıncılık Hukuk Dizisi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yayın etiği genel kuralları |
2. Hafta | Alıntılamada intihal, esinlenme kavramları arasındaki farkları ortaya koyarak nesnel ölçütler belirleme ve ayrımlara varma |
3. Hafta | Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu açısından eser kavramı ve türleri, eser sahibi, eser üzerindeki maddi ve manevi haklar bu hakların sınırlandırılması. |
4. Hafta | Bilimsel araştırma yöntemleri. |
5. Hafta | APA ve MLA?ya göre yayım ilkeleri. |
6. Hafta | Örnekler üzerinden metin inceleme (APA). |
7. Hafta | Örnekler üzerinden metin inceleme (MLA). |
8. Hafta | Ara-Sınav |
9. Hafta | Öğrencilerle birebir çalışmalar: Makale konusu sınırlandırma ve konu başlıkları belirleme |
10. Hafta | Tez önerisi örneği hazırlama çalışmaları |
11. Hafta | Tez çalışma raporunun genel kuralları |
12. Hafta | Tez önerisi örneği hazırlama çalışmaları |
13. Hafta | Sunum- proje önerisi hazırlama çalışmaları |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 9 | 3 | 27 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Proje | 10 | 2 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 7 | 3 | 21 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 78 | 19 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar. | X | ||||
3. Alana yönelik teknik bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir. | X | ||||
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar. | X | ||||
7. Önceden edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal bir etkinliği gerçekleştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. | X | ||||
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder | X | ||||
13. Sosyal ve kültürel sorumluluklarının farkındadır ve toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin bir biçimde rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek