RES696 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ RES696 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Serap Emmungil 
Dersin amacıÖğrencilerin lisansüstü tezlerde ve makalelerde karşılaşılabilecek sorunları rahatça aşabilmesi için gerekli olan teknik altyapıyı oluşturmak ve öğrencilerin bir metin hazırlama konusunda gerekli donanıma sahip olmasını sağlamak amaçlanır. Araştırma yöntemlerinde yayın etiği açısından intihal, esinlenme arasındaki farkların ayırt edilebilmesinin sağlanması amaçlanır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Üzerinde çalıştığı konuyu sınırlandırabilir.
  3. Bir araştırma metninin hangi yöntemle araştırılacağını, alıntılama yöntemlerini, kaynak gösterme biçimlerini bilir.
  4. Metnini, yayın etiği ve bilimselliğin gerektirdiği kuralları çerçevesinde hazırlar.
  5. Metnini yayıma hazır bir şekilde sunar.
Dersin içeriğiYayın etiği kulları (intihal, esinlenme, alıntı, dipnot ve kaynak gösterme).
Bir makalede konuyu sınırlandırma, biçim, içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme.
Kitap, dergi ve elektronik veri standartlarına uygun makale yazım teknikleri.
Yazılı anlatım türleri: Makale, Eleştiri, Deneme, Derleme, vb. 
KaynaklarRobert A. Day, 'Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Nasıl Yayımlanır', Tübitak Yayınları Bilgi Dizisi.
Oktay, Ahmet. 'Resim Yazıları', Bilim Sanat Galerisi
Gombrich, E.H., 'Topics of Our Time: Twentieth Century Issues in Learning and in Art' , Phaidon Press.
Sayre, Henry, M. 'Writing About Art', Pearson/Prentice Hall
VandenBos, Gary, R. 'APA Yayım Kulavuzu', Kaknüs Yayınları.
Özdemir, Emin. 'Anlatım Sanatı-Kompozisyon', Remzi Kitabevi.
Küçük, Orhan. 'Bilimsel Araştırma Yöntemleri', Ekin Yayınları.
Sengel, C. Filiz, 'Fikir ve Sanat Eserleri Hukukunda İntihal ve Esinlenme', Seçkin Yayıncılık Hukuk Dizisi. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYayın etiği genel kuralları
2. HaftaAlıntılamada intihal, esinlenme kavramları arasındaki farkları ortaya koyarak nesnel ölçütler belirleme ve ayrımlara varma
3. HaftaFikir ve Sanat Eserleri Kanunu açısından eser kavramı ve türleri, eser sahibi, eser üzerindeki maddi ve manevi haklar bu hakların sınırlandırılması.
4. HaftaBilimsel araştırma yöntemleri.
5. HaftaAPA ve MLA?ya göre yayım ilkeleri.
6. HaftaÖrnekler üzerinden metin inceleme (APA).
7. HaftaÖrnekler üzerinden metin inceleme (MLA).
8. HaftaAra-Sınav
9. HaftaÖğrencilerle birebir çalışmalar: Makale konusu sınırlandırma ve konu başlıkları belirleme
10. HaftaTez önerisi örneği hazırlama çalışmaları
11. HaftaTez çalışma raporunun genel kuralları
12. HaftaTez önerisi örneği hazırlama çalışmaları
13. HaftaSunum- proje önerisi hazırlama çalışmaları
14. HaftaGenel Değerlendirme
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama9327
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama10330
Proje10220
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi7321
Genel sınava hazırlanma süresi14228
Toplam İş Yükü7819210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.   X  
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar.  X   
3. Alana yönelik teknik bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. X    
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir. X    
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir.     X
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar.   X  
7. Önceden edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar.   X  
8. Ulusal ve uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal bir etkinliği gerçekleştirebilir. X    
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır.     X
10. Ulusal ve uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.     X
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. X    
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder     X
13. Sosyal ve kültürel sorumluluklarının farkındadır ve toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin bir biçimde rol alır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek