FDE604 - TECHNIQUES DE RECHERCHES SCIENTIFIQUES

Course Name Code Semester Theory
(hours/week)
Application
(hours/week)
Credit ECTS
TECHNIQUES DE RECHERCHES SCIENTIFIQUES FDE604 2nd Semester 2 2 3 7.5
PrequisitesAucun
Course languageTurkish
Course typeMust 
Mode of DeliveryFace-to-Face 
Learning and teaching strategiesLecture
Discussion
Question and Answer
Preparing and/or Presenting Reports
Other  
Instructor (s)Enseignants du département 
Course objectiveLisansüstü düzeyde yürütülen bilimsel çalışma, araÅŸtırma, proje, tezler ve etkinliklerin gerçekleÅŸtirilmesiyle ilgili temel süreç ve yöntem bilgileri ile bu çerçevede yapılan bilimsel yayınlarda uyulması gereken bilim etiÄŸi kurallarını, temel kavramlarını ve bu alanla ilgili yasal düzenlemeleri öğretmek. 
Learning outcomes
  1. Öğrenci bu dersin sonunda,
  2. · Bilimsel araştırma süreçlerini ve yöntemlerini kavramsal ve kuramsal düzeyde anlayıp tartışabilir.
  3. · Bilimsel araştırma süreç ve yöntemlerinin bilimsel etikle ilişkisini kavrar.
  4. · Bilim etiğini temel kavramları içinde öğrenir.
  5. · Yayın etiğiyle ilgili uyulması gereken ilkeleri kuram ve uygulama düzeyinde gerçekleştirir.
Course Content· Bilimsel araştırma süreç ve yöntemleri
· Bilim etiği temel kavramları
· Yayın etiÄŸi ilkeleri 
References· Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev. G. A. Altay). TÜBİTAK, Ankara.
· Karasar, N. Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
· Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005.
· Lawrence, N. Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (Çev.: S. Özge), Yayın Odası, İstanbul, 2010.
· Murray, R. Tez Nasıl Yazılır (Çev.: Ş. Çınkır), Anı Yayıncılık, Ankara,2014.
· Seyitoğlu, H. Bilimsel Araştırma ve Yazma, Gizem Yayınları, İstanbul, 2003.
· Aydın, İ., Eğitim ve Öğretimde Etik, Ankara: PEGEMA Yayıncılık, 2003.
· Kuçuradi, İoanna. Etik, TFK, Ankara.2002.
· Lecourt, Dominique. Bilim Felsefesi, çev. I. Ergüden, Dost, Ankara, 2006.
· Bilimsel AraÅŸtırmada Etik ve Sorunları, 2002. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları. 

Course outline weekly

WeeksTopics
Week 1Bilimsel araştırma ve bilim etiğine giriş
Week 2Bilimsel çalışma/araştırma süreçleri ve yöntemleri
Week 3Araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi
Week 4Bilimsel araştırmada veri toplama, veri aktarımı, veri çözümlemesi.
Week 5Bilimsel araştırma sonuçlarının yayımlanma ilkeleri
Week 6Dersin devamı.
Week 7Bilimsel araştırma ve yayınlarla ilgili örnek metin incelemeleri
Week 8Yayın etiğinin temel ilkeleri
Week 9Dersin devamı
Week 10ARA SINAVI
Week 11Yayın etiğiyle ilgili yasal düzenlemeler
Week 12Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler ve bunları önleme yolları.
Week 13Yayın etiği ihlâlleriyle ilgili örnek metin incelemeleri
Week 14FÄ°NAL SINAVI

Assesment methods

Course activitiesNumberPercentage
Attendance00
Laboratory00
Application00
Field activities00
Specific practical training00
Assignments00
Presentation120
Project00
Seminar00
Midterms120
Final exam160
Total100
Percentage of semester activities contributing grade succes240
Percentage of final exam contributing grade succes160
Total100

WORKLOAD AND ECTS CALCULATION

Activities Number Duration (hour) Total Work Load
Course Duration (x14) 14 3 42
Laboratory 0 0 0
Application000
Specific practical training000
Field activities000
Study Hours Out of Class (Preliminary work, reinforcement, ect)000
Presentation / Seminar Preparation14342
Project000
Homework assignment1310130
Midterms (Study duration)188
Final Exam (Study duration) 11212
Total Workload4336234

Matrix Of The Course Learning Outcomes Versus Program Outcomes

D.9. Key Learning OutcomesContrubition level*
12345
1. Développe ses connaissances linguistiques au niveau de la licence.   X 
2. Connaît l'interdisciplinarité;utilise les données sociales et humaines concernées.   X 
3. Utilise les sources en se basant sur les compétences déjà acquises.    X 
4. Utilise les techniques et méthodes de recherche.   X 
5. Utilise les savoirs acquis dans le domaine concerné.   X 
6. Fait la synthèse des connaissances de spécialisation et des connaissances des autres domaines scientifiques.    X 
7. Utilise ses connaissances au profit de la société.  X  
8. Mène un travail d'une manière autonome dans le cadre des exigences de la spécialisation en langue française.   X 
9. Accepte la responsabilité de travaux collectifs et individuels.  X  
10. Evalue les connaissances acquises dans le domaine concerné.   X 
11. Suit les développements, soutient les activités scientifiques et tient les personnes concernées informées.  X  
12. Utilise les savoirs et compétences acquis pendant la spécialisation en langue pour augmenter la sensibilité sociale et culturelle. X   
13. Communique verbalement et par écrit en utilisant un français d'un niveau supérieur au niveau B2 du CECR.   X 
14. Utilise les techniques informatiques au niveau requis par l'intermédiaire de la langue française.     X
15. Met en pratique des données recueillies dans le cadre du domaine. Organise ces données conformément aux principes de l'éthique scientifique et les communique oralement ou par écrit.   X 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest