FDE604 - TECHNIQUES DE RECHERCHES SCIENTIFIQUES
Course Name | Code | Semester | Theory (hours/week) |
Application (hours/week) |
Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TECHNIQUES DE RECHERCHES SCIENTIFIQUES | FDE604 | 2nd Semester | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Prequisites | Aucun | |||||
Course language | Turkish | |||||
Course type | Must | |||||
Mode of Delivery | Face-to-Face | |||||
Learning and teaching strategies | Lecture Discussion Question and Answer Preparing and/or Presenting Reports Other | |||||
Instructor (s) | Enseignants du département | |||||
Course objective | Lisansüstü düzeyde yürütülen bilimsel çalışma, araştırma, proje, tezler ve etkinliklerin gerçekleştirilmesiyle ilgili temel süreç ve yöntem bilgileri ile bu çerçevede yapılan bilimsel yayınlarda uyulması gereken bilim etiği kurallarını, temel kavramlarını ve bu alanla ilgili yasal düzenlemeleri öğretmek. | |||||
Learning outcomes |
| |||||
Course Content | · Bilimsel araştırma süreç ve yöntemleri · Bilim etiği temel kavramları · Yayın etiği ilkeleri | |||||
References | · Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev. G. A. Altay). TÜBİTAK, Ankara. · Karasar, N. Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004. · Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 15. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005. · Lawrence, N. Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (Çev.: S. Özge), Yayın Odası, İstanbul, 2010. · Murray, R. Tez Nasıl Yazılır (Çev.: Ş. Çınkır), Anı Yayıncılık, Ankara,2014. · Seyitoğlu, H. Bilimsel Araştırma ve Yazma, Gizem Yayınları, İstanbul, 2003. · Aydın, İ., Eğitim ve Öğretimde Etik, Ankara: PEGEMA Yayıncılık, 2003. · Kuçuradi, İoanna. Etik, TFK, Ankara.2002. · Lecourt, Dominique. Bilim Felsefesi, çev. I. Ergüden, Dost, Ankara, 2006. · Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, 2002. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları. |
Course outline weekly
Weeks | Topics |
---|---|
Week 1 | Bilimsel araştırma ve bilim etiğine giriş |
Week 2 | Bilimsel çalışma/araştırma süreçleri ve yöntemleri |
Week 3 | Araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi |
Week 4 | Bilimsel araştırmada veri toplama, veri aktarımı, veri çözümlemesi. |
Week 5 | Bilimsel araştırma sonuçlarının yayımlanma ilkeleri |
Week 6 | Dersin devamı. |
Week 7 | Bilimsel araştırma ve yayınlarla ilgili örnek metin incelemeleri |
Week 8 | Yayın etiğinin temel ilkeleri |
Week 9 | Dersin devamı |
Week 10 | ARA SINAVI |
Week 11 | Yayın etiğiyle ilgili yasal düzenlemeler |
Week 12 | Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler ve bunları önleme yolları. |
Week 13 | Yayın etiği ihlâlleriyle ilgili örnek metin incelemeleri |
Week 14 | FÄ°NAL SINAVI |
Assesment methods
Course activities | Number | Percentage |
---|---|---|
Attendance | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 |
Application | 0 | 0 |
Field activities | 0 | 0 |
Specific practical training | 0 | 0 |
Assignments | 0 | 0 |
Presentation | 1 | 20 |
Project | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 |
Midterms | 1 | 20 |
Final exam | 1 | 60 |
Total | 100 | |
Percentage of semester activities contributing grade succes | 2 | 40 |
Percentage of final exam contributing grade succes | 1 | 60 |
Total | 100 |
WORKLOAD AND ECTS CALCULATION
Activities | Number | Duration (hour) | Total Work Load |
---|---|---|---|
Course Duration (x14) | 14 | 3 | 42 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Application | 0 | 0 | 0 |
Specific practical training | 0 | 0 | 0 |
Field activities | 0 | 0 | 0 |
Study Hours Out of Class (Preliminary work, reinforcement, ect) | 0 | 0 | 0 |
Presentation / Seminar Preparation | 14 | 3 | 42 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Homework assignment | 13 | 10 | 130 |
Midterms (Study duration) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam (Study duration) | 1 | 12 | 12 |
Total Workload | 43 | 36 | 234 |
Matrix Of The Course Learning Outcomes Versus Program Outcomes
D.9. Key Learning Outcomes | Contrubition level* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Développe ses connaissances linguistiques au niveau de la licence. | X | ||||
2. Connaît l'interdisciplinarité;utilise les données sociales et humaines concernées. | X | ||||
3. Utilise les sources en se basant sur les compétences déjà acquises. | X | ||||
4. Utilise les techniques et méthodes de recherche. | X | ||||
5. Utilise les savoirs acquis dans le domaine concerné. | X | ||||
6. Fait la synthèse des connaissances de spécialisation et des connaissances des autres domaines scientifiques. | X | ||||
7. Utilise ses connaissances au profit de la société. | X | ||||
8. Mène un travail d'une manière autonome dans le cadre des exigences de la spécialisation en langue française. | X | ||||
9. Accepte la responsabilité de travaux collectifs et individuels. | X | ||||
10. Evalue les connaissances acquises dans le domaine concerné. | X | ||||
11. Suit les développements, soutient les activités scientifiques et tient les personnes concernées informées. | X | ||||
12. Utilise les savoirs et compétences acquis pendant la spécialisation en langue pour augmenter la sensibilité sociale et culturelle. | X | ||||
13. Communique verbalement et par écrit en utilisant un français d'un niveau supérieur au niveau B2 du CECR. | X | ||||
14. Utilise les techniques informatiques au niveau requis par l'intermédiaire de la langue française. | X | ||||
15. Met en pratique des données recueillies dans le cadre du domaine. Organise ces données conformément aux principes de l'éthique scientifique et les communique oralement ou par écrit. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest