ODP639 - PRESBİAKUZİ, İLİŞKİLİ PROBLEMLER ve ÇÖZÜMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PRESBİAKUZİ, İLİŞKİLİ PROBLEMLER ve ÇÖZÜMLER ODP639 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Songül Aksoy 
Dersin amacıBu dersin amacı, presbiakuzi tanımı, nedenleri, değerlendirme yöntemleri, tanı, amplifikasyon, yardımcı dinleme cihazları ve işitsel rehabilitasyon gereksinimlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi ve problem çözme yöntemlerinin öğrenilmesidir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenci; 1.Presbiaküzi problemini tanımlar.
  2. 2. Presbiaküzi klinik değerlendirme prensiplerini öğrenir.
  3. 3. Yaşa bağlı işitme kayıplarında amplifikasyon protokollerini belirler.
  4. 4. Zor vakalar için çözüm önerileri geliştirir.
  5. 5. İşitsel rehabilitasyon gereksinimlerini gidermeyi öğrenir.
  6. 6. Disiplinlerarası çalışma prensiplerini uygular.
Dersin içeriğiYaşa bağlı işitme kaybı tanımı ve nedenleri, klinik değerlendirme prensipleri, ilişkili preblemler, amplifikasyon özellikleri ve takip 
Kaynaklar1. Pubmed güncel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, bilgilendirme, seminer konusu belirleme
2. HaftaYaşlanma
3. HaftaYaşlanmanın periferik işitsel sistem üzerine etkileri
4. HaftaYaşlanmanın santral işitsel sistem üzerine etkileri
5. HaftaBilişsel yaşlanma ve işitsel performans
6. HaftaAra sınav
7. HaftaPresbiakuzi: tanım
8. HaftaPresbiakuzi: değerlendirme
9. HaftaVaka Sunumu
10. HaftaPresbiaküzi: Amplifikasyon seçenekleri
11. HaftaPresbiaküzi: eşlik eden problemler ve çözüm önerileri
12. HaftaSeminer sunum
13. HaftaPresbiaküzi: hasta bilgilendirme ve danışmanlık
14. HaftaGünümüze ait sorunlar Zor vakalar ve çözüm önerileri
15. Hafta
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler820
Sunum110
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3286210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.   X 
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.     X
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.  X  
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.  X  
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.   X  
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek