ODP638 - İŞİTME KAYBINDA DUYUSAL ENTEGRASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME KAYBINDA DUYUSAL ENTEGRASYON ODP638 2. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Vaka çalışması, Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Esra Yücel 
Dersin amacıDersin temel amacı işitme engelli bireylerde duyusal entegrasyon, sosyal- duygusal becerileri, hareket becerileri ve duyusal entegrasyon bozukluklarının temel kavramlarını kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. İşitme engelinde duyusal yetersizlikleri tanılar.
  2. 2. İşitme kaybı ile birlikte görülen duyusal bozuklukları bilir.
  3. 3. Duyusal entegresyon becerilerini kavrar.
  4. 4. Birden fazla duyusal alanın birbiri ile ilişkilerini kavrar.
Dersin içeriğiDuyusal entegrasyonun gerekliliğinin belirlenmesi, duyusal beceriler ve duyusal bozukluklar tanıtılır.  
Kaynaklar1. Bundy, Anita C. Lane, Shelly. Murray, Elizabeth A. Fisher, Anne G. Sensory integration. Philadelphia : F.A. Davis, 2002.
2. Ayres, A. J, Robbins, J. Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges. Los Angeles : WPS, 2005 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDuyusal entegrasyon nedir?
2. HaftaDuyusal entegrasyon bozukluğunun belirtileri
3. HaftaSosyal-duygusal, hareket becerileri
4. HaftaDuyusal bozuklukları değerlendirme
5. HaftaDuyusal bozukluklarda erken müdahale
6. HaftaAra sınav
7. Haftaİşitme engelli bireylerde duyusal entegrasyon
8. Haftaİşitme engelli bireylerde duyusal entegrasyon bozukluğunun duyusal işlem ve öğrenme üzerine etkisi
9. Haftaİşitme engelli bireylerde değerlendirme
10. Haftaİşitme engellilerde duyusal entegrasyon bozukluğuna müdahale
11. HaftaAra sınav
12. HaftaVaka çalışması
13. HaftaVaka çalışması
14. HaftaVaka çalışması
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav140
Toplam90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.   X 
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır. X    
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.  X  
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.X    
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X    
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek