ODP624 - AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİNDE KLİNİK UYGULAMALAR II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİNDE KLİNİK UYGULAMALAR II ODP624 2. Yarıyıl 0 4 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Gonca SENNAROĞLU 
Dersin amacıKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazların laboratuvar ve klinik ortamlarda uygulama protokollerinin gözlenmesi, öğrenilmesi ve uygulanması  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Klinik çalışma danışmanı gözetiminde, Koklear implant veya diğer implante edilebilir cihazların sistemlerinde tanısal değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir,
  2. Koklear implant veya diğer implante edilebilir cihazların sistemlerinde ölçümlerin klinik uygulamasında özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verileri tanımlar ve rapor eder,
  3. Koklear implant veya diğer implante edilebilir cihazların sistemlerin uygulamalarında yeni yöntem geliştirecek işlemleri öğrenir.
Dersin içeriğiKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazların uygulamalarında ileri yöntemleri içerir. 8 haftalık klinik ve laboratuvar çalışma şeklinde düzenlenen bu ders, ilgili ünite ve bilim dalı tarafından, bir yarıyıl süresince farklı tarihlerde 8 kez tekrarlanmaktadır. 
Kaynaklar1. Cochlear Implants, (2014); Waltzman, S.B. and Roland, J. Thomas (Eds) New York: Thieme.
2. Cochlear Implants: Auditory Prostheses and Electric Hearing, (2004), Zeng, F.G., Popper, A.N., & Fay, R. R. (Eds.). New York: Springer.
3. Comprehensive Handbook of Pediatric Audiology, (2017), Anne Marie Tharpe,Richard Seewald, Plural Publishing: San Diego, CA. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİlgili odyoloji ünitesine yönelik işleyişin kavranması
2. HaftaKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazların laboratuvarına yönelik işleyişin kavranması
3. HaftaVaka programlarının yapılması ve karar verilmesi
4. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
5. Hafta Vakaların klinik ortamda alınması
6. Hafta Vakaların klinik ortamda alınması
7. Hafta Vakaların klinik ortamda alınması
8. HaftaKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazlarında ileri uygulamalar
9. HaftaKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazlarında ileri uygulamalar
10. HaftaKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazlarında ileri uygulamalar
11. HaftaKoklear implant veya diğer implante edilebilir cihazlarında ileri uygulamalar
12. HaftaElde edilen bilgilerin teorik ve pratik olarak gözden geçirilmesi ve tartışılması
13. HaftaElde edilen bilgilerin teorik ve pratik olarak gözden geçirilmesi ve tartışılması
14. HaftaElde edilen bilgilerin teorik ve pratik olarak gözden geçirilmesi ve tartışılması
15. HaftaVaka ve laboratuvar sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama840
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3145120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.    X
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.     X
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.     X
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.    X
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.    X
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek