ODP615 - BAŞDÖNMESİ ve DENGE BOZUKLUKLARINDA KLİNİK UYGULAMALARI-I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BAŞDÖNMESİ ve DENGE BOZUKLUKLARINDA KLİNİK UYGULAMALARI-I ODP615 1. Yarıyıl 0 4 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Songül Aksoy 
Dersin amacıErişkin bireylerde görülen işitme kayıpları ve işitsel bozuklukların tanımlanmasını, ileri tanı ve değerlendirme yöntemlerini ve ileri müdahale stratejilerinin klinik pratik yapılması Vestibüler bozukluklara sahip hastaların değerlendirilmesi ve en uygun rehabilitasyon yönteminin seçilerek uygulanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Klinik çalışma danışmanı gözetiminde, ? Erişkin popülasyonda ileri tanısal değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir,
  2. Erişkin klinik uygulamada özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder,
  3. Klinik odyoloji alanında grup çalışması, interdisipliner çalışma prensiplerini uygular
  4. Vestibüler problemlere sahip hastaları uygun test bataryasını seçerek değerlendirir
  5. Vestibüler problemlere spesifik vestibüler rehabilitasyon yöntemini bilir ve uygular
Dersin içeriğiErişkin popülasyonda ileri odyolojiye yönelik uygulamaları içerir. 8 haftalık klinik çalışma şeklinde düzenlenen bu ders, ilgili ünite tarafından, bir yarıyıl süresince farklı tarihlerde 8 kez tekrarlanmaktadır. 
Kaynaklar1. Katz, J. (2002). Handbook of Clinical Audiology (6th edition).
2. Vestibular disorders, a case-study approach, Furman, J.M., Cass, S.P., Oxford University Press, 2003 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİlgili odyoloji ünitesine yönelik işleyişin kavranması
2. Haftaİlgili odyoloji ünitesine yönelik işleyişin kavranması
3. HaftaVaka programlarının yapılması ve karar verilmesi
4. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
5. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
6. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
7. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
8. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
9. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
10. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
11. HaftaVakaların klinik ortamda alınması
12. HaftaElde edilen bilgilerin teorik ve pratik olarak gözden geçirilmesi ve tartışma
13. HaftaElde edilen bilgilerin teorik ve pratik olarak gözden geçirilmesi ve tartışma
14. HaftaElde edilen bilgilerin teorik ve pratik olarak gözden geçirilmesi ve tartışma
15. HaftaVaka sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama840
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3145120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.   X 
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.    X 
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X 
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek