VBM661 - VERİ GÖRSELLEŞTİRİLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİ GÖRSELLEŞTİRİLMESİ VBM661 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hayri Sever, Yrd. Doç. Dr. Nazlı İkizler Cinbiş 
Dersin amacıVeri görselleştirmesi ve veri analizi konusunda temel kavramları öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Veri analizi konusunda altyapısını geliştirir.
  2. Veri görselleştirme tekniklerini öğrenir.
  3. Farklı yapılardaki verileri en etkin bir şekilde nasıl görselleştireceğini öğrenir.
  4. Grafiksel ve istatiksel veri analizi için gerekli olan yazılım araçlarını öğrenir.
Dersin içeriği- Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi ile İlgili Temel Kavramlar,
- Histogramlar,
- Ağaç ve Yaprak Diyagramları,
- Box-ve-Whisker Diyagramları,
- Verinin Bütününü Bir Nitelik Değerine Göre Görüntüleme (Quantile Plot),
- Dağılım ile İlgili Varsayımların Değerlendirilmesi,
- Paralel Koorinatta Çok Boyutlu Veri Çizimi,
- İki Sayısal Nitelik Değeri Arasındaki İlişki Matrisi (Scatter Matrices),
- Treemaps.
 
Kaynaklar- Alexandru C. Telea, Data visualization: principles and practice, 2008
- Ben Fry, Visualizing data, O?Reilly, 2007
- Frits H. Post,Gregory M. Nielson,Georges-Pierre Bonneau, Data visualization: the state of the art, Kluwer Academic Publishers, 2003
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaVeri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi ile İlgili Temel Kavramlar
3. HaftaHistogramlar
4. HaftaAğaç ve Yaprak Diyagramları
5. HaftaAğaç ve Yaprak Diyagramları
6. HaftaAra sınav
7. HaftaBox-ve-Whisker Diyagramları
8. HaftaVerinin Bütününü Bir Nitelik Değerine Göre Görüntüleme
9. HaftaDağılım ile İlgili Varsayımların Değerlendirilmesi
10. HaftaDağılım ile İlgili Varsayımların Değerlendirilmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaParalel Koorinatta Çok Boyutlu Veri Çizimi
13. Haftaİki Sayısal Nitelik Değeri Arasındaki İlişki Matrisi
14. HaftaAğaç haritaları
15. HaftaGenel Sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler315
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar235
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)9327
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13636
Toplam İş Yükü2972180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.  X  
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. X   
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.   X 
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. X   
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. X   
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. X   
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.  X  
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir.  X  
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.   X  
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek