VBM661 - VERİ GÖRSELLEŞTİRİLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VERİ GÖRSELLEŞTİRİLMESİ | VBM661 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hayri Sever, Yrd. Doç. Dr. Nazlı İkizler Cinbiş | |||||
Dersin amacı | Veri görselleştirmesi ve veri analizi konusunda temel kavramları öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi ile İlgili Temel Kavramlar, - Histogramlar, - Ağaç ve Yaprak Diyagramları, - Box-ve-Whisker Diyagramları, - Verinin Bütününü Bir Nitelik Değerine Göre Görüntüleme (Quantile Plot), - Dağılım ile İlgili Varsayımların Değerlendirilmesi, - Paralel Koorinatta Çok Boyutlu Veri Çizimi, - İki Sayısal Nitelik Değeri Arasındaki İlişki Matrisi (Scatter Matrices), - Treemaps. | |||||
Kaynaklar | - Alexandru C. Telea, Data visualization: principles and practice, 2008 - Ben Fry, Visualizing data, O?Reilly, 2007 - Frits H. Post,Gregory M. Nielson,Georges-Pierre Bonneau, Data visualization: the state of the art, Kluwer Academic Publishers, 2003 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Veri Analizi Teknikleri ve Veri Görselleştirmesi ile İlgili Temel Kavramlar |
3. Hafta | Histogramlar |
4. Hafta | Ağaç ve Yaprak Diyagramları |
5. Hafta | Ağaç ve Yaprak Diyagramları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Box-ve-Whisker Diyagramları |
8. Hafta | Verinin Bütününü Bir Nitelik Değerine Göre Görüntüleme |
9. Hafta | Dağılım ile İlgili Varsayımların Değerlendirilmesi |
10. Hafta | Dağılım ile İlgili Varsayımların Değerlendirilmesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Paralel Koorinatta Çok Boyutlu Veri Çizimi |
13. Hafta | İki Sayısal Nitelik Değeri Arasındaki İlişki Matrisi |
14. Hafta | Ağaç haritaları |
15. Hafta | Genel Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 35 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 3 | 27 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 29 | 72 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek