BAR616 - İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ | BAR616 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Özgür Külcü, Prof. Dr. Yaşar Tonta | |||||
Dersin amacı | Dijital içerik ve dijital içerik yönetimi kavramları. Bilgi, belge ve web içeriği. Basılı içeriğin dijitalleştirilmesi ve içerik yaratma, tanımlama, erişim, arşivleme sistemleri ve uygulamaları. İçerik yönetimi uygulamaları: İçerik sağlama- sağlanan bilgiyi işlemeye dönük teknolojiler, görüntüleme, form işleme, COLD, bütünleştirme; yönetim- işbirliği, web içerik yönetimi, dijital arşivleme, belge ve arşiv sistemleri yönetimi, iş akış yönetimi; depolama; koruma, göç ve emülasyon; erişim; güvenlik teknolojileri; yayım. Herhangi bir organizasyonda dijital içeriğin sağlanması, yönetimi ve yayımı üzerine kuram ve uygulamaları öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Der kapsamında dijital içerik yaratma, tanımlama, erişim, arşivleme, bütünleştirme, iş akış yönetimi, güvenlik ve yetkilendirmeler üzerine sistem, platform ve uygulama örneklerinin incelenecek ve değerlendirilecektir. | |||||
Kaynaklar | -Duhont, B., Patel, J. ve Tucker, R. (2007). Enterprise content management (ECM): overview. Alabama: Intergraph Tyagi, S., Sawarkar S.D. & Lokhande P. (2012). Performance and security measure of highly performed enterprise content management system. International Journal of Computer Applications, 46, 9 -Jenkins, T., Köhler, W. ve Shackleton, J. (2005). Enterprise content management methods: what you need to know?. Kanada: Open Text Corporation. -Miller, F.P., Vandome, A.F. ve McBrewster, J. (2009). Enterprise content management. İngiltere: VDM Publishing House. -Kampffmeyer, U. (2006). ECM-enterprise content management. Project Consult: Hamburg. : http://www.projectconsult.net/Files/ECM_ White%20Paper_kff_ 2006.pdf -Rockley, A., Kostur, P. ve Manning, S. (2003). Managing enterprise content: a unified content strategy. Boston: New Riders. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Tanışma ve dijital içerik yönetimine yönelik ilk değerlendirmeler |
2. Hafta | Dijital içerik ve dijital içerik yönetimi kavramları: bilgi, belge ve web içeriği. |
3. Hafta | Basılı içeriğin dijitalleştirilmesi ve yeni içerik yaratma |
4. Hafta | Bilgi kaynaklarının tanımlanması ve bütünleşik üstveri alanlarının oluşturulması, |
5. Hafta | İçeriğe erişim, arşivleme sistemleri ve uygulamaları |
6. Hafta | İçerik sağlama ve sağlanan bilgiyi işlemeye dönük teknolojiler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Görüntüleme, form işleme, COLD, bütünleştirme |
9. Hafta | İşbirliği, web içerik yönetimi, |
10. Hafta | Dijital arşivleme, belge ve arşiv sistemleri ile dijital İçerik yönetimi arasındaki ilişkiler yönetimi |
11. Hafta | İş akış yönetim sistemleri |
12. Hafta | Depolama, koruma, göç ve emülasyon uygulamaları |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | Erişim; güvenlik teknolojileri |
15. Hafta | İçeriğin yayımı ve çok yönlü erişim |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 53 | 72 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek