BAR607 - BİLGİ YÖNETİCİLERİ İÇİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİ YÖNETİCİLERİ İÇİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | BAR607 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Umut Al, Prof. Dr. Yaşar Tonta | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin araştırma tasarım süreci ile ilgili gereklim tüm bilgileri almalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel literatürün değerlendirilmesi; bilgi yönetimi alanında kullanılan nicel ve nitel araştırma yöntemleri; araştırma önerisi hazırlama; araştırma tasarımı; araştırmanın yürütülmesi; veri toplama; istatistik paketler (SPSS) aracılığıyla veri analizi; istatistik testler; rapor yazma; dipnot verme; referans verme yazılımları. | |||||
Kaynaklar | -Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth. (ISBN 978-0495187387). -Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS. (2d ed.). London: Sage. -Neuman W.L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası. (ISBN 978994171076). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş; Bilim ve Araştırma; Araştırmanın Bileşenleri |
2. Hafta | Araştırma Soruları: Sorun Tanımlama, Hipotez Kurma; Nedensellik, Geçerlilik ve Güvenilirlik |
3. Hafta | Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme ve Ölçme |
4. Hafta | Betimleme yöntemi |
5. Hafta | Dipnot verme teknikleri |
6. Hafta | Örneklem mantığı |
7. Hafta | Deneysel yöntem |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Veri analizi: Tanımlayıcı istatistikler, Hipotez sınama, Parametrik ve Nonparametrik anlamlılık testleri (korelasyon, t-testi, ki-kare testi, Mann-Whitney, Kolmogorov-Smirnoff, Kruskall-Wallis testleri) |
10. Hafta | Varyans Analizi (ANOVA), Kovaryans Analizi (ANCOVA), Faktöriyel ANOVA, Çoklu Varyans Analizi |
11. Hafta | Regresyon Analizi: Lineer Regresyon, Logistik Regresyon |
12. Hafta | Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Diskriminant Analizi |
13. Hafta | Bilimsel Araştırma Etiği |
14. Hafta | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi I |
15. Hafta | - |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 5 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 19 | 38 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 29 | 104 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi araştırmaları alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | X | ||||
2. Bilgi araştırmaları alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | X | ||||
3. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilgi yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bilgi araştırmaları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
8. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
9. Bilgi araştırmaları alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
10. Bilgi yönetimi alanındaki ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek