SFT767 - SPOR YARALANMALARINDA FARKLI EGZERSİZ UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SPOR YARALANMALARINDA FARKLI EGZERSİZ UYGULAMALARI SFT767 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL 
Dersin amacıSporcunun rehabilitasyon programında kullanılan farklı egzersiz yöntemlerinin kullanım amaçları, etkileri farklı patolojilerde kullanılması ile ilgili bilgilendirme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Spor yaralanmalarında kullanılan farklı egzersiz yöntemlerinin kavrar. Bu egzersiz yöntemlerinin fizyolojik etkilerini öğrenir. Farklı egzersizlerin EMG çalışmaları ile hangi kaslarda etkili olduğunu öğrenir. Spor yaralanmalarında doğru egzersiz seçimine katkıda bulunur.
Dersin içeriğiSpor yaralanmalarında kullanılan farklı egzersiz yöntemlerinin fizyolojiik etkileri, EMG sonuçları ile hangi kaslarda etkili olduğuna dair literatür incelenecektir.  
Kaynaklar1-Literatür
2- Bayrakcı Tunay V, Düzgün İ, Turgut E, Harput G. Sporda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 1. Basım, Hipokrat Kitabevi, 2023 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin içeriği hakkında bilgilendirme yapılması
2. HaftaEgzersiz nedir, egzersiz tipleri nelerdir
3. HaftaÜst ekstremite kuvvetlendirme egzersizleri, EMG çalışmaları
4. HaftaAlt ekstremite kuvvetlendirme egzersizleri, EMG çalışmaları
5. HaftaGerme egzersizleri
6. HaftaStabilizasyon egzesizleri
7. HaftaProprioseptif egzersizler
8. HaftaPlyometrik egzersizler
9. HaftaEksentrik egzersizler
10. HaftaOmuz egzersizlerinde EMG çalışmaları
11. HaftaDiz egzersizlerinde EMG çalışmaları
12. HaftaAyak-ayak bileği egzersizlerinde EMG çalışmaları
13. HaftaDirsek, el-el bileği egzersizlerinde EMG çalışmaları
14. HaftaKalça egzersizlerinde EMG çalışmaları
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum510
Projeler510
Seminer520
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3970
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama10990
Proje5840
Ödevler10550
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü5438300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.  X  
2. Spor fizyoterapistliği alanında kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.     
4. Toplum sağlığına, sporcu sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.     
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. X   
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. X   
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek