TEB660 - HEKİMLİK YETKİNLİKLERİNİN KAZANDIRILMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HEKİMLİK YETKİNLİKLERİNİN KAZANDIRILMASI TEB660 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Orhan Odabaşı, Doç. Dr. Meral Demirören 
Dersin amacıHekimlik ve tıp eğitimcisi için tanımlanan yetkinliklerin kazandırılmasında kullanılan yöntemleri açıklayabilmek ve uygulayabilmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1 Bir hekimin yetkinlik alanlarını/rollerini tanımlayabilme
  2. 2 Bir tıp eğitimcinin yetkinlik alanlarını/rollerini tanımlayabilme
  3. 3 Yetkinlik alanlarının özelliklerine uygun öğretim ve ölçme yöntemlerini açıklayabilme
  4. 4 Yetkinliklerin kazandırılmasında belirlenen yöntemleri uygulayabilme
Dersin içeriğiHekimin ve tıp eğitimcinin yetkinlik alanları/rolleri, yetkinliklerin kazandırılmasında kullanılan öğretim ve ölçme yöntemleri 
Kaynaklar1. Accreditation Council for Graduate Medical Education, ACGME Common Program Requirements (2015).
2. Frank JR, Snell L, Sherbino J, editors. The Draft CanMEDS 2015 Physician Competency Framework ? Series IV. Ottawa: The Royal College of Physicians and Surgeons of Canada (2015).
3. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği, Tıp Fakültesi Mezunları İçin Ulusal Yeterlikler Çerçevesi? (2014).
4. Tıp Eğitimi III. Kış Okulu, Tıp Eg?itimciler I?çin Ulusal Yetkinlikler Çerçevesi (2010). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYeterlikler, yetkinlikler, roller
2. HaftaHekimin yetkinlik alanları/rolleri
3. HaftaTıp eğitimcinin yetkinlik alanları/rolleri
4. HaftaMesleki bilgi (hekim)
5. HaftaMesleki bilgi (tıp eğitimci)
6. Haftaİletişim
7. Haftaİşbirliği-Ekip çalışması
8. HaftaAra sınav
9. HaftaLiderlik
10. HaftaSağlık savunuculuğu
11. HaftaBilim insanı
12. HaftaProfesyonel değerler
13. HaftaDanışmanlık
14. HaftaSağlık bilimleri alanında yetkinlik tanımlamaları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10770
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü2748150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma    X
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma X   
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma X   
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma X   
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma   X 
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme    X 
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme   X 
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme X   
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme  X  
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme     X
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme     X
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek