TEB660 - HEKİMLİK YETKİNLİKLERİNİN KAZANDIRILMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEKİMLİK YETKİNLİKLERİNİN KAZANDIRILMASI | TEB660 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Orhan Odabaşı, Doç. Dr. Meral Demirören | |||||
Dersin amacı | Hekimlik ve tıp eğitimcisi için tanımlanan yetkinliklerin kazandırılmasında kullanılan yöntemleri açıklayabilmek ve uygulayabilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hekimin ve tıp eğitimcinin yetkinlik alanları/rolleri, yetkinliklerin kazandırılmasında kullanılan öğretim ve ölçme yöntemleri | |||||
Kaynaklar | 1. Accreditation Council for Graduate Medical Education, ACGME Common Program Requirements (2015). 2. Frank JR, Snell L, Sherbino J, editors. The Draft CanMEDS 2015 Physician Competency Framework ? Series IV. Ottawa: The Royal College of Physicians and Surgeons of Canada (2015). 3. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği, Tıp Fakültesi Mezunları İçin Ulusal Yeterlikler Çerçevesi? (2014). 4. Tıp Eğitimi III. Kış Okulu, Tıp Eg?itimciler I?çin Ulusal Yetkinlikler Çerçevesi (2010). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yeterlikler, yetkinlikler, roller |
2. Hafta | Hekimin yetkinlik alanları/rolleri |
3. Hafta | Tıp eğitimcinin yetkinlik alanları/rolleri |
4. Hafta | Mesleki bilgi (hekim) |
5. Hafta | Mesleki bilgi (tıp eğitimci) |
6. Hafta | İletişim |
7. Hafta | İşbirliği-Ekip çalışması |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Liderlik |
10. Hafta | Sağlık savunuculuğu |
11. Hafta | Bilim insanı |
12. Hafta | Profesyonel değerler |
13. Hafta | Danışmanlık |
14. Hafta | Sağlık bilimleri alanında yetkinlik tanımlamaları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 27 | 48 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgi sahibi olma | X | ||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
3. Tıp eğitiminde eğitim programları modelleri ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olma | X | ||||
4. Tıp eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda bilgi sahibi olma | X | ||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma | X | ||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | X | ||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik temel ölçme araçlarını geliştirebilme | X | ||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda araştırma yapabilme | X | ||||
9. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim teknolojilerini kullanabilme | X | ||||
10. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirebilme | X | ||||
11. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek