DKT632 - KOGNİTİF NÖROBİLİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KOGNİTİF NÖROBİLİM DKT632 2. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Esen Saka Toğçuoğlu 
Dersin amacıBu dersin amacı, iletişim bozuklukları alanında kognitif nörobilime ilişkin bilgi edinimidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kognitif nörobilime ilişkin bilgi edinir.
  2. İletişim bozukluklarında kognitif nörobilim yöntemlerini öğrenir.
  3. Dil ve konuşma becerilerinde nöral modellere ilişkin bilgi edinir.
Dersin içeriğiKognitif nörobilim, Hemisferik baskınlık, Kognitif kontrol, Hafıza, Hemisferik baskınlık, Dil ve konuşma gelişiminde nöral modeller.  
Kaynaklar1. A New Foundation for Representation in Cognitive and Brain Science. (2014). Dordrecht: Springer Netherlands.
2. Kemmerer, D. (2014). Cognitive neuroscience of language. Psychology Press; 1st edition
3. Gazzaniga, M. Ivry, R. And Mangun, G. (2013). Cognitive
Neuroscience. New York: W. W. Norton & Company; 4th edition.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKognitif Nörobilim: Tarihçe
2. HaftaKognitif Nörobilim: Yöntemler
3. HaftaKognitif Nörobilim: Yöntemler
4. HaftaHemisferik Baskınlık
5. HaftaHafıza
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDil ve Konuşma Becerilerinde Nöral Modeller
8. HaftaDil ve Konuşma Becerilerinde Nöral Modeller
9. HaftaKognitif Kontrol
10. HaftaProzodi
11. HaftaOkuma ve Yazma
12. Haftaİşaret Dili
13. Haftaİlgili Konuya İlişkin Makale Tartışması
14. Haftaİlgili Konuya İlişkin Makale Tartışması
15. HaftaGenel sınav hazırlığı
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1410
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.    X
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. X   
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.    X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir.  X  
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek