DKT622 - İLETİŞİM BOZ. DAN. ve GÖRÜŞME BEC. İL. DÜZ. ARŞ.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BOZ. DAN. ve GÖRÜŞME BEC. İL. DÜZ. ARŞ. | DKT622 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Ayşen KÖSE | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere iletişim bozukluğu olan birey ve aileler ile çalışırken danışmanlık stratejilerini, sürecini, becerilerini ve etik kuralları aktarmaktır. Ayrıca öğrencilerin iletişim bozukluklarının bireyler ve aileler üzerindeki psikolojik etkilerini anlamalarına yardımcı olmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Danışmanlığa giriş ? Danışmanlık teorileri ? İletişim Bozukluklarında yaşanan duygular ? Danışmanlık ve tanısal süreç ? Temel iletişim becerileri ? Dinleme, Empati, Özetleme ? Zorlu ve dirençli vakalar ? Engelli çocuğu olan ailelerle çalışma koşulları ? Farklı iletişim bozukluklarında danışmanlık | |||||
Kaynaklar | Beck, A.R., & Verticchio, H. (2014). Counseling and Mindfulness Practice With Graduate Students in Communication Sciences and Disorders, Contemporary Issues in Communication Science And Disorders, 41, 133?148. Flasher, L.V., & Fogle, P. T. (2004). Counseling skills for speech-language pathologists and audiologists. NY: Delmar Learning. Fourie, R. J. (2011). Therapeutic processes for communication disorders: A guide for clinicians and students. Hove [East Sussex]: Psychology Press. Holland, A.L. (2007). Counseling in communication disorders: A wellness perspective. San Diego, CA: Plural Publishing. ISBN 9781597560498 Phillips, D.T., & Mendel, L. L. (2008). Counseling Training in Communication Disorders: A Survey of Clinical Fellows, Contemporary Issues in Communication Science And Disorders, 35, 44?53. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışmanlığa giriş |
2. Hafta | Danışmanlık kuramları |
3. Hafta | Erikson?un Yaşam Döngüsü ve İlişkiler |
4. Hafta | İletişim Bozukluklarında Yaşanan Duygular |
5. Hafta | İletişim Bozukluklarında Yaşanan Duygular (devam) |
6. Hafta | Danışmanlık Becerileri |
7. Hafta | Danışmanlıkta Ailelerle Çalışırken Duygular |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Zor Durumlarla Çalışmak |
10. Hafta | İletişim Bozukluklarında Danışmanlıkta Klinisyen Olmak |
11. Hafta | Dil-Konuşma Terapisinde Klinik Etkileşim |
12. Hafta | Farklı İletişim Bozukluklarında Danışmanlık |
13. Hafta | Farklı İletişim Bozukluklarında Danışmanlık |
14. Hafta | Farklı İletişim Bozukluklarında Danışmanlık |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 4 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 24 | 38 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır. | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır. | X | ||||
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. | X | ||||
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek