DKT620 - ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİNDE DEĞ. ve MÜD.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİNDE DEĞ. ve MÜD. DKT620 2. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI 
Dersin amacıAlternatif İletişim Yöntemleri?nde tanı ve değerlendirme yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazanımının, ilgili kavramların, stratejilerin, tekniklerin ve konuların öğrenilmesinin sağlanmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Alternatif iletişim yöntemlerinin özelliklerinin öğrenilmesi
  2. 2. Uygun kullanıcıların tespit edilebilmesi
  3. 3. Bireye uygun alternatif iletişim yöntemlerini belirleme
  4. 4. Değerlendirme sonuçlarını yorumlama ve tedavi stratejilerinin belirlenmesi
  5. 5. Alternatif iletişim yöntemlerini kullanmaya ihtiyaç duyan bireylerin değerlendirilmeleri ve tedavi süreçleri ile ilişkili etik ve mesleki konuları açıklama
Dersin içeriğiİletişim problemi olan bireylerde Alternatif iletişim yöntemlerinin nasıl, ne zaman ve neden kullanılacağını belirleme ve uygulama
Bilişsel, eğitim, fiziksel, psikososyal ve linguistik açıdan etkileri öğrenme 
Kaynaklar1. Glennen S. The handbook of augmentative and alternative communication, 1997, Singular Pub.
2. Beukelman D., Augmentative and Alternative Communication: Supporting Children and Adults with Complex Communication Needs, 2012
3. Veri tabanları -ilgili güncel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAlternatif iletişim yöntemlerinde güncel yaklaşımlar
2. HaftaAlternatif iletişim yöntemlerinde güncel yaklaşımlar
3. HaftaAlternatif iletişim yöntemlerinde mesajın düzenlenmesi
4. HaftaSembol sistemleri ve sözcük dağarcığı seçim stratejileri
5. HaftaAlternatif iletişim yöntemleri değerlendirme ve uygun AİY seçim stratejileri, pozisyonlama ve motor ve görsel beceriler
6. HaftaAlternatif iletişim yöntemleri değerlendirme ve uygun AİY seçim stratejileri, fiziksel, gelişimsel ve kazanılmış bozukluklar
7. HaftaAlternatif iletişim yöntemleri değerlendirme ve uygun AİY seçim stratejileri, sosyal çevre, aile ve eğitim çevresi
8. HaftaAra sınav
9. HaftaDil gelişiminin desteklenmesinde alternatif iletişim yöntemleri
10. HaftaDil gelişiminin desteklenmesinde alternatif iletişim yöntemleri
11. HaftaKompleks ihtiyacı olan bireyler için okuma-yazma desteği
12. HaftaAlternatif iletişim yöntemlerinin kullanımı desteklemek
13. HaftaAlternatif iletişim yöntemlerinin geliştirilmesi
14. HaftaAlternatif iletişim yöntemlerinin geliştirilmesi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.    X
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.    X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. X   
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek