DKT620 - ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİNDE DEĞ. ve MÜD.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ALTERNATİF İLETİŞİM YÖNTEMLERİNDE DEĞ. ve MÜD. | DKT620 | 2. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI | |||||
Dersin amacı | Alternatif İletişim Yöntemleri?nde tanı ve değerlendirme yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazanımının, ilgili kavramların, stratejilerin, tekniklerin ve konuların öğrenilmesinin sağlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İletişim problemi olan bireylerde Alternatif iletişim yöntemlerinin nasıl, ne zaman ve neden kullanılacağını belirleme ve uygulama Bilişsel, eğitim, fiziksel, psikososyal ve linguistik açıdan etkileri öğrenme | |||||
Kaynaklar | 1. Glennen S. The handbook of augmentative and alternative communication, 1997, Singular Pub. 2. Beukelman D., Augmentative and Alternative Communication: Supporting Children and Adults with Complex Communication Needs, 2012 3. Veri tabanları -ilgili güncel yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Alternatif iletişim yöntemlerinde güncel yaklaşımlar |
2. Hafta | Alternatif iletişim yöntemlerinde güncel yaklaşımlar |
3. Hafta | Alternatif iletişim yöntemlerinde mesajın düzenlenmesi |
4. Hafta | Sembol sistemleri ve sözcük dağarcığı seçim stratejileri |
5. Hafta | Alternatif iletişim yöntemleri değerlendirme ve uygun AİY seçim stratejileri, pozisyonlama ve motor ve görsel beceriler |
6. Hafta | Alternatif iletişim yöntemleri değerlendirme ve uygun AİY seçim stratejileri, fiziksel, gelişimsel ve kazanılmış bozukluklar |
7. Hafta | Alternatif iletişim yöntemleri değerlendirme ve uygun AİY seçim stratejileri, sosyal çevre, aile ve eğitim çevresi |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Dil gelişiminin desteklenmesinde alternatif iletişim yöntemleri |
10. Hafta | Dil gelişiminin desteklenmesinde alternatif iletişim yöntemleri |
11. Hafta | Kompleks ihtiyacı olan bireyler için okuma-yazma desteği |
12. Hafta | Alternatif iletişim yöntemlerinin kullanımı desteklemek |
13. Hafta | Alternatif iletişim yöntemlerinin geliştirilmesi |
14. Hafta | Alternatif iletişim yöntemlerinin geliştirilmesi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 49 | 60 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır. | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır. | X | ||||
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. | X | ||||
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek