DKT639 - KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR | DKT639 | 1. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Teorik ve pratik ders | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Ayşın Noyan Erbaş | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin, artikülasyon ve fonolojik bozuklukları önleme, değerlendirme ve tedavi yöntemlerinde araştırmalara dair bilgi sahibi olması sağlanarak konuşma sesleri ile ilgili temel bilgiyi araştırma yöntemleri ile birleştirebilir, konuşma sesi bozukluklarına dair araştırma soruları üretebilir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Konuşma sesi bozuklukları üzerine araştırmaları bilir, araştırma geliştirebilir | |||||
Kaynaklar | 1. Bowen C. Children?s Speech Sound Disorders.Wiley-Blackwell, (2015) 2. McLeod S.Speech Sounds: a pictorial guide to typical and atypical speech.Plural Pub. (2009) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fonasyon gelişimi ve anatomisi |
2. Hafta | Artikülasyon, fonoloji, konuşma sesi bozukluklarına ait temel, güncel kavramlar |
3. Hafta | Konuşma sesi bozukluklarının etiyolojisi ve sınıflandırılması |
4. Hafta | Artikülasyon ve fonolojik bozukluk karşılaştırması ve güncel tartışmalar |
5. Hafta | Gelişimsel ve Gelişimsel olmayan fonolojik işlemler |
6. Hafta | Uluslararası sesçil alfabe kullanımı ile konuşma sesi bozukluklarını tanımlama |
7. Hafta | Veri toplama: artikülasyon testleri ve karşılaştırmaları, konuşma örneği alma |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Konuşma sesi bozukluklarında terapi yöntemlerinin karşılaştırılması |
10. Hafta | Konuşma Sesi |
11. Hafta | Artikülasyon bozuklukları ve terapi yöntemleri literatür araştırması |
12. Hafta | Fonolojik bozukluklar ve terapi yöntemleri literatür araştırması |
13. Hafta | Konuşma sesi bozukluklarının görüldüğü ek problemler |
14. Hafta | Konuşma sesi bozukluklarında güncel araştırma yöntemleri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 49 | 60 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır. | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır. | X | ||||
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. | X | ||||
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek