DKT639 - KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR DKT639 1. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Teorik ve pratik ders  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi Ayşın Noyan Erbaş 
Dersin amacıÖğrencinin, artikülasyon ve fonolojik bozuklukları önleme, değerlendirme ve tedavi yöntemlerinde araştırmalara dair bilgi sahibi olması sağlanarak konuşma sesleri ile ilgili temel bilgiyi araştırma yöntemleri ile birleştirebilir, konuşma sesi bozukluklarına dair araştırma soruları üretebilir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Konuşma gelişiminin temel prensiplerini tanımlamak
  2. 2. Artikülasyon ve fonolojik bozuklukların sınıflandırması, terminolojisine, artikülasyon ve fonolojik bozukluklara ilişkin değerlendirme ve müdahalede temel prensipleri tanımlamak
  3. 3. Artikülasyon ve fonolojik bozukluklara ilişkin kanıta dayalı araştırma yöntemlerinin entegrasyonu ve tanımlanması
  4. 4. Alana ilişkin güncel konuları tartışma
Dersin içeriğiKonuşma sesi bozuklukları üzerine araştırmaları bilir, araştırma geliştirebilir 
Kaynaklar1. Bowen C. Children?s Speech Sound Disorders.Wiley-Blackwell, (2015)
2. McLeod S.Speech Sounds: a pictorial guide to typical and atypical speech.Plural Pub. (2009) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFonasyon gelişimi ve anatomisi
2. HaftaArtikülasyon, fonoloji, konuşma sesi bozukluklarına ait temel, güncel kavramlar
3. HaftaKonuşma sesi bozukluklarının etiyolojisi ve sınıflandırılması
4. HaftaArtikülasyon ve fonolojik bozukluk karşılaştırması ve güncel tartışmalar
5. HaftaGelişimsel ve Gelişimsel olmayan fonolojik işlemler
6. HaftaUluslararası sesçil alfabe kullanımı ile konuşma sesi bozukluklarını tanımlama
7. HaftaVeri toplama: artikülasyon testleri ve karşılaştırmaları, konuşma örneği alma
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKonuşma sesi bozukluklarında terapi yöntemlerinin karşılaştırılması
10. HaftaKonuşma Sesi
11. HaftaArtikülasyon bozuklukları ve terapi yöntemleri literatür araştırması
12. HaftaFonolojik bozukluklar ve terapi yöntemleri literatür araştırması
13. HaftaKonuşma sesi bozukluklarının görüldüğü ek problemler
14. HaftaKonuşma sesi bozukluklarında güncel araştırma yöntemleri
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.    X
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.   X  
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. X   
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek