DKT625 - ÇOCUKLUK ÇAĞI KEKEMELİK ve MÜDAHALE YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK ÇAĞI KEKEMELİK ve MÜDAHALE YÖNTEMLERİ | DKT625 | 1. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Video gösterimi, kanıta dayalı uygulama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Porf. Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI | |||||
Dersin amacı | Çocukluk çağı akıcı konuşma bozukluklarının etiyolojisine yönelik teoriler; akıcı olmayan konuşma çeşitlerindeki farklılıkların ayırt edilmesi, çocukluk çağı kekemeliğinin değerlendirilmesi, tedavi yaklaşımları ve müdahale yöntemlerinin kavranması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kekemelik teorileri Çocukluk çağı kekemeliğinde değerlendirme, tanı ve terapi yaklaşımları Kekemeliği olan çocuğun ailesine yaklaşım, aile ile birlikte çalışma | |||||
Kaynaklar | 1. Conture, E. Stuttering: its nature, diagnosis, treatment, 2001 Ally&Bacon 2. Guitar B. Treatment of Stuttering, 2010, Wolters&Kluwer 3. Guitar, B. Stuttering: An integrated approach to its natüre and treatment, 2013, Lippincott Williams& Wilkins 4. Online databases ? related manuscripts |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Akıcı olmayan konuşma, kekemelik ve teorileri |
2. Hafta | Kekemelik risk faktörleri ve güncel yaklaşımlar |
3. Hafta | Çocukluk çağı kekemelik değerlendirmeleri |
4. Hafta | Tanısal rapor yazımı |
5. Hafta | Olgu tartışması |
6. Hafta | Erken çocukluk çağı kekemelik terapileri |
7. Hafta | Erken çocukluk çağı kekemelik terapileri |
8. Hafta | Olgu tartışması |
9. Hafta | Okul çağı kekemelik terapileri |
10. Hafta | Okul çağı kekemelik terapileri |
11. Hafta | Rapor yazımı |
12. Hafta | Olgu tartışması |
13. Hafta | Araştırma ve klinik uygulamalar |
14. Hafta | Olgu raporlarının tartışılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 48 | 60 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır. | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır. | X | ||||
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. | X | ||||
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek