DKT625 - ÇOCUKLUK ÇAĞI KEKEMELİK ve MÜDAHALE YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞI KEKEMELİK ve MÜDAHALE YÖNTEMLERİ DKT625 1. Yarıyıl 2 4 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Video gösterimi, kanıta dayalı uygulama  
Dersin sorumlusu(ları)Porf. Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI 
Dersin amacıÇocukluk çağı akıcı konuşma bozukluklarının etiyolojisine yönelik teoriler; akıcı olmayan konuşma çeşitlerindeki farklılıkların ayırt edilmesi, çocukluk çağı kekemeliğinin değerlendirilmesi, tedavi yaklaşımları ve müdahale yöntemlerinin kavranması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Çocukluk Çağı kekemelik bulgularını değerlendirebilir, açıklayabilir, ilişkili sekonder davranışları tespit edebilir.
  2. 2. Çocukluk çağı kekemeliği ile ilişkili teorileri ve etiyolojileri açıklayabilir.
  3. 3. Uygun kekemelik terapisi yaklaşımlarına karar verebilir.
  4. 4. Ailenin bakış açısını kavrayabilir.
Dersin içeriğiKekemelik teorileri
Çocukluk çağı kekemeliğinde değerlendirme, tanı ve terapi yaklaşımları
Kekemeliği olan çocuğun ailesine yaklaşım, aile ile birlikte çalışma 
Kaynaklar1. Conture, E. Stuttering: its nature, diagnosis, treatment, 2001 Ally&Bacon
2. Guitar B. Treatment of Stuttering, 2010, Wolters&Kluwer
3. Guitar, B. Stuttering: An integrated approach to its natüre and treatment, 2013, Lippincott Williams& Wilkins
4. Online databases ? related manuscripts 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAkıcı olmayan konuşma, kekemelik ve teorileri
2. HaftaKekemelik risk faktörleri ve güncel yaklaşımlar
3. HaftaÇocukluk çağı kekemelik değerlendirmeleri
4. HaftaTanısal rapor yazımı
5. HaftaOlgu tartışması
6. HaftaErken çocukluk çağı kekemelik terapileri
7. HaftaErken çocukluk çağı kekemelik terapileri
8. HaftaOlgu tartışması
9. HaftaOkul çağı kekemelik terapileri
10. HaftaOkul çağı kekemelik terapileri
11. HaftaRapor yazımı
12. HaftaOlgu tartışması
13. HaftaAraştırma ve klinik uygulamalar
14. HaftaOlgu raporlarının tartışılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4860240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanında ulaştığı bilgiyi ayırıcı tanı, müdahale, terapi programları için analiz eder ve kullanır.    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin, sistematik bilgi ve alana özgü teknolojik ekipmanı mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme, klinik karar verme ve araştırma planlama ve yürütmede kullanır.    X
4. Araştırma planlar ve projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
5. Ekip içerisinde alanı ile ilgili araştırma için etik değerleri gözeterek gerekli işbirliğini yapar.    X 
6. En az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde araştırma planlayabilir. X   
7. Bağımsız olarak öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
8. Toplum sağlığı ve sağlık politikalarını belirlemek üzere proje üretir, araştırma yapar ve eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
9. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek