BCA601 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ BCA601 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumluları 
Dersin amacıLisansüstü öğretimde bilimsel araştırma teknikleri ile aras?tırma ve yayın etig?i konularında bilgi, farkındalık ve duyarlılık kazandırmak, öğrencilerin bu bag?lamda bilimsel araştırma teknikleri ile aras?tırma ve yayın etig?ine uygun c?alıs?malar yu?ru?tmesini sag?lamak amac?lanmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamladıktan sonra, öğrenciler:
  2. Bilimsel araştırma teknikleri ile aras?tırma ve yayın etig?ine ilis?kin kavramları bilir ve bir aras?tırmanın bilimsel araştırma teknikleri ile etik ac?ıdan gec?erli ve gu?venilir olması konusunda aras?tırmacının sorumluluklarını tanımlayabilir.
  3. Bir araştırmayı bilimsel araştırma tekniklerine ve etik gerekliliklere uygun olarak tasarlayabilir ve yürütebilir.
  4. Aras?tırma etig?i ve yayın etig?i ile ilgili yerel mevzuatı ve uluslararası ölçekte meslek örgütlerinin du?zenlemelerini ve tanımlamalarını bilir.
  5. İntihalin tanımını, örneklerini, sonuçlarını ve intihalsiz eser üretmenin metodolojisini bilir.
Dersin içeriği1. Bilimsel Araştırma ve Araştırma Süreci
2. Araştırma Tasarımı ve Araştırma Problemi, Değişkenler ve tipleri, Hipotez Geliştirme
3. Örnekleme ve Veri Toplama Araçları
4. Veri Analizi ve Verilerin Yorumlanması
5. Araştırma Metodları: Deskriptif ya da Anket Metodu, Deneysel Metod
6. Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
7. Aras?tırma/yayın etig?i kavramları ve ilgili kavramlar,
8. Gu?nu?mu?zde en c?ok tartıs?ılan aras?tırma etig?i konuları için bilimsel geçerlilik ve güvenilirlik
9. En sık görülen araştırma etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri
10. İhlal tespiti ve bu konuda mevcut olan teknolojik çözümler, izlenecek yollar, hukuksal boyut
 
Kaynaklar? Gray, David E. 2004. Doing research in the real world. London, UK: Sage Publications. 422p. ISBN 0761948783.
? Kothari, C.R. 2004, Research Methodology: Methods and Techniques, New Age International Limited. 401 p. ISBN 9788122415223.
? Karasar, N. 2008. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. 310 s. ISBN 6055426583
? Bu?ken NO?. Bu?ken E.: ?Uluslararası Aras?tırmalar, Aras?tırma Etig?inde Temel, I?kilemler ve Etik Kurullar? (International Researches, Fundamental Dilemmas in Research Ethics and Ethics Committees), Sendrom, Volume 20, Number 7,8: 37?47, July- August 2008.
? Richard M. Reis, ?Tomorrow?s Professor, Preparing For Academic Careers in Science and Engineering?, IEEE Press, 1997
? Deutch, Charles E. ?A Course in Research Ethics for Graduate Students.? College Teaching, vol. 44, no. 2, 1996, pp. 56?60. www.jstor.org/stable/27558765.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilimsel Araştırma Metodolojisi, Araştırma ve Araştırma Süreci
2. HaftaAraştırma Tasarımı ve Araştırma Problemi, Değişkenler ve tipleri, Hipotez Geliştirme
3. HaftaÖrnekleme ve Veri Toplama Araçları
4. HaftaVeri Analizi ve Verilerin Yorumlanması
5. HaftaAraştırma Metodları: Deskriptif ya da Anket Metodu, Deneysel Metod
6. HaftaAraştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
7. HaftaAra sınav
8. HaftaGiriş: Aras?tırma ve yayın etig?i kavramları.
9. HaftaAraştırma ve yayın etig?inin temel ilkeleri, araştırma ve yayın etig?i ihlalleri, çarpıcı örnekler.
10. HaftaBilimsel yanıltmalar, yayın etig?i ihlalleri, çoğaltma, çarpıtma, dilimleme, yazarlık hakkı sorunları, intihal (aşırma)
11. HaftaTaraflı yayın (c?ıkar c?atıs?ması), edito?ryal etik, aras?tırma ve yayın etiği kurulları.
12. HaftaAras?tırmanın ilgili taraflarının hak ve sorumlulukları (aras?tırmacı, denek, sponsor, aras?tırma etiği kurulu, so?zles?meli aras?tırma kurulus?u...)
13. HaftaAras?tırmacı-endu?stri ilis?kisinden dog?an etik sorunlar, mevzuatla ilgili konular, yaptırımlar.
14. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12525
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3269196

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanır.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.   X 
3. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireylerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz eder.  X  
4. Profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olur.   X 
5. Bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.   X 
6. İstenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.  X   
7. Alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.    X 
8. Disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.     X
9. Bilgisayar grafiğinin ve bilgisayar animasyonunun algoritmalarının ve tekniklerinin prensiplerini ve uygulamalarını anlar ve bilir.   X 
10. Son üretimi elde etmek amacıyla tasarım öğelerini yakalayan ve manipule eden teknolojileri kullanır.    X 
11. Animasyona fizik ve biyomekaniğin prensiplerini uygular.     X
12. Animasyonlar oluşturmak için yordamsal ya da etkileşimli mekanizmaları kullanır.    X
13. Oyun geliştirmede uygun YZ tekniklerini uygular.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek