BCA601 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | BCA601 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Lisansüstü öğretimde bilimsel araştırma teknikleri ile aras?tırma ve yayın etig?i konularında bilgi, farkındalık ve duyarlılık kazandırmak, öğrencilerin bu bag?lamda bilimsel araştırma teknikleri ile aras?tırma ve yayın etig?ine uygun c?alıs?malar yu?ru?tmesini sag?lamak amac?lanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Bilimsel Araştırma ve Araştırma Süreci 2. Araştırma Tasarımı ve Araştırma Problemi, Değişkenler ve tipleri, Hipotez Geliştirme 3. Örnekleme ve Veri Toplama Araçları 4. Veri Analizi ve Verilerin Yorumlanması 5. Araştırma Metodları: Deskriptif ya da Anket Metodu, Deneysel Metod 6. Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu 7. Aras?tırma/yayın etig?i kavramları ve ilgili kavramlar, 8. Gu?nu?mu?zde en c?ok tartıs?ılan aras?tırma etig?i konuları için bilimsel geçerlilik ve güvenilirlik 9. En sık görülen araştırma etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri 10. İhlal tespiti ve bu konuda mevcut olan teknolojik çözümler, izlenecek yollar, hukuksal boyut | |||||
Kaynaklar | ? Gray, David E. 2004. Doing research in the real world. London, UK: Sage Publications. 422p. ISBN 0761948783. ? Kothari, C.R. 2004, Research Methodology: Methods and Techniques, New Age International Limited. 401 p. ISBN 9788122415223. ? Karasar, N. 2008. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. 310 s. ISBN 6055426583 ? Bu?ken NO?. Bu?ken E.: ?Uluslararası Aras?tırmalar, Aras?tırma Etig?inde Temel, I?kilemler ve Etik Kurullar? (International Researches, Fundamental Dilemmas in Research Ethics and Ethics Committees), Sendrom, Volume 20, Number 7,8: 37?47, July- August 2008. ? Richard M. Reis, ?Tomorrow?s Professor, Preparing For Academic Careers in Science and Engineering?, IEEE Press, 1997 ? Deutch, Charles E. ?A Course in Research Ethics for Graduate Students.? College Teaching, vol. 44, no. 2, 1996, pp. 56?60. www.jstor.org/stable/27558765. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Araştırma ve Araştırma Süreci |
2. Hafta | Araştırma Tasarımı ve Araştırma Problemi, Değişkenler ve tipleri, Hipotez Geliştirme |
3. Hafta | Örnekleme ve Veri Toplama Araçları |
4. Hafta | Veri Analizi ve Verilerin Yorumlanması |
5. Hafta | Araştırma Metodları: Deskriptif ya da Anket Metodu, Deneysel Metod |
6. Hafta | Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Giriş: Aras?tırma ve yayın etig?i kavramları. |
9. Hafta | Araştırma ve yayın etig?inin temel ilkeleri, araştırma ve yayın etig?i ihlalleri, çarpıcı örnekler. |
10. Hafta | Bilimsel yanıltmalar, yayın etig?i ihlalleri, çoğaltma, çarpıtma, dilimleme, yazarlık hakkı sorunları, intihal (aşırma) |
11. Hafta | Taraflı yayın (c?ıkar c?atıs?ması), edito?ryal etik, aras?tırma ve yayın etiği kurulları. |
12. Hafta | Aras?tırmanın ilgili taraflarının hak ve sorumlulukları (aras?tırmacı, denek, sponsor, aras?tırma etiği kurulu, so?zles?meli aras?tırma kurulus?u...) |
13. Hafta | Aras?tırmacı-endu?stri ilis?kisinden dog?an etik sorunlar, mevzuatla ilgili konular, yaptırımlar. |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 32 | 69 | 196 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanır. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireylerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz eder. | X | ||||
4. Profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olur. | X | ||||
5. Bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
6. İstenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
8. Disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
9. Bilgisayar grafiğinin ve bilgisayar animasyonunun algoritmalarının ve tekniklerinin prensiplerini ve uygulamalarını anlar ve bilir. | X | ||||
10. Son üretimi elde etmek amacıyla tasarım öğelerini yakalayan ve manipule eden teknolojileri kullanır. | X | ||||
11. Animasyona fizik ve biyomekaniğin prensiplerini uygular. | X | ||||
12. Animasyonlar oluşturmak için yordamsal ya da etkileşimli mekanizmaları kullanır. | X | ||||
13. Oyun geliştirmede uygun YZ tekniklerini uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek