NFT709 - NÖROLOJİK FONKSİYON BOZUKLUKLARININ BİLİMSEL TEMEL

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NÖROLOJİK FONKSİYON BOZUKLUKLARININ BİLİMSEL TEMEL NFT709 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: video gösterimi, sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin 
Dersin amacı Hareket ve fonksiyon bozukluğunun altında yatan güncel nörobilimsel mekanizmaların anlaşılması, eleştirel bakışla yorumlanması ve elde edilen bilginin nörolojik rehabilitasyon kliniğine aktarılması becerisini geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çeşitli nörolojik hastalıklarda hareket ve fonksiyon bozukluğunun özelliklerini tanımlar ve karşılaştırır
  2. Güncel nörobilimsel çalışmaların sonuçlarını hareket ve fonksiyon bozukluğuyla ilişkilendirir
  3. Nörolojik rehabilitasyon alanındaki mesleki ve akademik çalışmalarında nörobilimsel bilgiye ulaşma ve kliniğe aktarma konusunda yaşam boyu öğrenme prensiplerini benimser
Dersin içeriğiHareket ve fonksiyon bozukluğunun nörobilimsel temelleri 
Kaynaklar1. Karaduman, A. A., Yılmaz, Ö. T., & Akel, B. S. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Cilt 3 Nörolojik-Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Fizyoterapi). Hipokrat Yayınevi.
2. Tunca Yılmaz, Ö. (Editör). (2021). Nörolojik Rehabilitasyon Fizik Tedavi Uygulamalarında Nörobilim ve Nöroplastisite. Hipokrat Yayıncılık.
3. Lazaro, R. T., Reina-Guerra, S. G., & Quiben, M. (Eds.). (2019). Umphred's Neurological Rehabilitation-E-Book. Elsevier Health Sciences. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNormal ve nörolojik hastalık sonrası hareket ve fonksiyon bozukluğunun klinik örnekler eşliğinde değerlendirilmesi-video analiz (İnme, Parkinson, Ataksi..vb)
2. HaftaBeyin ve Sinir sistemi hasarına yapısal ve fonksiyonel reaksiyonlar
3. HaftaBeyin ve Sinir sistemi hasarına yapısal ve fonksiyonel reaksiyonlar
4. HaftaBeyin ve Sinir sisteminin iyileşmesi, mekanizmalar
5. HaftaBeyin ve Sinir sisteminin iyileşmesi, mekanizmalar
6. HaftaAra sınav/uygulamalı çalışmalar
7. HaftaNörolojik hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımlarıyla tedavinin nörobilimsel temelleri
8. HaftaGüncel nörobilimsel bilginin Nörolojik rehabilitasyon kliniğine aktarılması
9. HaftaKlinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesiTonus bozukluğu
10. HaftaKlinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesi: İnme sonrası tonik ve fazik kaslarda kuvvetlendirme
11. Haftaödev
12. HaftaKlinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesi: Denge eğitimi
13. HaftaKlinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesi: Duyu bozukluğu
14. HaftaTartışma ve genel değerlendirme
15. HaftaSınav hazırlığı
16. HaftaYıl sonu sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)22244
Sunum / Seminer Hazırlama14228
Proje000
Ödevler1010100
Ara sınavlara hazırlanma süresi13232
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü6290300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek