NFT709 - NÖROLOJİK FONKSİYON BOZUKLUKLARININ BİLİMSEL TEMEL
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK FONKSİYON BOZUKLUKLARININ BİLİMSEL TEMEL | NFT709 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: video gösterimi, sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin | |||||
Dersin amacı | Hareket ve fonksiyon bozukluğunun altında yatan güncel nörobilimsel mekanizmaların anlaşılması, eleştirel bakışla yorumlanması ve elde edilen bilginin nörolojik rehabilitasyon kliniğine aktarılması becerisini geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hareket ve fonksiyon bozukluğunun nörobilimsel temelleri | |||||
Kaynaklar | 1. Karaduman, A. A., Yılmaz, Ö. T., & Akel, B. S. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Cilt 3 Nörolojik-Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Fizyoterapi). Hipokrat Yayınevi. 2. Tunca Yılmaz, Ö. (Editör). (2021). Nörolojik Rehabilitasyon Fizik Tedavi Uygulamalarında Nörobilim ve Nöroplastisite. Hipokrat Yayıncılık. 3. Lazaro, R. T., Reina-Guerra, S. G., & Quiben, M. (Eds.). (2019). Umphred's Neurological Rehabilitation-E-Book. Elsevier Health Sciences. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Normal ve nörolojik hastalık sonrası hareket ve fonksiyon bozukluğunun klinik örnekler eşliğinde değerlendirilmesi-video analiz (İnme, Parkinson, Ataksi..vb) |
2. Hafta | Beyin ve Sinir sistemi hasarına yapısal ve fonksiyonel reaksiyonlar |
3. Hafta | Beyin ve Sinir sistemi hasarına yapısal ve fonksiyonel reaksiyonlar |
4. Hafta | Beyin ve Sinir sisteminin iyileşmesi, mekanizmalar |
5. Hafta | Beyin ve Sinir sisteminin iyileşmesi, mekanizmalar |
6. Hafta | Ara sınav/uygulamalı çalışmalar |
7. Hafta | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımlarıyla tedavinin nörobilimsel temelleri |
8. Hafta | Güncel nörobilimsel bilginin Nörolojik rehabilitasyon kliniğine aktarılması |
9. Hafta | Klinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesiTonus bozukluğu |
10. Hafta | Klinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesi: İnme sonrası tonik ve fazik kaslarda kuvvetlendirme |
11. Hafta | ödev |
12. Hafta | Klinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesi: Denge eğitimi |
13. Hafta | Klinik örnekler ve nörobilimsel bilgi ile ilişkilendirilmesi: Duyu bozukluğu |
14. Hafta | Tartışma ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Yıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 39 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 22 | 2 | 44 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 62 | 90 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek