NFT703 - KANITA DAYALI ARAŞTIRMALAR 1-HAREKET BOZUKLUKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI ARAŞTIRMALAR 1-HAREKET BOZUKLUKLARI | NFT703 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Diğer: İnteraktif eğitime dayalı dersler, literatür inceleme, | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin | |||||
Dersin amacı | Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomi, fizyoloji ve patofizyoloji derinlemesine inceleme, bu sistemlerle ilgili hastalıkların klinik özellikleri, değerlendirme ve uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları konusunda ileri teorik ve pratik yetkinlik kazanma Kanıt değeri yüksek araştırma planlanmasını, yürütülmesini ve sonuçları yorumlama | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının dejeneratif süreci nedeniyle ortaya çıkan ve sık rastlanan hareket hastalıklarından parkinson hastalığı, multisistem atrofiler, spinocerebellar ataksiler Bu hastalıkların tonus bozuklukları, ataksi, yürüme problemleri ve duyusal etkilenimler gibi ortak klinik özellikleri Patolojinin özelliklere uygun değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi ve bulgulara uygun, kişiye özel ileri fizyoterapi-rehabilitasyon programlarının planlanması Kullanılan ölçme değerlendirme yöntemlerini ve tedavi yaklaşımlarının klinik kullanımını konu alan araştırma ve raporlama | |||||
Kaynaklar | 1. Güçlü Gündüz, A., Bilgin, S., Öksüz, Ç., Ertekin Ö., & İyigün, G. (Eds.). (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamalara Aktarımı (5. Baskı). Hipokrat Yayınevi. 2. Karaduman, A. A., Yılmaz, Ö. T., & Akel, B. S. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Cilt 3 Nörolojik-Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Fizyoterapi). Hipokrat Yayınevi. 3. Tunca Yılmaz, Ö. (Editör). (2022). Nörolojik Rehabilitasyon-Güncel Tedavi Yaklaşımları. Hipokrat Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomisi, fizyolojisi ve patofizyolojisi |
2. Hafta | Bazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomisi, fizyolojisi ve patofizyolojisi |
3. Hafta | Hareket hastalıklarında ölçme ve değerlendirme yöntemleri |
4. Hafta | Hipokinetik hareket hastalıklarında temel bulgular, değerlendirme, klinik karar verme ve fizik tedavi programı oluşturma |
5. Hafta | Hiperkinetik hareket hastalıklarında temel bulgular, değerlendirme, klinik karar verme ve fizik tedavi programı oluşturma |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Araştırma planlanması |
8. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
9. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
10. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
11. Hafta | Araştırmanın yürütülmesi |
12. Hafta | İstatistiksel analiz |
13. Hafta | Raporlama |
14. Hafta | Raporlama |
15. Hafta | Sınav hazırlığı |
16. Hafta | Yılsonu Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 6 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 21 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 11 | 66 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 36 | 63 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek