NFT703 - KANITA DAYALI ARAŞTIRMALAR 1-HAREKET BOZUKLUKLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KANITA DAYALI ARAŞTIRMALAR 1-HAREKET BOZUKLUKLARI NFT703 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriRapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: İnteraktif eğitime dayalı dersler, literatür inceleme,  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Prof. Dr. Nezire Köse, Prof. Dr. Sevil Bilgin, Prof. Dr. Muhammed Kılınç, Prof. Dr. İpek Gürbüz, Doç. Dr. Selen Serel Arslan, Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Ayla Fil Balkan, Doç. Dr. Yeliz Salcı, Doç. Dr. Ender Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ayvat, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çetin 
Dersin amacıBazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomi, fizyoloji ve patofizyoloji derinlemesine inceleme, bu sistemlerle ilgili hastalıkların klinik özellikleri, değerlendirme ve uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları konusunda ileri teorik ve pratik yetkinlik kazanma Kanıt değeri yüksek araştırma planlanmasını, yürütülmesini ve sonuçları yorumlama 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bazal gangliyonlar ve serebellumun ileri nöroanatomik ve nörofizyolojik özelliklerini analiz eder.
  2. Hareket bozuklukları kapsamında yer alan hastalıkların oluşturduğu problemleri tanımlar ve analiz eder.
  3. Bu hastalıklarda fizyoterapi programlarını planlama, uygulamaya yönelik teorik ve klinik yetkinlik düzeyini geliştirir.
  4. Bu hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili güncel literatürü takip eder.
  5. Kanıt değeri yüksek araştırma planlar.
  6. Araştırmayı etik değerleri gözeterek planlar.
Dersin içeriğiBazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının dejeneratif süreci nedeniyle ortaya çıkan ve sık rastlanan hareket hastalıklarından parkinson hastalığı, multisistem atrofiler, spinocerebellar ataksiler
Bu hastalıkların tonus bozuklukları, ataksi, yürüme problemleri ve duyusal etkilenimler gibi ortak klinik özellikleri
Patolojinin özelliklere uygun değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi ve bulgulara uygun, kişiye özel ileri fizyoterapi-rehabilitasyon programlarının planlanması
Kullanılan ölçme değerlendirme yöntemlerini ve tedavi yaklaşımlarının klinik kullanımını konu alan araştırma ve raporlama 
Kaynaklar1. Güçlü Gündüz, A., Bilgin, S., Öksüz, Ç., Ertekin Ö., & İyigün, G. (Eds.). (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamalara Aktarımı (5. Baskı). Hipokrat Yayınevi.
2. Karaduman, A. A., Yılmaz, Ö. T., & Akel, B. S. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Cilt 3 Nörolojik-Kardiyopulmoner Rehabilitasyon Fizyoterapi). Hipokrat Yayınevi.
3. Tunca Yılmaz, Ö. (Editör). (2022). Nörolojik Rehabilitasyon-Güncel Tedavi Yaklaşımları. Hipokrat Yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomisi, fizyolojisi ve patofizyolojisi
2. HaftaBazal gangliyonlar, serebellum ve bağlantılarının anatomisi, fizyolojisi ve patofizyolojisi
3. HaftaHareket hastalıklarında ölçme ve değerlendirme yöntemleri
4. HaftaHipokinetik hareket hastalıklarında temel bulgular, değerlendirme, klinik karar verme ve fizik tedavi programı oluşturma
5. HaftaHiperkinetik hareket hastalıklarında temel bulgular, değerlendirme, klinik karar verme ve fizik tedavi programı oluşturma
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAraştırma planlanması
8. HaftaAraştırmanın yürütülmesi
9. HaftaAraştırmanın yürütülmesi
10. HaftaAraştırmanın yürütülmesi
11. HaftaAraştırmanın yürütülmesi
12. Haftaİstatistiksel analiz
13. HaftaRaporlama
14. HaftaRaporlama
15. HaftaSınav hazırlığı
16. HaftaYılsonu Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum610
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama61166
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3663300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alır, doktora tezini tamamlamadan önce en az bir makale yayınlar ve uluslararası bir toplantıda sunum yapar, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, nörolojik hastalıklardan korunma ve tedavi konsunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Nörolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek