OFR719 - KANITA DAYALI KORUYUCU YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KANITA DAYALI KORUYUCU YAKLAŞIMLAR OFR719 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Doç. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Doç. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıBu dersin amacı kanıta dayalı koruyucu egzersiz yaklaşımların tanımlanması ve önlenmesinde kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının aktarılmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi alan öğrenci, koruyucu yaklaşımlarla ilgili pratik ve teorik bilgiyi yorumlayarak kliniğe aktarır.
Dersin içeriği1. Koruyucu egzersizlerin tanımlanması
2. Koruyucu yaklaşımların tanımlanması
3. Koruyucu egzersizlerin kullanıldığı alanların belirlenmesi
4. Yaralanmaları önlemede koruyucu egzersizlerin öneminin kavranması


 
Kaynaklar1. Barker AL, Bird ML, Talevski J. Effect of Pilates exercise for improving balance in older adults: A systematic review with meta-analysis. Arch Phys Med Rehabil. 2014
2. Chu AH, Koh D, Moy FM, Müller-Riemenschneider F. Do workplace physical activity interventions improve mental health outcomes Occup Med (Lond). 2014 Jun;64(4):235-45.
3. Naji-Esfahani H, Zamani M, Marandi SM, Shaygannejad V, Javanmard SH. Preventive Effects of a Three-month Yoga Intervention on Endothelial Function in Patients with Migraine. Int J Prev Med. 2014 Apr;5(4):424-9.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOrtopedik fizyoterapide kullanılan koruyucu yaklaşımların sınıflandırılması
2. HaftaKanıta dayalı koruyucu yaklaşımların araştırılması
3. HaftaYüksek, orta ve düşük kanıt düzeyindeki koruyucu yaklaşımların belirlenmesi
4. HaftaKoruyucu yaklaşım olarak egzersiz uygulamaları-1
5. HaftaKoruyucu yaklaşım olarak egzersiz uygulamaları-2
6. HaftaAlt ekstremite yaralanmalarını önleyici kanıta dayalı egzersiz uygulamaları
7. HaftaÜst ekstremite yaralanmalarını önleyici kanıta dayalı egzersiz uygulamaları
8. HaftaOsteoporozu önleyici kanıta dayalı koruyucu yaklaşımlar
9. HaftaKoruyucu yaklaşım olarak bel-boyun okulları
10. HaftaKanıta dayalı Pilates uygulamaları
11. HaftaKanıta dayalı Yoga uygulamaları
12. HaftaKanıta dayalı Tai Chi uygulamaları
13. HaftaVaka sunumları
14. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum1010
Projeler00
Seminer1020
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama10550
Proje000
Ödevler10880
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4943290

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Ortopedik rehabilitasyon alanınında kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.   X 
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına, ortopedik probleme sahip kişiler ve ortopedik engelliler için kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, ürettiği bilgi ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.   X  
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.   X 
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek