OFR719 - KANITA DAYALI KORUYUCU YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI KORUYUCU YAKLAŞIMLAR | OFR719 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Doç. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Doç. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı kanıta dayalı koruyucu egzersiz yaklaşımların tanımlanması ve önlenmesinde kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının aktarılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Koruyucu egzersizlerin tanımlanması 2. Koruyucu yaklaşımların tanımlanması 3. Koruyucu egzersizlerin kullanıldığı alanların belirlenmesi 4. Yaralanmaları önlemede koruyucu egzersizlerin öneminin kavranması | |||||
Kaynaklar | 1. Barker AL, Bird ML, Talevski J. Effect of Pilates exercise for improving balance in older adults: A systematic review with meta-analysis. Arch Phys Med Rehabil. 2014 2. Chu AH, Koh D, Moy FM, Müller-Riemenschneider F. Do workplace physical activity interventions improve mental health outcomes Occup Med (Lond). 2014 Jun;64(4):235-45. 3. Naji-Esfahani H, Zamani M, Marandi SM, Shaygannejad V, Javanmard SH. Preventive Effects of a Three-month Yoga Intervention on Endothelial Function in Patients with Migraine. Int J Prev Med. 2014 Apr;5(4):424-9. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ortopedik fizyoterapide kullanılan koruyucu yaklaşımların sınıflandırılması |
2. Hafta | Kanıta dayalı koruyucu yaklaşımların araştırılması |
3. Hafta | Yüksek, orta ve düşük kanıt düzeyindeki koruyucu yaklaşımların belirlenmesi |
4. Hafta | Koruyucu yaklaşım olarak egzersiz uygulamaları-1 |
5. Hafta | Koruyucu yaklaşım olarak egzersiz uygulamaları-2 |
6. Hafta | Alt ekstremite yaralanmalarını önleyici kanıta dayalı egzersiz uygulamaları |
7. Hafta | Üst ekstremite yaralanmalarını önleyici kanıta dayalı egzersiz uygulamaları |
8. Hafta | Osteoporozu önleyici kanıta dayalı koruyucu yaklaşımlar |
9. Hafta | Koruyucu yaklaşım olarak bel-boyun okulları |
10. Hafta | Kanıta dayalı Pilates uygulamaları |
11. Hafta | Kanıta dayalı Yoga uygulamaları |
12. Hafta | Kanıta dayalı Tai Chi uygulamaları |
13. Hafta | Vaka sunumları |
14. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 44 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 8 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 49 | 43 | 290 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Ortopedik rehabilitasyon alanınında kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına, ortopedik probleme sahip kişiler ve ortopedik engelliler için kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, ürettiği bilgi ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek