OFR717 - GÜNCEL TEKNOLOJİLER ve AR-GE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÜNCEL TEKNOLOJİLER ve AR-GE | OFR717 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Ortopedik rehabilitasyon alanında güncel teknoloji ve yeni ekipman kullanımının gözden geçirilmesi; ortopedik rehabilitasyon alanındaki ARGE faaliyetlerinin tartışılması, farklı disiplinlerle işbirliği. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Ortopedik hastaların fizyoterapi ve rehabilitasyonuna yardımcı olabilecek yenilikler ve teknolojiler sunulacaktır. 2. Denge, hareket, kuvvet ve fonksiyon ölçümlerinde kullanılan yeni ekipmanlar tartışılacaktır. 3. Oyun teknolojilerinin kullanımı tartışılacaktır. 4. Evde gerçekleştirilen fizyoterapi için monitorizasyon sistemleri tanımlanacaktır. 5. Videofon, video-konferans, hasta geribildirimi sağlayan sanal gerçeklik sistemleri tanıtılacaktır. 6. Bu teknolojilerin hayata geçirilebilmesi için ARGE işbirliğine uyumlandırma çalışmaları yapılacaktır. 7. Ortopedik rehabilitasyon alanındaki ARGE faaliyetleri tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Larina HM, Dennis CW, Stansfield S.Development of robotic mobility for infants: rationale and outcomes. Physiotherapy 98 (2012) 230?237. 2. Russell T. Physical rehabilitation using telemedicine. Journal of Telemedicine and Telecare 2007; 13: 217-220. 3. Fung V, Ho A, Shaffer J,Chung E, Gomez M. Use of Nintendo Wii FitTM in the rehabilitation of outpatients following total knee replacement: a preliminary randomised controlled trial. Physiotherapy 98 (2012) 183?188. 4. Bateni H. Changes in balance in older adults based on use of physical therapy vs theWii Fit gaming system: a preliminary study. Physiotherapy 98 (2012) 211?216. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonda yeni teknolojiler |
2. Hafta | Ortopedik rehabilitasyon alanında kullanılan aygıt ve cihazların klinik geçerliliği |
3. Hafta | Fiziksel yetersizliği olan hastaların yaşam kalitesi ve bağımsızlığını artıran robotik-yardımcı cihazların kullanımı |
4. Hafta | Ortopedik problemi olan hastaların hareket analizinde üç boyutlu (3D) hareket analiz teknolojisinin kullanımı |
5. Hafta | Telerehabilitasyonda kullanılan teknolojiler |
6. Hafta | Telerehabilitasyon uygulamaları: imgelem temelli telerehabilitasyon, algılayıcı temelli telerehabilitasyon, |
7. Hafta | Oyun teknolojisinin rehabilitasyonda kullanımı |
8. Hafta | Sanal gerçeklik oyun sistemleri: Nintendo Wii |
9. Hafta | Yeni ekipmanların kullanımıyla kas kuvvetininölçülmesi ve kasın kuvvetlendirilmesi/ARGE işbirliği |
10. Hafta | Kuvvet platformları ve yürüme analizi sistemleri |
11. Hafta | Akıllı telefonların fizyoterapi egzersizlerinde yol gösterme ve geri bildirim amacıyla kullanılması |
12. Hafta | Dijital sağlık ürünlerinin değerlendirilmesi ve ARGE işbirliği |
13. Hafta | Hareket monitör sistemleri: Yürüme, denge, biofeedback eğitimi, skolyoz değerlendirmesi |
14. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 44 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 8 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 49 | 53 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Ortopedik rehabilitasyon alanınında kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına, ortopedik probleme sahip kişiler ve ortopedik engelliler için kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, ürettiği bilgi ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek