OFR709 - KLİNİK PROBLEM ÇÖZME IV-EL ve EL BİLEĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KLİNİK PROBLEM ÇÖZME IV-EL ve EL BİLEĞİ OFR709 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıEl ve el bileği yaralanmaları ve lezyonlarında problem çözme temelli fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının öğretilmesi. Ayırıcı tanı yapabilme becerisinin kazanılması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. El, el bileği anatomi ve kinezyolojisini öğrenir
  2. El ve el bileği yaralanma modellerini öğrenir
  3. Travmatik yaralanmalarda fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir
  4. İdiyopatik problemlerde fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir
  5. İnstabiliteyi ve mekanizmalarını öğrenir
  6. Doku etkilenimine göre el ve el bileği problemlerini öğrenir
Dersin içeriğiEl ve el bileği anatomisi, kinezyolojisi; yaralanma modelleri, dokuya göre fizyoterapi yaklaşımları 
Kaynaklar1. Wolfe SW, Pederson WC, Hotchkiss RN, Kozin SH. Green's Operative Hand Surgery, 6th Edition, Elsevier Churchill Livingstone, Philadelphia, 2011.
2. Terri M. Skirven, ORT/L, CHT, A. Lee Osterman, MD, Jane Fedorczyk, PT, PhD, CHT, ATC and Peter C. Amadio, MD. Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity. 6th Ed. Mosby Elsevier, Philadelphia, 2011.
3. Weiss S, Falkenstein N. Hand Rehabilitation, A Quick Reference Guide and Review. 2nd Ed. Elsevier, Philadelphia, 2005.
4. Cooper C. Fundamentals of Hand Therapy: Clinical Reasoning and Treatment Guidelines for Common Diagnoses of the Upper Extremity. 2nd Ed. Elsevier Mosby, St. Louis, 2014. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEl-el bileği anatomisi ve kinezyolojisi
2. HaftaEl-el bileği yaralanma mekanizmaları
3. HaftaEl bileği stabilitesi
4. HaftaEklem problemleri
5. HaftaEklem problemleri
6. HaftaProje toplantısı
7. HaftaKemik yaralanmaları
8. HaftaKemik yaralanmaları
9. HaftaYumuşak doku yaralanmaları
10. HaftaYumuşak doku yaralanmaları
11. HaftaProje yazımı
12. HaftaPeriferik sinir problemleri
13. HaftaAyırıcı tanı yöntemleri
14. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum310
Projeler140
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav110
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2990
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı110
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16464
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje17070
Ödevler10550
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü46113300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Ortopedik rehabilitasyon alanınında kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.   X 
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına, ortopedik probleme sahip kişiler ve ortopedik engelliler için kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, ürettiği bilgi ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.   X  
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.   X 
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek