OFR710 - ORTOPEDİK MANUEL TEDAVİ TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ORTOPEDİK MANUEL TEDAVİ TEKNİKLERİ OFR710 2. Yarıyıl 4 2 5 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıManipulatif tedavinin etki mekanizması, manipulasyon, mobilizasyon, masaj, traksiyon, transvers friksiyon masajı, germe ve diğer manuel tedavi yöntemlerinin tanımı ve klinik uygulamaları ile en çok kullanılan manuel terapi tekniklerinin genel prensiplerini tanımlamak, en iyi bilimsel kanıtları birleştirerek klinik kullanım konusundaki becerileri geliştirmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Manipulasyon ve diğer manuel tedavi tekniklerinin genel prensipleri konusundaki bilgilerini geliştirir.
  2. Manipulatif tedavinin morfolojik, fonksiyonel ve klinik önemi ve bunların etki mekanizmaları ile ilgili bilgi ve becerilerini artırır.
  3. Manipulatif tedavide kullanılan farklı tekniklerini, bunların genel prensiplerini ve kullanım alanlarını tanımlar.
  4. Farklı tekniklerin klinik uygulamadaki indikasyon ve kontraindikasyonları belirler.
  5. Manipulatif tedavi teknikleri ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları analiz eder
  6. Bu konuda iyi kanıt düzeyine sahip araştırmaları belirler ve sonuçları ortopedik rehabilitasyon alanına aktarır.
Dersin içeriğiManipulatif tedavinin morfolojik, fonksiyonel ve klinik önemi ve bunların etki mekanizmaları, kullanılan farklı teknikler ve bunlarla ilgili genel prensipler ve kullanım alanları, manipulatif tedavide kanıta dayalı uygulamanın önemi ve tekniklerin kanıt düzeyleri, manipulatif tekniklerle ilgili literatüde yer alan çalışmaların analizi 
Kaynaklar1. Kesson M, Atkins E: Orthopedic Medicine, A Practical Approach, Butterworth&Heinemann, Oxford 1998
2. Mulligan B: Manual Therapy, NAGS; SNAGS, MWMS, Hutcheson Bowman&Stewart Ltd., Wellington, NewZealand 1999
3. Makofsky HW: Spinal Manual Therapy, Slack Incorporated, Thorfare, NewJersey, 2003
4. Petty NJ,Moore AP,Maitland GD: Neuromusculoskeletal Examination and Assesment, Churchill Livingstone, Edinburg 2002
5. Mc Kenzie:The Lumbar Spine,Mechanical Diagnosis and Therapy, Wright and Carman Limited, New Zealand 1997
6. Corrigan B, Maitland GD: Musculoskeletal&Sports Injuries, Butterworth&Heinemann Ltd., Oxford 1994
7. Lewit K: Manipulative Therapy in Rehabilitation of the Locomotor System, Butterworth, London 1985
8. Hertling D, Kessler R: Management of Common Musculoskeletal Disorders, 2.ed, J.B.Lippincott, Philadelphia 1990 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaManipulatif tedavinin morfolojik önemi
2. HaftaManipulatif tedavinin fonksiyonel önemi
3. HaftaManipulatif tedavinin klinik önemi
4. HaftaManipulatif tedavi yöntemlerinin fizyolojik etki mekanizması
5. HaftaManipulatif tedavinin vasküler, mekanik ve nörolojik etkileri
6. HaftaKanıta dayalı manuel tedavi uygulamaları
7. HaftaManipulasyon tekniklerinin klinik uygulamaları (pratik örnekler)
8. HaftaVaka tartışmaları
9. HaftaKlasik masaj ve transvers friksiyon masajının tanımları ve etki mekanizmaları
10. HaftaKlasik masaj ve transvers friksiyonun pratik uygulama örnekleri
11. HaftaGerme ve traksiyonun tanımı,klinik önemi, uygulamalar ve kanıt etkileri
12. HaftaCyriax,Kaltenborn tekniklerinin ve osteopatinin fizyolojik temeli, tedavi prensipleri ve pratik uygulamalar, literatürde yapılan çalışmalar
13. HaftaMcKenzie,Mulligan ve Maitland tekniklerinin temel prensipleri ve pratik uygulamalar, literatürde yer alan çalışmalar
14. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1430
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1025
Sunum625
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav110
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4490
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı110
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama6636
Proje000
Ödevler10880
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü5955300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Ortopedik rehabilitasyon alanınında kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.   X 
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına, ortopedik probleme sahip kişiler ve ortopedik engelliler için kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar, ürettiği bilgi ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.   X  
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; problem çözme becerisine sahiptir.   X 
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek