OFR609 - OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR VI-PROPRİOSEPSİYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR VI-PROPRİOSEPSİYON | OFR609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Doç. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Doç. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Detaylı olarak propriosepsiyon değerlendirme yöntemlerini ve farklı ortopedik patolojilerde proprioseptif değerlendirme yapma düzeyini geliştirmek; konu ile ilgili literatür sonuçlarını analiz etme ve tartışma becerisini artırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Proprioseptif duyu ve koordinasyonun teorik ve uygulamalı analizi 2. Proprioseptif duyu ve koordinasyon konusundaki güncel gelişmeler ve değerlendirme şekilleri 3. Klinik vaka örnekleri | |||||
Kaynaklar | 1. Lephart SM, Fu FH. Proprioception Control in Joint Stability, Human Kinetics; 1 edition, 2000. 2. Co CJ. Proprioceptive Training: A Review of Current Research, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2010. 3. McCredie S. Balance: In Search of the Lost Sense. Little, Brown and Company; 1 edition, 2007. 4. Lephart SM, Pincivero DM, Giraldo JL, Fu FH. The role of proprioception in the management and rehabilitation of athletic injuries. Am J Sports Med 1997;25:130-7 5. Cerulli G, Ponteggia F, Caraffa A, Asia GC. Physical Proprioceptive training in the prevention of sports injıries. G. Puddu, A. Giombini and A. Selvanetti (eds) Rehabilitation of Sports Injuries: Current Concepts.Springer, 2001. 6. Livanelioğlu A, Kerem Günel M, Erden Z. ? Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri?, Genişletilmiş 3.bs, Ankamat Matbaacılık, Ankara 2011. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Proprioseptif duyu mekanizmalarının tanımı |
2. Hafta | Proprioseptif duyu organlarının tanımı ve fizyolojisi-I |
3. Hafta | Proprioseptif duyu organlarının tanımı ve fizyolojisi-II |
4. Hafta | Ortopedik rehabilitasyonda proprioseptif duyunun yeri ve önemi |
5. Hafta | Çeşitli ortopedik problemlerde proprioseptif duyu |
6. Hafta | Üst ekstremitede proprioseptif duyu değerlendirme yöntemleri |
7. Hafta | Alt ekstremitede proprioseptif duyu değerlendirme yöntemleri |
8. Hafta | Koordinasyon ve dengenin tanımı ve fizyolojisi |
9. Hafta | Ortopedik trehabilitasyonda koordinasyonun ve dengenin önemi |
10. Hafta | Koordinasyon ve dengenin değerlendirilmesi |
11. Hafta | Literatür inceleme |
12. Hafta | Klinik vaka örnekleri |
13. Hafta | Tartışma ve sınava hazırlık |
14. Hafta | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 30 |
Sunum | 8 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 7 | 63 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 46 | 45 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek