OFR609 - OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR VI-PROPRİOSEPSİYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR VI-PROPRİOSEPSİYON OFR609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Doç. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Doç. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıDetaylı olarak propriosepsiyon değerlendirme yöntemlerini ve farklı ortopedik patolojilerde proprioseptif değerlendirme yapma düzeyini geliştirmek; konu ile ilgili literatür sonuçlarını analiz etme ve tartışma becerisini artırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersi aldığında; Proprioseptif duyu ve koordinasyonun nörofizyolojik mekanizmalarını tanımlama becerisi kazanır
  2. Proprioseptif duyu değerlendirme metodlarını farklı ortopedik durumlara uyarlar ve uygular.
  3. Farklı klinik durumlarda proprioseptif duyu ve koordinasyon konusunda araştırmaları analiz eder
Dersin içeriği1. Proprioseptif duyu ve koordinasyonun teorik ve uygulamalı analizi
2. Proprioseptif duyu ve koordinasyon konusundaki güncel gelişmeler ve değerlendirme şekilleri
3. Klinik vaka örnekleri 
Kaynaklar1. Lephart SM, Fu FH. Proprioception Control in Joint Stability, Human Kinetics; 1 edition, 2000.

2. Co CJ. Proprioceptive Training: A Review of Current Research, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2010.

3. McCredie S. Balance: In Search of the Lost Sense. Little, Brown and Company; 1 edition, 2007.

4. Lephart SM, Pincivero DM, Giraldo JL, Fu FH. The role of proprioception in the management and rehabilitation of athletic injuries. Am J Sports Med 1997;25:130-7

5. Cerulli G, Ponteggia F, Caraffa A, Asia GC. Physical Proprioceptive training in the prevention of sports injıries. G. Puddu, A. Giombini and A. Selvanetti (eds) Rehabilitation of Sports Injuries: Current Concepts.Springer, 2001.

6. Livanelioğlu A, Kerem Günel M, Erden Z. ? Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri?, Genişletilmiş 3.bs, Ankamat Matbaacılık, Ankara 2011.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProprioseptif duyu mekanizmalarının tanımı
2. HaftaProprioseptif duyu organlarının tanımı ve fizyolojisi-I
3. HaftaProprioseptif duyu organlarının tanımı ve fizyolojisi-II
4. HaftaOrtopedik rehabilitasyonda proprioseptif duyunun yeri ve önemi
5. HaftaÇeşitli ortopedik problemlerde proprioseptif duyu
6. HaftaÜst ekstremitede proprioseptif duyu değerlendirme yöntemleri
7. HaftaAlt ekstremitede proprioseptif duyu değerlendirme yöntemleri
8. HaftaKoordinasyon ve dengenin tanımı ve fizyolojisi
9. HaftaOrtopedik trehabilitasyonda koordinasyonun ve dengenin önemi
10. HaftaKoordinasyon ve dengenin değerlendirilmesi
11. HaftaLiteratür inceleme
12. HaftaKlinik vaka örnekleri
13. HaftaTartışma ve sınava hazırlık
14. HaftaSınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler930
Sunum830
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama8540
Proje000
Ödevler9763
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü4645240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.  X  
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. X   
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek