OFR606 - OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR III-KONJENİTAL DEF.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR III-KONJENİTAL DEF. | OFR606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, konjenital deformitelerin tanımlanması, değerlendirilmesi, kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının aktarılmasıdır. Konjenital deformitelere yönelik sık kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlamaktır. Konjenital deformitelerle ile ilgili fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında problem çözme becerisini geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Konjenital deformitelerin kavranması Konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması ve sınıflandırılması Konjenital deformitelerde kanıta dayalı rehabilitasyon uygulamalarının kavranması Klinik karar verme ve araştırma planlanması | |||||
Kaynaklar | 1. Laub RD Kongenital anomalies of upper extremity, Etiology and Management 2014 2. Alexander M, Mathew Dennis. Pediatric Rehabilitation Principals and Practice. 2015 3. Kolar P. Clinical Rehabilitation. 2015 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konjenital deformitelerin oluşum mekanizması |
2. Hafta | Konjenital deformiteler nelerdir? |
3. Hafta | Konjenital deformitelere sekonder gelişen problemler |
4. Hafta | Konjenital ve edinilmiş deformitelerin sınıflandırılması |
5. Hafta | Edinilmiş deformitelerin tanımlanması ve oluşum mekanizmasının tartışılması |
6. Hafta | Üst ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması |
7. Hafta | Üst ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin değerlendirilmesi |
8. Hafta | Üst ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin rehabilitasyonu |
9. Hafta | Alt ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması |
10. Hafta | Alt ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu |
11. Hafta | Omurgadaki konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması |
12. Hafta | Omurgadaki konjenital ve edinilmiş deformitelerin değerlendirilmesi |
13. Hafta | Sınava hazırlık ve tartışma |
14. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 30 |
Sunum | 4 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 20 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 43 | 40 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek