OFR606 - OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR III-KONJENİTAL DEF.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OFR'DE KLİNİK ARAŞTIRMALAR III-KONJENİTAL DEF. OFR606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI  
Dersin amacıBu dersin amacı, konjenital deformitelerin tanımlanması, değerlendirilmesi, kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının aktarılmasıdır. Konjenital deformitelere yönelik sık kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlamaktır. Konjenital deformitelerle ile ilgili fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında problem çözme becerisini geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Konjenital deformiteye sahip hastalarda probleme yönelik ölçme ve değerlendirme prensiplerini öğrenir.
  2. Konjenital deformiteler sonrası oluşan biyomekanik problemleri tanımlar.
  3. Konjenital deformitelerde değişen biyomekaniye yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kavrar.
  4. Hastalardan elde ettiği değerlendirme sonuçlarını klinik karar verme sürecinde kullanır, sentez yaparak tedavi programını hazırlar
Dersin içeriğiKonjenital deformitelerin kavranması
Konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması ve sınıflandırılması
Konjenital deformitelerde kanıta dayalı rehabilitasyon uygulamalarının kavranması
Klinik karar verme ve araştırma planlanması 
Kaynaklar1. Laub RD Kongenital anomalies of upper extremity, Etiology and Management 2014
2. Alexander M, Mathew Dennis. Pediatric Rehabilitation Principals and Practice. 2015
3. Kolar P. Clinical Rehabilitation. 2015 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKonjenital deformitelerin oluşum mekanizması
2. HaftaKonjenital deformiteler nelerdir?
3. HaftaKonjenital deformitelere sekonder gelişen problemler
4. HaftaKonjenital ve edinilmiş deformitelerin sınıflandırılması
5. HaftaEdinilmiş deformitelerin tanımlanması ve oluşum mekanizmasının tartışılması
6. HaftaÜst ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması
7. HaftaÜst ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin değerlendirilmesi
8. HaftaÜst ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin rehabilitasyonu
9. HaftaAlt ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması
10. HaftaAlt ekstremite konjenital ve edinilmiş deformitelerin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu
11. HaftaOmurgadaki konjenital ve edinilmiş deformitelerin tanımlanması
12. HaftaOmurgadaki konjenital ve edinilmiş deformitelerin değerlendirilmesi
13. HaftaSınava hazırlık ve tartışma
14. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1030
Sunum410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama42080
Proje000
Ödevler10440
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü4340240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. X   
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.   X 
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. X   
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.  X   
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek