OFR611 - OFR'DE TEMEL PRENSİP ve UYGULAMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OFR'DE TEMEL PRENSİP ve UYGULAMALAR | OFR611 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki doku patofizyolojisi ve eklemlerin yapı, işlev ve değerlendirme yöntemlerini kavramasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Kas, tendon, ligament, kemik ve kıkırdak gibi dokuların yaralanma ve iyileşme süreçleri 2. Omurga, üst ekstremite ve alt ekstremite eklemlerinin biyomekanik ve kinezyolojisi 3. Omurga, üst ekstremite ve alt ekstremite eklemlerinin değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyonda anahtar noktalar | |||||
Kaynaklar | 1. Skinner, H.B., Current diagnosis & treatment in orthopedics. 3rd ed2003, New York: Lange Medical Books/McGraw-Hill. x, 758 p. 2. Donatelli, R. and M.J. Wooden, Orthopaedic physical therapy. 3rd ed2001, New York: Churchill Livingstone. xv, 656 p. 3. Richardson, J.K. and Z.A. Iglarsh, Clinical orthopaedic physical therapy1994, Philadelphia: W.B. Saunders Co. xvii, 712 p. 4. Miller MD:Review of Orthopedics,WB Sounders Company,Philedelphia,1992 5. Loudon JK,Bell SL,Johnston JM:The Clinical Orthopedic Assessment Guide, Human Kinetics Champaign,USA,1998 6. Hertling D. Management of Common Musculoskeletal Disorders: Physical Therapy Principles and Methods. Lippincott Williams & Wilkins,2005. 7. Nordin M,Frankel VH:Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System,2. ed,Lea&Febiger,Philedelphia, 1989 8. Nickel VL,Botte MJ:Orthopaedic Rehabilitation,Churchill Livingstone,New York,1992 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fizyoterapistler için temel ortopedik bilimler-yumuşak doku patofizyolojisi |
2. Hafta | Fizyoterapistler için temel ortopedik bilimler-kemik patofizyolojisi |
3. Hafta | Fizyoterapistler için temel ortopedik bilimler-kıkırdak-menisküs patofizyolojisi |
4. Hafta | Fizyoterapistler için temel ortopedik bilimler-periferik sinir patofizyolojisi |
5. Hafta | Temporomandibular eklem ve servikal omurga: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
6. Hafta | Torasik omurga: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
7. Hafta | Lumbar omurga ve pelvis: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
8. Hafta | Omuz: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
9. Hafta | Dirsek: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
10. Hafta | El/Elbileği: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
11. Hafta | Kalça: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
12. Hafta | Diz: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
13. Hafta | Ayak/Ayakbileği: Değerlendirme ve rehabilitasyonda anahtar noktalar |
14. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 29 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 7 | 63 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 46 | 45 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek