MAB639 - VERGİLEMENİN MİKRO İKTİSADİ ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VERGİLEMENİN MİKRO İKTİSADİ ANALİZİ | MAB639 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Maliye politikasının bir aracı olan vergileme; büyüme, istihdam ve enflasyon gibi makro değişkenler üzerindeki etkilerinin yanı sıra mikro ekonomik bir boyuta da sahiptir. Bu çerçevede, dersin temel amacı, vergilerin ekonomik birimler üzerindeki mikro etkilerini, refah maliyeti ve adalet tartışmaları çerçevesinde incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Vergi Yükü ve Paylaşımı -Üretim Faktörleri ve Tasarrufların Vergilendirilmesi -Vergi Adaleti -Vergi Esnekliği ve Tarife Yapıları -Vergilemenin Refah Maliyetleri -Doğrusal Olmayan Vergi Yapılarının Analizi -Vergi Reformu | |||||
Kaynaklar | -Cullis, J., Jones, P., & Jones, P. R. (2009). Public Finance and Public Choice: Analytical Perspectives, Oxford University Press. -Salanie, B. (2011). The Economics of Taxation. MIT Press. -Atkinson, A. B., & Stiglitz, J. E. (2015). Lectures on Public Economics. Princeton University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı ve Vergilemeye Giriş |
2. Hafta | Vergi Yükünün Paylaşımı |
3. Hafta | Rekabetçi Piyasalarda ve Aksak Rekabet Piyasalarında Vergi Adaleti |
4. Hafta | Üretim Faktörlerinin Vergilendirilmesi |
5. Hafta | Tasarrufların Vergilendirilmesi |
6. Hafta | Vergileme ve Refah Maliyetleri |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Üretici ve Tüketiciler Tarafından Yüklenilen Vergilerin Etkileri |
9. Hafta | Vergi Esnekliği ve Tarife Yapıları |
10. Hafta | Mal Vergilerinin Refah Maliyetleri (Ramsey Kuralı, Corlett ve Hague Kuralı) |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Gelir Vergisinin Refah Maliyeti |
13. Hafta | Doğrusal Olmayan Gelir Vergisinin Analizi |
14. Hafta | İkili Gelir Vergisi Sisteminin Analizi |
15. Hafta | Vergi Reformu |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 55 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 32 | 87 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar. | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir. | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir . | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler. | X | ||||
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | ||||
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır. | X | ||||
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek