MAB639 - VERGİLEMENİN MİKRO İKTİSADİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERGİLEMENİN MİKRO İKTİSADİ ANALİZİ MAB639 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıMaliye politikasının bir aracı olan vergileme; büyüme, istihdam ve enflasyon gibi makro değişkenler üzerindeki etkilerinin yanı sıra mikro ekonomik bir boyuta da sahiptir. Bu çerçevede, dersin temel amacı, vergilerin ekonomik birimler üzerindeki mikro etkilerini, refah maliyeti ve adalet tartışmaları çerçevesinde incelemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci vergilemenin üretici, tüketici, faktör sahipleri gibi mikro birimler üzerindeki etkilerinin analizine ilişkin bilgi birikimi edinecektir. Bunun yanı sıra, öğrenciler refah ve adalet tartışmaları ekseninde verginin ekonomik boyutuna ilişkin detaylı bir analiz yetisine sahip olacaktır.
Dersin içeriği-Vergi Yükü ve Paylaşımı
-Üretim Faktörleri ve Tasarrufların Vergilendirilmesi
-Vergi Adaleti
-Vergi Esnekliği ve Tarife Yapıları
-Vergilemenin Refah Maliyetleri
-Doğrusal Olmayan Vergi Yapılarının Analizi
-Vergi Reformu
 
Kaynaklar-Cullis, J., Jones, P., & Jones, P. R. (2009). Public Finance and Public Choice: Analytical Perspectives, Oxford University Press.
-Salanie, B. (2011). The Economics of Taxation. MIT Press.
-Atkinson, A. B., & Stiglitz, J. E. (2015). Lectures on Public Economics. Princeton University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin Tanıtımı ve Vergilemeye Giriş
2. HaftaVergi Yükünün Paylaşımı
3. HaftaRekabetçi Piyasalarda ve Aksak Rekabet Piyasalarında Vergi Adaleti
4. HaftaÜretim Faktörlerinin Vergilendirilmesi
5. HaftaTasarrufların Vergilendirilmesi
6. HaftaVergileme ve Refah Maliyetleri
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaÜretici ve Tüketiciler Tarafından Yüklenilen Vergilerin Etkileri
9. HaftaVergi Esnekliği ve Tarife Yapıları
10. HaftaMal Vergilerinin Refah Maliyetleri (Ramsey Kuralı, Corlett ve Hague Kuralı)
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaGelir Vergisinin Refah Maliyeti
13. HaftaDoğrusal Olmayan Gelir Vergisinin Analizi
14. Haftaİkili Gelir Vergisi Sisteminin Analizi
15. HaftaVergi Reformu
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav155
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı345
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı155
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11616
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü3287180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar.    X
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir.    X
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir.   X 
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.    X
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer.    X
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir .    X
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler.   X 
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.   X 
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir.    X
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır.    X
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek