MAB637 - KAMU POLİTİKALARININ REFAH İKTİSADI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAMU POLİTİKALARININ REFAH İKTİSADI | MAB637 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, kamu politikalarını refah iktisadı temelinde ele alarak tartışmaktır. Bu derste, bireysel tercihlerin kamu tercihlerine dönüştürülmesi sürecinin; refah etkilerinin politika oluşumu ile olan ilişkisinin; kamu politikalarında refah analizi gerçekleştirme yöntemlerinin kavranması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Refah ve Fayda -Pareto Optimalite -Üretici ve Tüketici Teorileri ve Faktör Piyasası -Piyasa Başarısızlıkları -Kamu Müdahaleleri -Uluslar Arası Ticaret -Bilgi ve Risk | |||||
Kaynaklar | -Just, R. E., Hueth, D. L. & Schmitz, A. (2004). The Welfare Economics of Public Policy: A Practical Approach to Project and Policy Evaluation, Edward Elgar. -Johansson, P. (1991). An Introduction to Modern Welfare Economics, Cambridge University Press. -Pigou, A. C. (1920). The Economics of Welfare, MacMillan. -Ng, Y. (2004). Welfare Economics: Towards a More Complete Analysis, MacMillan. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Refah İktisadına Giriş: Refah ve Fayda Kavramları |
2. Hafta | Refah İktisadına Giriş: Pozitif/Normatif İktisat Ayrımı, Etkinlik ve Eşitlik |
3. Hafta | Pareto Öncesi Refah İktisadı: Bentham Yaklaşımı |
4. Hafta | Pareto Optimalite ve Optimum Değişim Kuralları |
5. Hafta | Tazmin Prensibi ve Sosyal Refah Fonksiyonu: Ölçülebilirlik ve Karşılaştırılabilirlik, Refah ve Gelirin Optimal Dağılımı |
6. Hafta | Üretici Teorisi ve Refah Analizi |
7. Hafta | Tüketici Teorisi ve Refah Analizi |
8. Hafta | Faktör Piyasası ve Refah Analizi |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Piyasa Başarısızlıkları ve Refah Analizi: Tutuklu İkilemi Olarak Piyasa Başarısızlıkları |
11. Hafta | İkinci ve Üçüncü En İyi Teoremi |
12. Hafta | Piyasaya Kamu Müdahaleleri ve Refah Analizi: Tavan Fiyat Uygulamaları, Taban Fiyat Uygulamaları |
13. Hafta | Piyasaya Kamu Müdahaleleri ve Refah Analizi: Vergiler ve Teşvikler |
14. Hafta | Uluslararası Ticaret ve Refah Analizi: Ticaret Kazançları ve Dağılımı, Ticaret ve Kamu Programları, Tarifeler, Kotalar ve İhracat Teşvikleri |
15. Hafta | Bilgi, Risk ve Refah Analizi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 55 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 32 | 87 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar. | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir. | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir . | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler. | X | ||||
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | ||||
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır. | X | ||||
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek