ATB662 - YOKSULLUK ve AİLE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YOKSULLUK ve AİLE | ATB662 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doc. Dr. Selda COŞKUNER | |||||
Dersin amacı | Yoksulluk kavramını, yoksulluğun türlerini, ölçümünü, nedenlerini, aile ve risk grupları (çocuk, kadın ve yaşlılar) üzerindeki etkilerini incelemek, öğrencilerin yoksullukla mücadelede stratejilerini öğrenmelerini ve ailelere yönelik stratejiler geliştirebilmelerini sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Yoksulluk kavrami ve turleri ? Yoksulluğun ölçümu ? Yoksulluğun nedenleri ? Kuresellesme ve yoksulluk iliskisi ? Yoksullugun aile uzerindeki etkileri ? Yoksulluk ve kadin ? Yoksulluk ve çocuk ? Yoksulluk ve yasli bireyler ? Kırsal ve kentsel yoksulluk ? Yoksullukla mucadele politikalari ? Yoksulluk araştırmaları | |||||
Kaynaklar | 1. Bane, M.J. (2008). Poverty Politics and Policy. Institute for Research on Poverty, Discussion Paper no. 1355-08. 2. Basbakanlik Aile Arastirma Kurumu Baskanligi (2004). 4. Aile Surasi Aile ve Yoksulluk Kararlari. Yayin No: 123, Ankara. 3. Citro, C., Micheal, R. (eds.) (1995). Measuring poverty: A new approach. Executive Summary. 4. Ellwood, D. (2000). Anti-poverty policy for families in the next century: From welfare to work and worries. Journal of Economic Perspectives 14 (1): 187-198. 5. Iceland, J. (2005). Measuring Poverty: Theoretical and Empirical Considerations. Measurement 3(4): 199-235. 6. Kalkinma Bakanligi (2014). 10. Kalkinma Plani Oncelikli Donusum Programlari (2014-2018). 1. Grup Eylem Planlari Bilgi Notu, Ankara. 7. Kerbo, H. (2006). World Poverty: Global Inequality and the Modern World System. New York: McGraw Hill. 8. Ravallion, M (1998). Poverty Lines in Theory and Practice. LSMS Working Paper No.133, World Bank, Washington DC. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yoksulluk kavrami ve turleri |
2. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de yoksulluk |
3. Hafta | Yoksulluğun ölçümü |
4. Hafta | Yoksulluğun nedenleri |
5. Hafta | Kuresellesme ve yoksulluk iliskisi |
6. Hafta | Yoksullugun aile uzerindeki etkileri |
7. Hafta | Ara sinav |
8. Hafta | Yoksulluk ve kadın |
9. Hafta | Yoksulluk ve çocuk |
10. Hafta | Yoksulluk ve yasli |
11. Hafta | Kırsal ve kentsel yoksulluk |
12. Hafta | Yoksullukla Mucadele Politikalari |
13. Hafta | Yoksullukla Mucadele Politikalari |
14. Hafta | Yoksulluk araştırmaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 12 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje | 1 | 16 | 16 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 28 | 105 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | |||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | |||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | |||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek