ATB662 - YOKSULLUK ve AİLE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YOKSULLUK ve AİLE ATB662 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doc. Dr. Selda COŞKUNER 
Dersin amacıYoksulluk kavramını, yoksulluğun türlerini, ölçümünü, nedenlerini, aile ve risk grupları (çocuk, kadın ve yaşlılar) üzerindeki etkilerini incelemek, öğrencilerin yoksullukla mücadelede stratejilerini öğrenmelerini ve ailelere yönelik stratejiler geliştirebilmelerini sağlamak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenci; yoksulluk olgusunu ve yoksulluk turlerini anlar.
  2. Yoksulluğun ölçümünü kavrar.
  3. Yoksulluğun oluşumuna neden olan faktörlerin etkisini değerlendirir.
  4. Kuresellesmenin yoksulluk uzerindeki etkilerini analiz eder.
  5. Yoksulluğun aileler ve risk gruplari uzerindeki etkilerini anlar.
  6. Yoksullukla mücadelede etkili sosyal politikaları anlar ve analiz eder.
  7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yoksul aileler için geliştirilen program ve politikalara karşı farkındalık geliştirir.
Dersin içeriği? Yoksulluk kavrami ve turleri
? Yoksulluğun ölçümu
? Yoksulluğun nedenleri
? Kuresellesme ve yoksulluk iliskisi
? Yoksullugun aile uzerindeki etkileri
? Yoksulluk ve kadin
? Yoksulluk ve çocuk
? Yoksulluk ve yasli bireyler
? Kırsal ve kentsel yoksulluk
? Yoksullukla mucadele politikalari
? Yoksulluk araştırmaları  
Kaynaklar1. Bane, M.J. (2008). Poverty Politics and Policy. Institute for Research on Poverty,
Discussion Paper no. 1355-08.
2. Basbakanlik Aile Arastirma Kurumu Baskanligi (2004). 4. Aile Surasi Aile ve Yoksulluk Kararlari. Yayin No: 123, Ankara.
3. Citro, C., Micheal, R. (eds.) (1995). Measuring poverty: A new approach. Executive Summary.
4. Ellwood, D. (2000). Anti-poverty policy for families in the next century: From welfare to work and worries. Journal of Economic Perspectives 14 (1): 187-198.
5. Iceland, J. (2005). Measuring Poverty: Theoretical and Empirical Considerations.
Measurement 3(4): 199-235.
6. Kalkinma Bakanligi (2014). 10. Kalkinma Plani Oncelikli Donusum Programlari (2014-2018). 1. Grup Eylem Planlari Bilgi Notu, Ankara.
7. Kerbo, H. (2006). World Poverty: Global Inequality and the Modern World System. New York: McGraw Hill.
8. Ravallion, M (1998). Poverty Lines in Theory and Practice. LSMS Working Paper No.133, World Bank, Washington DC.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYoksulluk kavrami ve turleri
2. HaftaDünyada ve Türkiye?de yoksulluk
3. HaftaYoksulluğun ölçümü
4. HaftaYoksulluğun nedenleri
5. HaftaKuresellesme ve yoksulluk iliskisi
6. HaftaYoksullugun aile uzerindeki etkileri
7. HaftaAra sinav
8. HaftaYoksulluk ve kadın
9. HaftaYoksulluk ve çocuk
10. HaftaYoksulluk ve yasli
11. HaftaKırsal ve kentsel yoksulluk
12. HaftaYoksullukla Mucadele Politikalari
13. HaftaYoksullukla Mucadele Politikalari
14. HaftaYoksulluk araştırmaları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)71284
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje11616
Ödevler21224
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü28105240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar     
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir     
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir     
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular  X  
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar    X
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder   X 
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir     
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir    X
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek