KPR769 - KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYONDA ARAŞTIRMA METODOL
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYONDA ARAŞTIRMA METODOL | KPR769 | Güz | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında bir araştırma projesinin gerçekleşmesini sağlayan araştırma yöntemleri ve gerekli olan istatistik kavramları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanındaki araştırmaların anatomisi ve fizyolojisi, kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında kullanılan farklı çalışma planları: kesitsel çalışma, olgu-kontrollü çalışma, kohort çalışma, randomize kontrollü klinik çalışma, araştırma sorusu geliştirme ve FINER kriterlerine uygunluğu, örneklem seçimi ve örneklem hesaplama, araştırma hipotezi için uygun istatistiksel yöntemler, araştırma projesi oluşturmanın aşamaları, kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında yapılan çalışmalarda etik yaklaşımların önemi ve kalite kontrolü | |||||
Kaynaklar | Hulley SB, et al. Designing clinical research: an epidemiologic approach. 4th edition. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2007. 2. IUATLD Monograph: ?Research Methods for the Promotion of Lung Health, A Guide to Protocol Development for Low-Income Countries." http://www.theunion.org/what-we-do/publications/technical/research-methods-for-the-promotion-of-lung-health-a-guide-to-protocol-development-for-low-income-countries 3. Glantz, Stanton A. Primer of biostatistics / Stanton A. Glantz. 6th ed. New York: McGraw-Hill Medical Pub. Division, 2005. 4. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanındaki araştırmaların anatomisi |
3. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanındaki araştırmaların fizyolojisi |
4. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında kullanılan farklı çalışma planları- kesitsel çalışma, olgu-kontrollü çalışma |
5. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında kullanılan farklı çalışma planları- kohort çalışma, randomize kontrollü klinik çalışma |
6. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma sorusu geliştirme |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Seçilen araştırma sorusunun FINER kriterlerine uygunluğu |
9. Hafta | Seçilen araştırma sorusuna yönelik örneklem seçimi ve örneklem hesaplama |
10. Hafta | Araştırma hipotezi için uygun istatistiksel yöntemler |
11. Hafta | Araştırma projesi oluşturmanın aşamaları |
12. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında yapılan çalışmalarda etik yaklaşımların önemi |
13. Hafta | Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında yapılan çalışmalarda kalite kontrolü |
14. Hafta | Araştırma projelerinin sunumu |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 49 |
Toplam | 99 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 72 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek