TRO609 - TÜRK EDEBİYATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK EDEBİYATI TRO609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıTarihî seyir içinde Türk edebiyatını ve özelliklerini kavratmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Edebiyat ve edebiyat tarihi alanlarına ilişkin bilgileri edinir. 2. Edebî eser, devir, şahsiyet ilişkisinin önemini kavrar. 3. Türk edebiyatının muhteva özelliklerini kavrar. 4. Türk edebiyatındaki şekil ve tür özelliklerini kavrar. 5. Tarihî seyir içinde Türk edebiyatını devir, eser, edebî anlayışlar çerçevesinde değerlendirir
Dersin içeriğiEdebiyat ve edebiyatla ilgili kavramlar, Türk edebiyatının genel özellikleri, Türk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması. Türk edebiyatında nazım ve nesir. Türk edebiyatının muhteva ve şekil özellikleri, türler ve özellikleri. İslâmiyet öncesi Türk edebiyatı ve metin incelemeleri, İslâmî dönem Türk edebiyatı, Batılılaşma sürecinde Türk edebiyatı, Cumhuriyet dönemi Türk Edebiyatı. 
KaynaklarErcilasun, B.(1997). Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler. Ankara: Akçağ Yayınları.
Banarlı, N. S.(1983). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
Akyüz, K. (1970).Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi. Ankara.
Çağatay, S. (1992). ?İslâmiyetten Önce Türk Edebiyatı?, Türk Dünyası El Kitabı, Ankara: T. K. A. E. Yayınları
Kabaklı, A. (1967). Türk Edebiyatı, 2. Baskı, İstanbul: Türkiye Yayınevi, Köprülü, F. (1976).Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEdebiyat ve edebiyat ile ilgili kavramlar
2. HaftaTürk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması
3. HaftaEdebî eser, devir, şahsiyet ilişkisi
4. HaftaTürk edebiyatında nazım ve nazma ait özellikler
5. HaftaTürk edebiyatında nesir ve nesre ait özellikleri
6. HaftaEdebî eserlerle ilgili şekil ve muhteva özellikleri
7. HaftaEdebî türler, özellikleri ve örnek metin incelemeleri
8. HaftaEdebî türler, özellikleri ve örnek metin incelemeleri
9. HaftaAra sınav.
10. Haftaİslâmiyet?in kabulünden önceki Türk edebiyatı ve metin incelemeleri
11. Haftaİslâmî devir Türk edebiyatı ve metin incelemeler
12. HaftaBatılılaşma sürecinde Türk edebiyatı ve devrin özellikleri
13. HaftaServet-i Fünun devri Türk edebiyatı ve devrin özellikleri, Fecr-i Âtî ve Millî Edebiyat devirleri ve özellikleri, Milli edebiyat dönemi
14. HaftaCumhuriyet dönemi
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü20157210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirirX    
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.X    
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek