TRO609 - TÜRK EDEBİYATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK EDEBİYATI | TRO609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Tarihî seyir içinde Türk edebiyatını ve özelliklerini kavratmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Edebiyat ve edebiyatla ilgili kavramlar, Türk edebiyatının genel özellikleri, Türk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması. Türk edebiyatında nazım ve nesir. Türk edebiyatının muhteva ve şekil özellikleri, türler ve özellikleri. İslâmiyet öncesi Türk edebiyatı ve metin incelemeleri, İslâmî dönem Türk edebiyatı, Batılılaşma sürecinde Türk edebiyatı, Cumhuriyet dönemi Türk Edebiyatı. | |||||
Kaynaklar | Ercilasun, B.(1997). Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler. Ankara: Akçağ Yayınları. Banarlı, N. S.(1983). Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. Akyüz, K. (1970).Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi. Ankara. Çağatay, S. (1992). ?İslâmiyetten Önce Türk Edebiyatı?, Türk Dünyası El Kitabı, Ankara: T. K. A. E. Yayınları Kabaklı, A. (1967). Türk Edebiyatı, 2. Baskı, İstanbul: Türkiye Yayınevi, Köprülü, F. (1976).Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Edebiyat ve edebiyat ile ilgili kavramlar |
2. Hafta | Türk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması |
3. Hafta | Edebî eser, devir, şahsiyet ilişkisi |
4. Hafta | Türk edebiyatında nazım ve nazma ait özellikler |
5. Hafta | Türk edebiyatında nesir ve nesre ait özellikleri |
6. Hafta | Edebî eserlerle ilgili şekil ve muhteva özellikleri |
7. Hafta | Edebî türler, özellikleri ve örnek metin incelemeleri |
8. Hafta | Edebî türler, özellikleri ve örnek metin incelemeleri |
9. Hafta | Ara sınav. |
10. Hafta | İslâmiyet?in kabulünden önceki Türk edebiyatı ve metin incelemeleri |
11. Hafta | İslâmî devir Türk edebiyatı ve metin incelemeler |
12. Hafta | Batılılaşma sürecinde Türk edebiyatı ve devrin özellikleri |
13. Hafta | Servet-i Fünun devri Türk edebiyatı ve devrin özellikleri, Fecr-i Âtî ve Millî Edebiyat devirleri ve özellikleri, Milli edebiyat dönemi |
14. Hafta | Cumhuriyet dönemi |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 20 | 157 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir | X | ||||
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek