IMU668 - KENTSEL ULAŞIM PLANLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KENTSEL ULAŞIM PLANLAMA | IMU668 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Ön koşul bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı toplu taşımanın tarihi ve politikaları konularına giriş yapmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders kapsamında federal hükümetin rolü, otoban isyanları ve otomatik toplu taşıma dönemi, ulaştırma planlamada ve politika analizlerinde analitik araçların kullanımı vardır. | |||||
Kaynaklar | 1. Vuchic, Vukan R. "City-Transportation Relationship." Chapter 2 in Transportation for Livable Cities. New Brunswick, NJ: Center for Urban Policy Research, 1999. ISBN: 9780882851617. 2. Pucher, John, and Christian Lefèvre. The Urban Transport Crisis in Europe and North America. New York, NY: Macmillan, 1996, pp. 7-42. ISBN: 9780333655511. 3. National Cooperative Highway Research Program. "Behavioral Framework." Chapter 3 in Land Use Impacts of Transportation: A Guidebook. Washington, DC: National Academy Press, 1999, pp. 89-112. ISBN: 9780309063159. 4. Transportation Research Board. "Land Use and Site Design." Chapter 15 in Traveler Response to Transportation System Changes. Washington, DC: Transportation Research Board, 2003. ISBN: 9780309087636. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Şehir planlama aracı olarak ulaştırma planlama. |
3. Hafta | Bostonda ulaşım ve analizlerin tarihsel gelişimi |
4. Hafta | Ulaşım ve arazi kullanımı |
5. Hafta | Otoban isyanları. Toplu taşımanın canlanması. |
6. Hafta | Sayısal yöntemler: GIS, 4 aşamalı model, trafik modelleri, NEPA |
7. Hafta | Toplu taşıma ve park politikaları |
8. Hafta | Çevresel kaygılar: Hava kalitesi, enerji tüketimi, küresel ısınma |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Ekonomik değerlendirme |
11. Hafta | Proje seçimi |
12. Hafta | Akıllı ulaşım sistemleri |
13. Hafta | İşletme ve yönetim |
14. Hafta | Metropol bakış açısı |
15. Hafta | Ulaşım ve arazi kullanımında bütüncül yaklaşım |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 114 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek