IMU668 - KENTSEL ULAŞIM PLANLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KENTSEL ULAŞIM PLANLAMA IMU668 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseÖn koşul bulunmamaktadır.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm tarafından belirlenecektir  
Dersin amacıBu dersin amacı toplu taşımanın tarihi ve politikaları konularına giriş yapmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Toplu taşımanın tarihi ve politikaları konularında bilgi edinilir.
Dersin içeriğiDers kapsamında federal hükümetin rolü, otoban isyanları ve otomatik toplu taşıma dönemi, ulaştırma planlamada ve politika analizlerinde analitik araçların kullanımı vardır.  
Kaynaklar1. Vuchic, Vukan R. "City-Transportation Relationship." Chapter 2 in Transportation for Livable Cities. New Brunswick, NJ: Center for Urban Policy Research, 1999. ISBN: 9780882851617.
2. Pucher, John, and Christian Lefèvre. The Urban Transport Crisis in Europe and North America. New York, NY: Macmillan, 1996, pp. 7-42. ISBN: 9780333655511.
3. National Cooperative Highway Research Program. "Behavioral Framework." Chapter 3 in Land Use Impacts of Transportation: A Guidebook. Washington, DC: National Academy Press, 1999, pp. 89-112. ISBN: 9780309063159.
4. Transportation Research Board. "Land Use and Site Design." Chapter 15 in Traveler Response to Transportation System Changes. Washington, DC: Transportation Research Board, 2003. ISBN: 9780309087636. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaŞehir planlama aracı olarak ulaştırma planlama.
3. HaftaBostonda ulaşım ve analizlerin tarihsel gelişimi
4. HaftaUlaşım ve arazi kullanımı
5. HaftaOtoban isyanları. Toplu taşımanın canlanması.
6. HaftaSayısal yöntemler: GIS, 4 aşamalı model, trafik modelleri, NEPA
7. HaftaToplu taşıma ve park politikaları
8. HaftaÇevresel kaygılar: Hava kalitesi, enerji tüketimi, küresel ısınma
9. HaftaAra sınav
10. HaftaEkonomik değerlendirme
11. HaftaProje seçimi
12. HaftaAkıllı ulaşım sistemleri
13. Haftaİşletme ve yönetim
14. HaftaMetropol bakış açısı
15. HaftaUlaşım ve arazi kullanımında bütüncül yaklaşım
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum00
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü34114240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.    X
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer.   X 
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.    X
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.   X 
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.   X 
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır.  X  
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.  X  
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.  X  
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir.   X 
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.  X  
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek