IMU657 - ÖNGERİLMELİ BETON TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖNGERİLMELİ BETON TASARIMI | IMU657 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Ön koşul bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Bu ders öngermeli beton tasarımının temellerini incelemeyi amaçlamaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin öngermeli beton kullanımının ana konseptlerini ve teorisini öğrenmiş olması ve bu yapıların analizini ve tasarımını yapabilecek duruma gelmeleri beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öngermenin Temel İlkeleri. Kullanılan Malzemeler ve İlgili Yönetmelikler. Tasarım İlkeleri. Bükülme. Emniyet Gerilimi Analizi ve Tasarımı. Maksimum Mukavemet Analizi ve Tasarımı. Kesme ve Burulma Tasarımı. Deformasyonlar. Sürekli Kirişler ve Hiperstatik Yapılar. Basınç Altındaki Elemanların Analizi ve Tasarımı. Öngermeden Dolayı Oluşan Kayıplar | |||||
Kaynaklar | 1. PrestressedConcrete: A FundamentalApproach. E.G. Nawy. Pearson, Inc. 2003. 2. Design of PrestressedConcrete. A. Nilson. John Wiley&Sons. 1987. 3. PCI Design Handbook. PrecastandPrestressedConcreteInstitute (PCI). 5th Edition. 1999. 4. PrestressedConcrete Analysis and Design ? Fundamental. A.E. Naaman. 2nd Edition. TechnoPress. 2004. 5. Diğer yardımcı materyaller |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Birimler, Genel İlkeler |
2. Hafta | Öngermenin Temel İlkeleri |
3. Hafta | Kullanılan Malzemeler ve İlgili Yönetmelikler |
4. Hafta | Tasarım İlkeleri |
5. Hafta | Bükülme |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Emniyet Gerilimi Analizi ve Tasarımı |
8. Hafta | Maksimum Mukavemet Analizi ve Tasarımı |
9. Hafta | Kesme ve Burulma Tasarımı |
10. Hafta | Deformasyonla |
11. Hafta | Ara Sınav II |
12. Hafta | Sürekli Kirişler ve Hiperstatik Yapılar |
13. Hafta | Basınç Altındaki Elemanların Analizi ve Tasarımı |
14. Hafta | Basınç Altındaki Elemanların Analizi ve Tasarımı |
15. Hafta | Öngermeden Dolayı Oluşan Kayıplar |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 114 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek