IMU600 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | IMU600 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 1 |
Önkoşul(lar)-var ise | Ön koşul bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine bir jüri önünde tez çalışmasının gidişatını sunmak, jüriden geri bildirim almak ve diğer öğrencilerin tez çalışmalarını dinlemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Y.L. öğrencisi tez danışmanı dahil olmak üzere bir jüri önünde tez çalışmaları hakkında bir seminer verir. Seminer dersi en geç çalışmanın dördüncü yarıyılda alınır. Değerlendirmede seminer performansı yanı sıra, aynı alandaki diğer seminerlere öğrencinin katılımı esas alınır. | |||||
Kaynaklar | Konu ile ilgili tüm literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konunun belirlenmesi |
2. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma |
3. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
4. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
5. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
6. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
7. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
8. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
9. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
10. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
11. Hafta | Literatür taraması veya deneysel çalışma (devam) |
12. Hafta | Sunum Hazırlama |
13. Hafta | Sunum Hazırlama (devam) |
14. Hafta | Sunum Hazırlama (devam) |
15. Hafta | Sunum Hazırlama (devam) |
16. Hafta | Sunum Yapma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 100 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 17 | 170 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 11 | 27 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi veya ürünü gerçekçi koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel veya takım olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje ve risk yönetimi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek