KHB600-00 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | KHB600-00 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Araştırma-inceleme, Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Yüksek Lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatürler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
8. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
9. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
10. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
11. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
12. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
13. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
14. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 18 | 252 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 57 | 94 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kök hücrenin; genel özellikleri, moleküler yapısı, gelişim süreci, biyokimyasal metabolizması ile ilgili güncel bilgilere sahip olur, | X | ||||
2. Kök hücre ve mikroçevre etkileşimlerini kavrar, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3. Kök hücrelerin doku-organ gelişimi ve işlevindeki rollerini değerlendirir. | X | ||||
4. Kök hücrelerin iyileşme süreçlerine katkıları, yenileyici tıpta ve doku mühendisliğindeki uygulamalarını anlar, disiplinler arası etkileşimi kavrar, ulusal ve uluslararası sağlık politikaları ile ülkenin öncelikleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
5. Klinik uygulamalara yönelik yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımların hakkında bilgi sahibi olur, bunların birey ve toplum için önemini bilerek etik ilkelere riayet eder. | X | ||||
6. Kök Hücre alanı ile ilgili güncel gelişme ve teknolojileri takip eder, alana özgü cihaz ve aletleri bilir ve temel kök hücre tekniklerini kullanır | X | ||||
7. Bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanır | X | ||||
8. Kök Hücre Bilimleri ile ilgili konuları ulusal ve uluslararası düzeyde tartışacak, problem çözecek bilgi, beceri ve yabancı dile sahiptir ve bu bilgileri yaşam boyu öğrenme ilkelerini edinir | X | ||||
9. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini bağımsız ve/veya ekip olarak sunar, uzman kişiler ile sistemli olarak tartışır, savunur ve normları sorgular, sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
10. Araştırma çıktılarını istatiksel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı olarak raporlar veya ulusal/uluslararası bilimsel alanlarda sunar. | X | ||||
11. Kök hücre laboratuvar çalışma standartlarını bilir, verilerin toplanması ve kayıtlanmasında bilimsel, etik ve biyogüvenlik kurallarını uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek