TFR601 - FARMAKOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FARMAKOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ | TFR601 | Güz | 2 | 5 | 4 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yıldırım Sara | |||||
Dersin amacı | Farmakolojide rutin olarak kullanılan ilaç tarama metodları ve laboratuar tekniklerinden belli başlılarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Farmakolojide rutin olarak kullanılan ilaç tarama metodları ve laboratuar teknikleri | |||||
Kaynaklar | Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji (S. O. Kayaalp, 13.baskı, 2012) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Hayvan tutma, solüsyon hazırlama, kanülasyon, anestezi, hayvanların öldürülmesi |
3. Hafta | Analog ve dijital kayıt araçları, "transducer"lar, organ banyoları ve diğ. gereçler |
4. Hafta | Kobay ileum preparatı |
5. Hafta | Ağrı modelleri: Hot-plate, tail-flick... |
6. Hafta | İzole atrium ve papiller kas preparatı |
7. Hafta | Frenik sinir-diyafragm preparatı |
8. Hafta | Anakoksigeus preparatı |
9. Hafta | Mesane preparatı |
10. Hafta | Sıçandan arteriyel kan basıncı kaydı |
11. Hafta | İn vivo epilepsi modelleri |
12. Hafta | Tavşan aorta preparatı |
13. Hafta | Civciv biventer servisis kas preparatı |
14. Hafta | Kobay vas deferens preparatı |
15. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 12 | 144 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 55 | 72 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir | |||||
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir | |||||
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder | X | ||||
5. Hakim olduğu temel veya ara düzeydeki yazılım programlarını ve deney araçlarını etkin şekilde kullanarak, uygun uyaranı üretme ve buna cevap olarak gelişen biyolojik sinyalleri en ideal şartlarda kayıt edip sonuç alıcı nicel analizler ve görseller üretme kapasitesine sahiptir. | |||||
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir | |||||
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, `Biyogüvenlik? prensiplerine uygun davranır | |||||
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar | |||||
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır | |||||
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek