TFR601 - FARMAKOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FARMAKOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ TFR601 Güz 2 5 4 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yıldırım Sara  
Dersin amacıFarmakolojide rutin olarak kullanılan ilaç tarama metodları ve laboratuar tekniklerinden belli başlılarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Ögrencinin belli başlı izole organ preparatlarını tanıması
  2. 2. Organ banyosu ve deney düzeneklerini tanıması
  3. 3. Bu preparatları organ banyosunda kullanabilmesi
  4. 4. Yeni deney düzeneği geliştirebilmesi
  5. 5. Yapılan deneylerdeki sonuçları kaydedebilmesi
  6. 6. Yapılan deneylerdeki sonuçları değerlendirebilmesi
Dersin içeriğiFarmakolojide rutin olarak kullanılan ilaç tarama metodları ve laboratuar teknikleri  
KaynaklarRasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji (S. O. Kayaalp, 13.baskı, 2012) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaHayvan tutma, solüsyon hazırlama, kanülasyon, anestezi, hayvanların öldürülmesi
3. HaftaAnalog ve dijital kayıt araçları, "transducer"lar, organ banyoları ve diğ. gereçler
4. HaftaKobay ileum preparatı
5. HaftaAğrı modelleri: Hot-plate, tail-flick...
6. Haftaİzole atrium ve papiller kas preparatı
7. HaftaFrenik sinir-diyafragm preparatı
8. HaftaAnakoksigeus preparatı
9. HaftaMesane preparatı
10. HaftaSıçandan arteriyel kan basıncı kaydı
11. Haftaİn vivo epilepsi modelleri
12. HaftaTavşan aorta preparatı
13. HaftaCivciv biventer servisis kas preparatı
14. HaftaKobay vas deferens preparatı
15. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 5 70
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler1212144
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü5572360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir    X
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir     
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir     
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder    X
5. Hakim olduğu temel veya ara düzeydeki yazılım programlarını ve deney araçlarını etkin şekilde kullanarak, uygun uyaranı üretme ve buna cevap olarak gelişen biyolojik sinyalleri en ideal şartlarda kayıt edip sonuç alıcı nicel analizler ve görseller üretme kapasitesine sahiptir.      
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir     
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, `Biyogüvenlik? prensiplerine uygun davranır     
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar     
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır     
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek