EFR715 - SANTRAL SİNİR SİSTEMİNİN SEÇME KONULARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANTRAL SİNİR SİSTEMİNİN SEÇME KONULARI | EFR715 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Eczacılık Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | 1. Nörofarmakolojide kullanılan deneysel hastalık modellerinin ve ilaç hedeflerinin öğretilmesi 2. Nörofarmakolojide kullanılan in vitro ve in vivo laboratuvar tekniklerinin öğretilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Nörofarmakolojide kullanılan in vitro ve in vivo deneysel teknikler ve laboratuvar uygulamaları 2. Nörodejenerasyon mekanizmaları 3. Kognitif, bellek ve motor fonksiyon testleri 4. Deneysel Alzheimer, Parkinson, epilepsi, şizofreni, anksiyete ve depresyon modelleri 5. Diyabetik beyin, iskemi-reperfüzyon hasarı; nörodejenerasyona yol açan diğer hastalıklar ve bunların deneysel modelleri 6. İlaç ve madde bağımlılığı | |||||
Kaynaklar | 1. Rasyonel Tedavi Yönününden Tıbbi Farmakoloji, S. O. Kayaalp. 2. Goodman & Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, L. L. Brunton, B. A. Chabner, B. C. Knollmann. 3. Principles of Pharmacology The Pathophysiologic Basis of Drug Therapy, D. E. Golan, A. H. Tashjian Jr., E. J. Armstrong, A.W. Armstrong. 4. Basic & Clinical Pharmacology, B. G. Katzung, S. B. Masters, A. J. Trevor. 5. Rang & Dale's Pharmacology, H.P. Rang, M.M. Dale, J.M. Ritter, R.J. Flower, G. Henderson. 6. Neuroscience: Exploring the Brain, M. F. Bear, B. W. Connors, M. A. Paradiso. 7. Principles of Neural Science, E. R. Kandel, J. H. Schwartz, T. M. Jessell, S. A. Siegelbaum, A. J. Hudspeth; 5. Baskı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nörodejeneratif hasarın oluşum mekanizmaları |
2. Hafta | Santral sinir sistemi ilaçlarının araştırmalarında kullanılan öğrenme bellek testleri |
3. Hafta | Santral sinir sistemi ilaçlarının araştırmalarında kullanılan motor fonksiyon testleri |
4. Hafta | Alzheimer hastalığının deneysel modelleri ve ilaç hedefleri |
5. Hafta | Parkinson hastalığının deneysel modelleri ve ilaç hedefleri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Deneysel model olarak diyabetik beyin |
8. Hafta | Beyinde iskemi reperfüzyon hasarı ve farmakolojisi |
9. Hafta | Deneysel epilepsi modelleri ve antiepileptik ilaçlar |
10. Hafta | Nöron hasarına yol açan diğer hastalık modelleri ve etkili ilaçlar (ALS, Huntington, MS, MND) |
11. Hafta | Deneysel şizofreni modelleri ve ilaç hedefleri |
12. Hafta | Deneysel anksiyete, depresyon modelleri ve ilaç hedefleri |
13. Hafta | İlaç ve madde bağımlılığı |
14. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışma |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 13 | 10 | 130 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 71 | 50 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İlaçların etki mekanizmaları, etkileşmeleri ve yan tesirleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2. İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | X | ||||
3. Araştırma etiği ile ilgili bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Laboratuvar hayvanları kullanım etiği konularında bilgi edinir. | X | ||||
5. Deney hayvanlarında temel manipülasyonu ve uygulamaları yapabilecek teknik beceriyi edinir. | X | ||||
6. Preklinik ilaç araştırmaları yöntemlerini ve sürecini bilir. | X | ||||
7. Farmakolojik bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | X | ||||
8. Farmakolojide bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip edebilir. | X | ||||
9. Farmakoloji alanında bilimsel rapor, makale ve sunum hazırlayabilir. | X | ||||
10. Uluslararası düzeyde bilimsel işbirliğinde bulunabilme ve bilimsel tartışma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
11. İlaçların ruhsatlandırılması hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
12. Farmakolojik bilgi birikimini toplum sağlığı yararına kullanabilme becerisi kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek