İÖB719 - İLERİ PEDAGOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ PEDAGOJİ İÖB719 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Takım/Grup Çalışması
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Sevgi KINGIR 
Dersin amacıÖğretmenin bilgisi, inançları, öğrenmesi, değişimi, eğitimi ve bunların öğrenci öğrenmesi ile ilişkisi hakkında öğrencilerin kendi teorik temellerini oluşturmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; ? Nitelikli bir öğretimin ve öğretmenin özelliklerini sorgulayabilme. ? Öğretmenlik uygulamalarını, öğretmen bilgisi ve inançları gibi değişkenlerle ilişkilendirebilme. ? Öğrencilerin öğrenmesi ve öğretmenin öğretmesi arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. ? Öğretmen eğitimi modellerini karşılaştırma
Dersin içeriğiI. Öğrenme ve öğretme
II. Nitelikli öğretimin ve öğretmenin özellikleri
III. Öğretmenin bilgisi, inançları, kimliği
IV. Öğrencilerin öğrenmesi ile öğretmenin öğretimi arasındaki ilişki
V. Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim
VI. Öğretmen uygulamalarının değerlendirilmesi
VII. Öğretmenin mesleki gelişimi; Öğretmen değişimi
VIII. Öğretmeyi öğrenmek
IX. Öğretmen eğitimi modelleri 
Kaynaklar? Abell, S. K. (2007). Research on science teacher knowledge. In S. K. Abell & N. G. Lederman, (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 1105-1149). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
? Barrow, R. (2006 ). Empirical research into teaching. Interchange, 37, 287?307.
? Borko & Putnam (1996). Learning to teach. In D.C. Berliner & R.C. Calfee (Eds.), Handbook of educational psychology (pp. 673-708). New York: Macmillan.
? Dall'Alba, G., & Sandberg, J. O. (2006). Unveiling professional development: A critical review of stage models. Review of Educational Research, 76(3), 383-412.
? Danielowich, R. (2007). Negotiating the conflicts: Reexamining the structure and function of reflection in science teacher learning. Science Education, 91(4), 629-663.
? Hartley, K., & Bendixen, L. D. (2001). Educational research in the internet age: Examining the role of individual characteristics, Educational Researcher, 30(9), 22-26.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse giriş, iyi bir öğretimin özellikleri
2. HaftaPedagoji ve Öğrencilerin Öğrenmesi
3. HaftaÖğretimin Kavramsal Çerçevesi
4. HaftaÖğretmen Bilgisi
5. HaftaÖğretmen İnançları, Öğretmen Kimliği
6. HaftaAraştırma ve Sorgulama Tabanlı Eğitim
7. HaftaÖğretim Teknolojisi
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaÖğretmeyi Öğrenme
10. HaftaÖğretmen Eğitimi Modelleri
11. HaftaÖğretmen Uygulamalarının Değerlendirilmesi
12. HaftaÖğretmenlerin Mesleki Gelişimi
13. HaftaÖğretmen Eğitimi Araştırmalarına Genel Bir Bakış
14. HaftaTürkiye?de Yapılan Öğretmen Eğitimi Araştırmalarının Genel Bir Değerlendirmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum010
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje12020
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33106184

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.  X  
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.   X 
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.   X 
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.  X  
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.  X  
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.  X  
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek