İÖB719 - İLERİ PEDAGOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ PEDAGOJİ | İÖB719 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Takım/Grup Çalışması Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Sevgi KINGIR | |||||
Dersin amacı | Öğretmenin bilgisi, inançları, öğrenmesi, değişimi, eğitimi ve bunların öğrenci öğrenmesi ile ilişkisi hakkında öğrencilerin kendi teorik temellerini oluşturmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Öğrenme ve öğretme II. Nitelikli öğretimin ve öğretmenin özellikleri III. Öğretmenin bilgisi, inançları, kimliği IV. Öğrencilerin öğrenmesi ile öğretmenin öğretimi arasındaki ilişki V. Araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim VI. Öğretmen uygulamalarının değerlendirilmesi VII. Öğretmenin mesleki gelişimi; Öğretmen değişimi VIII. Öğretmeyi öğrenmek IX. Öğretmen eğitimi modelleri | |||||
Kaynaklar | ? Abell, S. K. (2007). Research on science teacher knowledge. In S. K. Abell & N. G. Lederman, (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 1105-1149). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. ? Barrow, R. (2006 ). Empirical research into teaching. Interchange, 37, 287?307. ? Borko & Putnam (1996). Learning to teach. In D.C. Berliner & R.C. Calfee (Eds.), Handbook of educational psychology (pp. 673-708). New York: Macmillan. ? Dall'Alba, G., & Sandberg, J. O. (2006). Unveiling professional development: A critical review of stage models. Review of Educational Research, 76(3), 383-412. ? Danielowich, R. (2007). Negotiating the conflicts: Reexamining the structure and function of reflection in science teacher learning. Science Education, 91(4), 629-663. ? Hartley, K., & Bendixen, L. D. (2001). Educational research in the internet age: Examining the role of individual characteristics, Educational Researcher, 30(9), 22-26. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş, iyi bir öğretimin özellikleri |
2. Hafta | Pedagoji ve Öğrencilerin Öğrenmesi |
3. Hafta | Öğretimin Kavramsal Çerçevesi |
4. Hafta | Öğretmen Bilgisi |
5. Hafta | Öğretmen İnançları, Öğretmen Kimliği |
6. Hafta | Araştırma ve Sorgulama Tabanlı Eğitim |
7. Hafta | Öğretim Teknolojisi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Öğretmeyi Öğrenme |
10. Hafta | Öğretmen Eğitimi Modelleri |
11. Hafta | Öğretmen Uygulamalarının Değerlendirilmesi |
12. Hafta | Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi |
13. Hafta | Öğretmen Eğitimi Araştırmalarına Genel Bir Bakış |
14. Hafta | Türkiye?de Yapılan Öğretmen Eğitimi Araştırmalarının Genel Bir Değerlendirmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 106 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek