İÖB660 - ARAŞTIRMAYA DAYALI FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMAYA DAYALI FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ | İÖB660 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Yalçın Yalaki, Dr. Sevgi Kıngır | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırmanın ne olduğunu, hangi özelliklere sahip olduğunu ve araştırma yoluyla nasıl fen öğretilebileceği konularında eğitim vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Araştırma nedir? Araştırmanın özellikleri, Uygun bir araştırma sorusu nasıl olmalıdır? Bağımlı, bağımsız değişkenler nasıl belirlenir? Uygun hipotezler nasıl kurulur? Araştırma aşamaları ve becerileri nelerdir? Bir araştırma sonucu nasıl rapor edilebilir? Araştırmaya dayalı etkinlikler nasıl hazırlanır? | |||||
Kaynaklar | Jorgenson, O., Cleveland, J., & Vanosdall, J. (2004). Doing good science in middle school: A practical guide to inquiry-based instruction. Kessler, J. H. & Galvan, P. M. (2007). Inquiry in action. American Chemical Society: USA. NRC (2000). Inquiry and the National Science Education Standards. NAP: Washington, D.C. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilim tarihinin kısa özeti |
2. Hafta | Bilimin doğası ve bilimsel araştırmanın temel yapısı |
3. Hafta | Araştırma nedir? |
4. Hafta | Uygun bir araştırma sorusu nasıl olmalıdır? |
5. Hafta | Bağımlı, bağımsız değişkenler nasıl belirlenir? |
6. Hafta | 1. Sınav |
7. Hafta | Uygun hipotezler nasıl kurulur? |
8. Hafta | Araştırma aşamaları ve becerileri nelerdir? |
9. Hafta | Bir araştırma sonucu nasıl rapor edilebilir? |
10. Hafta | Araştırmaya dayalı etkinlikler nasıl hazırlanır? |
11. Hafta | Örnek araştırmaya dayalı etkinlikler |
12. Hafta | Örnek araştırmaya dayalı etkinlikler |
13. Hafta | 2. Sınav |
14. Hafta | Dersin değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 38 | 60 | 152 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek