EYP650 - EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE İNSAN DAVRANIŞI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE İNSAN DAVRANIŞI EYP650 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Seminer  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Murat ÖZDEMİR 
Dersin amacıÖğrencilerin örgütsel davranışın nedenleri, biçimleri ve bireysel/örgütsel sonuçları hakkında farklı kuramlar temelinde yorum yapabilme yeterliği kazanmalarını sağlamaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; ? Örgütsel davranış kuramlarını kavrayabilir. ? Örgütsel davranış ilke ve yaklaşımlarını eğitim örgütlerinde uygulayabilir
Dersin içeriğiI. Örgütsel davranışın genel çerçevesi
II. Örgütsel davranış araştırmalarında araştırma yöntem ve teknikleri
III. Kişilik ve değerler
IV. İşe karşı tutum, iş doyumu ve işe bağlılık
V. Motivasyon ve uygulamalı motivasyon kuramları
VI. Örgütlerde grup davranışı ve liderlik
VII. Örgütlerde iletişim, güç ve politika
VIII. Çatışma, müzakere, örgüt kültürü, değişme, stres yönetimi ve farklılıkların yönetimi.
 
Kaynaklar? Miner, J. B. (1990). Industrial/OrganizationalPsychology. New York: McGrawHill
? Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2014). Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayıncılık
? Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Basım Yayın
? Tutar, H. (2014). Örgütsel Psikoloji. Ankara: Detay Yayıncılık
? Telman, N. ve Çelik, D. A. (2013). Endüstri Örgüt Psikolojisi Alanında Kullanılan Ölçekler El Kitabı. Ankara: Nobel
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖrgütsel Davranışın Tanımı ve Genel Çerçevesi
2. HaftaÖrgütsel Davranış Araştırmalarında Yöntem ve Teknik
3. HaftaKişilik ve Değerler
4. Haftaİşe Karşı Tutum, İş Doyumu ve İşe Bağlılık
5. HaftaMotivasyon Kuramları
6. HaftaUygulamalı Motivasyon Kuramları
7. HaftaÖrgütlerde Grup Davranışı
8. HaftaLiderlik
9. HaftaÖrgütlerde İletişim
10. HaftaGüç ve Politika
11. HaftaÇatışma ve Müzakere
12. HaftaÖrgüt Kültürü
13. HaftaÖrgütsel Değişme ve Stres Yönetimi
14. HaftaFarklılıkların Yönetimi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama188
Proje12020
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3271240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir.     X
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir.    X
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır.   X  
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar.     X
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir.     X
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.     X
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur.    X
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir.    X
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir.    X
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler.    X
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir.   X 
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır.  X  
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır.    X
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.  X  
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek