EYP650 - EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE İNSAN DAVRANIŞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE İNSAN DAVRANIŞI | EYP650 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Seminer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Murat ÖZDEMİR | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin örgütsel davranışın nedenleri, biçimleri ve bireysel/örgütsel sonuçları hakkında farklı kuramlar temelinde yorum yapabilme yeterliği kazanmalarını sağlamaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Örgütsel davranışın genel çerçevesi II. Örgütsel davranış araştırmalarında araştırma yöntem ve teknikleri III. Kişilik ve değerler IV. İşe karşı tutum, iş doyumu ve işe bağlılık V. Motivasyon ve uygulamalı motivasyon kuramları VI. Örgütlerde grup davranışı ve liderlik VII. Örgütlerde iletişim, güç ve politika VIII. Çatışma, müzakere, örgüt kültürü, değişme, stres yönetimi ve farklılıkların yönetimi. | |||||
Kaynaklar | ? Miner, J. B. (1990). Industrial/OrganizationalPsychology. New York: McGrawHill ? Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2014). Örgütsel Davranış. Ankara: Nobel Yayıncılık ? Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Basım Yayın ? Tutar, H. (2014). Örgütsel Psikoloji. Ankara: Detay Yayıncılık ? Telman, N. ve Çelik, D. A. (2013). Endüstri Örgüt Psikolojisi Alanında Kullanılan Ölçekler El Kitabı. Ankara: Nobel |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Örgütsel Davranışın Tanımı ve Genel Çerçevesi |
2. Hafta | Örgütsel Davranış Araştırmalarında Yöntem ve Teknik |
3. Hafta | Kişilik ve Değerler |
4. Hafta | İşe Karşı Tutum, İş Doyumu ve İşe Bağlılık |
5. Hafta | Motivasyon Kuramları |
6. Hafta | Uygulamalı Motivasyon Kuramları |
7. Hafta | Örgütlerde Grup Davranışı |
8. Hafta | Liderlik |
9. Hafta | Örgütlerde İletişim |
10. Hafta | Güç ve Politika |
11. Hafta | Çatışma ve Müzakere |
12. Hafta | Örgüt Kültürü |
13. Hafta | Örgütsel Değişme ve Stres Yönetimi |
14. Hafta | Farklılıkların Yönetimi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 32 | 71 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. | X | ||||
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir. | X | ||||
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | X | ||||
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. | X | ||||
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. | X | ||||
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir. | X | ||||
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. | X | ||||
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir. | X | ||||
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek