BTÖ710 - EĞİTSEL VERİ MADENCİLİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTSEL VERİ MADENCİLİĞİ BTÖ710 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK, ancak istatistik konusunda bazı ön bilgilerin olması önerilir.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Proje Tabanlı Öğrenme, Araştırma Tabanlı Öğrenme, Laboratuar Çalışması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Halil YURDUGÜL 
Dersin amacıDersin amacı e-öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği kavramlarını, veri hazırlama tekniklerini, istatistiksel öğrenme kuramını, kümeleme yöntemlerini, karar ağaçları ve birliktelik kurallarını öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Eğitsel veri madenciliğine ilişkin kavramsal, işlemsel ve stratejik bilgiler ve eğitsel veri madenciliği yöntemlerini e-öğrenme ortamlarında uygulama becerileri.
Dersin içeriğiEğitsel veri madenciliği büyük veriden anlamlı sonuçları bulup çıkartma işlemidir. Eğitsel veri madenciliği e-öğrenme ortamlarından elde edilen verilerden bilgiyi keşfetme yöntemlerini ele alır ve bu yöntemleri öğrenmeyi artırma ve öğrenme ortamını iyileştirme amaçlı kullanır. 
KaynaklarBaepler, P., & Murdoch, C. J. (2010). Academic analytics and data mining in higher education. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 4(2), 17.
Baker, R. S., & Yacef, K. (2009). The state of educational data mining in 2009: A review and future visions. JEDM-Journal of Educational Data Mining, 1(1), 3-17.
Beikzadeh, M. R., Phon-Amnuaisuk, S., & Delavari, N. (2008). Data mining application in higher learning institutions. Informatics in Education-An International Journal, (Vol 7_1), 31-54.
Bhise, R. B., Thorat, S. S., & Supekar, A. K. (2013). Importance of data mining in higher education system. IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS) ISSN, 2279-0837.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitsel veri madenciliğine giriş ve büyük veri
2. HaftaVeri madenciliği temel kavramları
3. HaftaVeri hazırlama teknikleri
4. HaftaVeri İndirgeme
5. Haftaİstatistiksel Sınıflama yöntemleri
6. HaftaKümeleme yöntemleri (K-ortalama Algoritması)
7. HaftaKümeleme yöntemleri (hiyerarşik yöntem)
8. HaftaArasınav
9. HaftaKarar Ağaçları ve Kuralları
10. HaftaBirliktelik Kuralları
11. HaftaYapay Sinir Ağları
12. HaftaEğitsel veri madenciliği ve öğrenim yönetim sistemindeki etkileşim verileri
13. HaftaEğitsel veri madenciliği ve öğrenim yönetim sistemindeki öğrenci davranışları
14. HaftaEğitsel veri madenciliği araçları
15. HaftaGenel tekrar ve gözden geçirmeler
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar510
Uygulama110
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler115
Seminer115
Ara Sınavlar115
Genel sınav135
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 28 1 28
Laboratuvar 28 1 28
Uygulama51050
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)28128
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje13030
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü98119280

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma.   X 
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma   X 
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme    X
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme.    X
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme    X
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme.  X  
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme    X
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme  X  
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme  X  
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma.    X
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma   X 
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek