BTÖ623 - E-ÖĞRENME ORTAMLARI ve BELLEK SÜREÇLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
E-ÖĞRENME ORTAMLARI ve BELLEK SÜREÇLERİ | BTÖ623 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Yasemin Demiraslan Çevik | |||||
Dersin amacı | Bu ders, bellek model ve süreçlerine ilişkin bilişsel psikoloji yaklaşımları konusunda temel kazandırmayı, e-öğrenme ortamları ile bellek süreçleri arasındaki etkileşimler, bilişsel yük kuramı, örnek tabanlı öğrenme ve karmaşık problem çözme konularıyla ilgili kuram ve araştırmalar hakkında anlayış geliştirebilmeyi ve tartışma yaptırmayı amaçlamaktadır. Bu ders 3 bölüm şeklinde yapılandırılmıştır: 1. Bellek Model ve Süreçlerine İlişkin Bilişsel Psikoloji Yaklaşımları (Hafta 2-6) 2. e-Öğrenme Ortamlarında Bilişsel Süreçler (Hafta 8-10) 3. Bilişsel Yük-Örnek Tabanlı Öğrenme-Karmaşık Problem Çözme (Hafta 11-15) | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bellek Model ve Süreçleri, e-öğrenme ve Bellek, Bilişsel Yük Kuramı, Örnek Tabanlı Öğrenme, Karmaşık Problem Çözme, Bilişsel-Yapılandırmacı Paradoksu | |||||
Kaynaklar | Alloway, T.P., Bibile, V., & Lau, G. (2013).Computerized working memory training: Can it lead to gains in cognitive skills in students? Computers in Human Behavior, 29, 632?638. Blanchette, J-F. (2010). Book Reviews: Total Recall: How the E-Memory Revolution will Change Everything. & DELETE: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Journal of the American Society of Information Science & Technology, 61(8), 1725-1732. Bogard, T. & Liu, M. (2013). Thresholds of knowledge development in complex problem solving: a multiple-case study of advanced learners? cognitive processes. ETR&D, 61(3), 465-503. Clowes, R. W. (2013). The Cognitive Integration of E-Memory. Review of Philosophy and Psychology. DOI 10.1007/s13164-013-0130-y Eseryel, D., Ifenthaler, D. & Ge, X. (2013).Validation study of a method for assessing complex ill-structured problem solving by using causal representations .ETR&D, 61(3), 443-463. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması |
2. Hafta | Bilişsel Psikolojiye Giriş |
3. Hafta | Bellek (Bellek ile ilgili Modeller, Çalışan Bellek) |
4. Hafta | Bellek (Uzun Süreli Bellekte Bilgi ve Temsiller) |
5. Hafta | Kodlama, Geri Çağırma |
6. Hafta | Transfer |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Bellek ve Teknoloji |
9. Hafta | e-Öğrenme Ortamları ve Bellek Süreçleri 1 |
10. Hafta | e-Öğrenme Ortamları ve Bellek Süreçleri 2 |
11. Hafta | Bilişsel Mimari-ACT-R, Bilişsel Yük Kuramı |
12. Hafta | Örnek Tabanlı Öğrenme |
13. Hafta | Karmaşık Problem Çözme |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Bilişselcilik-Yapılandırmacılık Paradoksu |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 116 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek