KAY765 - SİYASET PSİKOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİYASET PSİKOLOJİSİ | KAY765 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders siyaset psikolojisinde temel çalışmalar ve güncel literatür hakkında genel bir perspektif sunarak doktora öğrencisini konu ile ilgili araştırmalar için hazırlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Siyaset psikolojisinin gelişimi, kişilik, sosyal etki süreçleri, kitle inanç sistemleri, siyasi tavır ve tavır değişimi, siyasi bilginin işlenmesi, siyasi davranışın genetik, nörolojik, ve duygu ile ilgili temelleri. | |||||
Kaynaklar | Altemeyer, Bob. 1988. Enemies of Freedom: Understanding Right-Wing Authoritarianism. San Francisco: Jossey-Bass. Berelson, Lazarsfeld, and McPhee. 1954. Voting. Chicago: University of Chicago Press. Easton, David, and Jack Dennis. 1969. Children in the Political System: Origins of Political Legitimacy, New York: McGraw-Hill. Fiske, Susan T., and Shelley E. Taylor, 1991. Social Cognition. New York: McGraw Hill. George, Alexander L., and Juliette L. George. 1964. Woodrow Wilson and Colonel House: A Personality Study, New York: Dover, v-xiv, 317-322. Hermann, Margaret G. 2005. The Psychological Assessment of Political Leaders. Michigan: The University of Michigan Press. Leonie Huddy, David O. Sears, and Jack S. Levy, eds., 2013. Oxford Handbook of Political Psychology. Oxford: Oxford University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Siyaset psikolojisine giriş, disiplinin gelişimi |
2. Hafta | Kişilik, otoriter kişilik |
3. Hafta | Lider karakteri çalışmaları |
4. Hafta | Sosyalleşme |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Sosyal etki |
7. Hafta | Sosyal kimlik ve gruplar arası ilişkiler |
8. Hafta | Sosyal hareketler, boyun eğme, grup içi karar mekanizmaları |
9. Hafta | Kitlede inanç ve değer sistemleri ve kamu oyu |
10. Hafta | Siyasi tavır, yapısı ve değişimi |
11. Hafta | Siyasi iletişim ve medya |
12. Hafta | Bilişsel siyaset ve bilgi işleme |
13. Hafta | Kestirmeler ve yanlılık, güdülenmiş düşünme |
14. Hafta | Duygular, genetik ve nörolojik faktörler |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 17 | 204 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 37 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının kuram ve uygulama bilgilerine üst düzeyde hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve bu süreçte karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. Özgün düşüncelerle alanına yenilik getirebilir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. | X | ||||
4. Alanındaki yeni gelişmeleri ve yayınları takip eder. Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. Bu süreçte yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili çok iyi düzeyde bilir ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Bilimsel yayın üreterek ve alanındaki ulusal ve uluslararası toplantılara katılarak yaptığı sunumlarla bilime katkı sağlar. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışı ile toplumu aydınlatma bilincine ve yetkinliğine sahiptir. Birikimini topluma yol göstermek için kullanmaya gayret eder. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne gerek ulusal gerek uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek