KAY610 - TÜRKİYE'DE SOSYAL ve SİYASAL DÖNÜŞÜM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SOSYAL ve SİYASAL DÖNÜŞÜM | KAY610 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders Türkiye'de son yüz elli yılda gerçeklemiş olan sosyal ve siyasal dönüşümleri, bunların nedenlerini ve sonuçlarını tematik ve kronolojik bir şekilde ele alır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders Türkiye'nin modernleşme ve batılılaşmasını, rejim değişikliğini, demokratikleşmeyi, kentleşme ve göçü, askeri darbeleri ve kapitalizmi, her birinin kimlik, politik ekonomi, sınıf yapısı, toplumsal cinsiyet, kültür, popüler kültür ve sanat ile üzerindeki etkileri ile birlikte içerir. | |||||
Kaynaklar | Ahıska, Meltem. (2010). Occidentalism in Turkey: Questions of Modernity and National Identity in Turkish Radio Broadcasting. London and New York: I. B. Tauris. Bali, Rifat. (2002). Tarz-ı Hayat'tan Life Style'a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Cantek, Levent. (2008). Cumhuriyetin Büluğ Çağı: Gündelik Yaşama Dair Tartışmalar (1945-1950). İstanbul: İletişim Yayınları. Cantek, L. Funda Şenol. (2011). Yaban'lar ve Yerliler: Başkent Olma Sürecinde Ankara. İstanbul: İletişim Yayınları. Elias, Norbert. (2004). Uygarlık Süreci, Cilt 1. İstanbul: İletişim Yayınları. Kaynar, Hakan. (2012). Projesiz Modernleşme: Cumhuriyet İstanbulu'ndan Gündelik Fragmanlar. İstanbul: İstanbul Araştırmaları Enstitüsü. Kozanoğlu, Can. (1994). Cilalı İmaj Devri. İstanbul: İletişim Yayınları. Kozanoğlu, Can. (1995). Pop Çağı Ateşi. İstanbul: İletişim Yayınları. Oktay, Ahmet. (1995). Türkiye'de Popüler Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Geç Osmanlı Döneminde Modernleşme ve Batılılaşma |
2. Hafta | Erken Cumhuriyet Dönemi |
3. Hafta | 2. Dünya Savaşı ve Çok Partili Sisteme Geçiş |
4. Hafta | Soğuk Savaş ve Türk Demokrasisi |
5. Hafta | Ara Sınav I |
6. Hafta | Askeri Darbeler ve Sosyal Hareketlilik |
7. Hafta | Kentleşme ve Göç |
8. Hafta | İthal İkameci Sanayileşme ve Kriz |
9. Hafta | Ara Sınav II |
10. Hafta | Neoliberal Zamanlar |
11. Hafta | Pop Çağı-Pop Siyaset |
12. Hafta | Mekanın Dönüşümü |
13. Hafta | Kimliğin Yükselişi I |
14. Hafta | Kimliğin Yükselişi II |
15. Hafta | Kutuplaşma ya da Modernlik Nostaljisi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek