KAY610 - TÜRKİYE'DE SOSYAL ve SİYASAL DÖNÜŞÜM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE'DE SOSYAL ve SİYASAL DÖNÜŞÜM KAY610 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu ders Türkiye'de son yüz elli yılda gerçeklemiş olan sosyal ve siyasal dönüşümleri, bunların nedenlerini ve sonuçlarını tematik ve kronolojik bir şekilde ele alır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türkiye tarihindeki sosyal ve politik değişikliklerini değerlendirir.
  2. Sosyal ve politik dönüşümde belirleyici bir faktör olarak modernleşmenin etkilerini yorumlar.
  3. Siyasal ve sosyal dönüşümlerin sonuçlarını analiz eder.
  4. Sosyal ve politik değişimin neden ve sonuçlarını ilişkilendirir.
Dersin içeriğiBu ders Türkiye'nin modernleşme ve batılılaşmasını, rejim değişikliğini, demokratikleşmeyi, kentleşme ve göçü, askeri darbeleri ve kapitalizmi, her birinin kimlik, politik ekonomi, sınıf yapısı, toplumsal cinsiyet, kültür, popüler kültür ve sanat ile üzerindeki etkileri ile birlikte içerir. 
KaynaklarAhıska, Meltem. (2010). Occidentalism in Turkey: Questions of Modernity and National Identity in Turkish Radio Broadcasting. London and New York: I. B. Tauris.

Bali, Rifat. (2002). Tarz-ı Hayat'tan Life Style'a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.

Cantek, Levent. (2008). Cumhuriyetin Büluğ Çağı: Gündelik Yaşama Dair Tartışmalar (1945-1950). İstanbul: İletişim Yayınları.

Cantek, L. Funda Şenol. (2011). Yaban'lar ve Yerliler: Başkent Olma Sürecinde Ankara. İstanbul: İletişim Yayınları.

Elias, Norbert. (2004). Uygarlık Süreci, Cilt 1. İstanbul: İletişim Yayınları.

Kaynar, Hakan. (2012). Projesiz Modernleşme: Cumhuriyet İstanbulu'ndan Gündelik Fragmanlar. İstanbul: İstanbul Araştırmaları Enstitüsü.

Kozanoğlu, Can. (1994). Cilalı İmaj Devri. İstanbul: İletişim Yayınları.

Kozanoğlu, Can. (1995). Pop Çağı Ateşi. İstanbul: İletişim Yayınları.

Oktay, Ahmet. (1995). Türkiye'de Popüler Kültür. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGeç Osmanlı Döneminde Modernleşme ve Batılılaşma
2. HaftaErken Cumhuriyet Dönemi
3. Hafta2. Dünya Savaşı ve Çok Partili Sisteme Geçiş
4. HaftaSoğuk Savaş ve Türk Demokrasisi
5. HaftaAra Sınav I
6. HaftaAskeri Darbeler ve Sosyal Hareketlilik
7. HaftaKentleşme ve Göç
8. Haftaİthal İkameci Sanayileşme ve Kriz
9. HaftaAra Sınav II
10. HaftaNeoliberal Zamanlar
11. HaftaPop Çağı-Pop Siyaset
12. HaftaMekanın Dönüşümü
13. HaftaKimliğin Yükselişi I
14. HaftaKimliğin Yükselişi II
15. HaftaKutuplaşma ya da Modernlik Nostaljisi
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.    X
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.    X
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.   X 
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.    X 
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.     X
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.   X 
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek