SER639 - MALZEME İLE DÜŞÜNME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MALZEME İLE DÜŞÜNME | SER639 | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Örnek Olay İncelemesi Diğer: Örnek İnceleme, Eleştiri, Sunum, Proje Geliştirme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Funda Susamoğlu | |||||
Dersin amacı | Yüksek Lisans öğrencilerinin malzemeye dayalı kişisel sanat pratiklerinin, kavramsal çerçevesinin araştırılması ve tartışılması hedeflenmektedir. Uygulama öncesi deneysel teknik araştırmalar paralelinde, pratik ve teorinin ilişkilendirilmesi, proje önerisi ve içerik geliştirilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Sanatta Kavram ve Pratik İlişkisi II. Sanat Yapıtı ve Değişimi III. Kişisel Sanat Pratiği Üzerine Düşünme ve Araştırma IV. Malzeme ile Deneysel Araştırma V. Kişisel Sanat Pratiği ve Kavramsal İçerik Geliştirme VI. Proje Önerisi Sunumu | |||||
Kaynaklar | .ADAMSON, G. (2007). Thinking Through Craft. Oxford: Berg Publishers. .AKAY, A. ZEYTİNOĞLU, E. (1998). Kavramın Sınırlarında. İstanbul: Bağlam Yayınları. .BOURRIAUD, N. (2005). İlişkisel Estetik (S. Özen, Çev.). İstanbul: Bağlam Yayıncılık. .CARTER,P. (2004). Material Thinking. Victoria: Melbourne University Press. .DELEUZE, G., GUATTARİ,F. (2013). Felsefe Nedir?, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. .LENOIR, B. (2004). Sanat Yapıtı (A. Derman, Çev.), İstanul: Yapı Kredi Yayınları. .HARRISON, C., WOOD, P.(Ed.). (2011). Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi (S. Gürses, Çev.). İstanbul: Küre Yayınları. DİĞER... |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sanatta Kavram ve Pratik İlişkisi, Sanat Yapıtı ve Değişimi |
2. Hafta | Bireysel eğilimler üzerine veri toplama, sunum ve grup tartışması |
3. Hafta | İlgili teorik kaynakları ve ilişkin araştırma |
4. Hafta | Kavramsal çerçeve metnini oluşturmak |
5. Hafta | Kavramsal çerçeve ve konuya ilişkin örneklerden oluşan sunum |
6. Hafta | Araştırma rapor teslimi |
7. Hafta | Projeye ilişkin teknik detaylar ile ilgili araştırma, deneme ve uygulama |
8. Hafta | Uygulama ve denemeler üzerine eleştiri |
9. Hafta | Uygulama sürecinin belgelenmesi |
10. Hafta | Kavramsal çerçeve ve uygulama araştırmalarının sunumu ve eleştirisi |
11. Hafta | Araştırma rapor teslimi |
12. Hafta | Araştırmalar doğrultusunda kavramsal çerçevenin genişletilmesi |
13. Hafta | Proje sürecinin görsel ve teorik verilerinin organizasyonu |
14. Hafta | Proje önerisi sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav- Proje Önerisi Raporu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 15 | 60 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 6 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 17 | 34 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 29 | 87 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özgün kişisel sanat ve tasarım sürecini yöntemini oluşturur ve gerçekleştirir. | X | ||||
2. Araştırma yapma ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Alana özgü tartışmalara katılarak görüşlerini sözlü ve yazılı ifade etme yetisine sahiptir. | X | ||||
4. Alanın bilgisini diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
5. Sanat ve kültür ortamlarında etkin rol alır. | |||||
6. Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgiye sahiptir. | X | ||||
7. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
8. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak,alanında sahip olduğu bilgi,yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
9. Alanına ilişkin edinimleri topluma aktarır. | |||||
10. Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek