İKA620 - SÖMÜRGECİLİK DÖNEMİ İNGİLİZ KÜLTÜRÜ ve EDEBİYATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÖMÜRGECİLİK DÖNEMİ İNGİLİZ KÜLTÜRÜ ve EDEBİYATI | İKA620 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Beyin Fırtınası Diğer: araştırma ödevi,inceleme yazısı | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, İngiliz sömürgelerini tanıma, 16. yüzyıldan 20.yüzyıla sömürgeciliğin sömürgeler üzerinde yarattığı etkileri değerlendirme, emperyalizmin kültürel, ideolojik ve edebi boyutlarını yorumlama ve analiz etme, edebiyat metinlerinde tanıma, belirtme ve yorumlama beceri ve yetkinliklerini kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste, İngiliz Emperyalizmi ve İngiliz Sömürgecilik tarihi; İngiliz sömürgelerinde eğitim, dil, kültür ve sosyal konular; sömürgeciliğin çevre üzerindeki etkileri; edebi eserlerde sömürgecilik ve emperyalist yansımalar ile sömürgecilik üzerine temel kavramlar anlatım ve sözlü sunumlarla tanıtılır ve tartışılır. | |||||
Kaynaklar | Nicholas B. Dirks, ed. Colonialism and Culture. Albert Memmi. TheColonizer and the Colonized. Edward Said. Culture and Imperialism. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İngiliz sömürgecilik dönemine ve emperyalist ideolojiye genel giriş, sömürgecilik dönemine ait temel tanımlar ve ana konular |
2. Hafta | İngiliz emperyalizminin kökenleri, İngilizlerin deniz gücü; |
3. Hafta | 16. ve 19. yüzyıllar arasında İngiliz sömürgeciliğini yansıtan örnek metinlerin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
4. Hafta | İngiliz sömürgeciliğini yansıtan 19. yüzyıl sonlarında ve 20. yüzyıl başlarında yazılmış, örneğin Rider Haggard ya da Rudyard Kipling tarafından, seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
5. Hafta | İngiliz sömürgeciliğini yansıtan 20. yüzyılda yazılmış, örneğin Joseph Conrad tarafından, seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
6. Hafta | İngiliz sömürgeciliğini yansıtan 20. yüzyılda yazılmış, örneğin E. M. Forster ve/veya George Orwell tarafından, seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | İngiliz sömürgeciliğini yansıtan 20. yüzyılda yazılmış, örneğin Lawrence Durrell ve/veya Doris Lessing tarafından, seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
9. Hafta | İrlandalı bir yazar tarafından, örneğin Brian Friel, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar |
10. Hafta | Afrikalı bir yazar tarafından, örneğin Chinua Achebe veya Wole Soyinka, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar |
11. Hafta | Karayipli bir yazar tarafından, örneğin V. S. Naipaul, Derek Walcott veya Jamaica Kincaid, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar |
12. Hafta | Güney Afrikalı bir yazar tarafından, örneğin J. M. Coetzee, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar |
13. Hafta | Ara Sınav |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | ||||
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek