MDN645 - MADEN PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MADEN PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | MDN645 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. A. Erhan TERCAN | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere maden projelerini değerlendirme yeteneği kazandırma | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Değer kavramı, gelir temelli değerleme. Farklı sürelere sahip proje alternatiflerinin karşılaştırılması ve en iyi alternatifin seçilmesi. Net bugünkü değer analizi. Maden projelerinde risk analizi. Monte Carlo benzetimi ile projenin analizi. Dinamik reel opsiyon belirleme. | |||||
Kaynaklar | Australian Mineral Economics Monograph 24 ? A Survey of Important Issues (2006), Philip Maxwell and Pietro Guj (Ed.), published by The Australian Institute of Mining and Metallurgy (AusIMM), Carlton, Victoria, Australia. Torries, T.F., 1998, Evaluating Mineral Projects: applications and misconceptions, Sociate of Mining, Metallurgy and Exploration. Noabes, M. and T. Lanz (Eds.) 1993, Cost Estimation Handbook for the Australian Mining Industry, Monograph #20, The Australasian Institute of Mining and Metallurgy (AusIMM), Sydney, New South Wales, Australia.. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Maden Proje Değerlendirmeye Giriş, Değer Kavramı |
2. Hafta | Gelir Temelli Değerleme |
3. Hafta | İndirgenmiş Nakit Akımı |
4. Hafta | Farklı Proje Sürelerine Sahip Projelerin Karşılaştırmaları |
5. Hafta | Net Bugünkü Değer Analizi / Risk Analizi |
6. Hafta | Stokastik Finansal Modeller ve Monte Carlo Benzetimi |
7. Hafta | Bayesian Karar Ağacı ve progresif risk ve değer analizi |
8. Hafta | Dinamik Reel Opsiyon Yöntemi |
9. Hafta | Ödev değerlendirmeleri |
10. Hafta | Durum Çalışması |
11. Hafta | Durum Çalışması |
12. Hafta | Durum Çalışması |
13. Hafta | Durum Çalışması |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 65 | 65 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 113 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek