MDN645 - MADEN PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADEN PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ MDN645 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. A. Erhan TERCAN 
Dersin amacıÖğrencilere maden projelerini değerlendirme yeteneği kazandırma 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Gelir temelli değerlendirme yaklaşımlarıının öğrenilmesi. İndirgenmiş nakit akımı ve farklı sürelere sahip projelerin karşılaştırılması Monte Carlo Benzetim yöntemlerinin uygulanması.
Dersin içeriğiDeğer kavramı, gelir temelli değerleme. Farklı sürelere sahip proje alternatiflerinin karşılaştırılması ve en iyi alternatifin seçilmesi. Net bugünkü değer analizi. Maden projelerinde risk analizi. Monte Carlo benzetimi ile projenin analizi. Dinamik reel opsiyon belirleme. 
KaynaklarAustralian Mineral Economics Monograph 24 ? A Survey of Important Issues (2006), Philip Maxwell and Pietro Guj (Ed.), published by The Australian Institute of Mining and Metallurgy (AusIMM), Carlton, Victoria, Australia.
Torries, T.F., 1998, Evaluating Mineral Projects: applications and misconceptions, Sociate of Mining, Metallurgy and Exploration.
Noabes, M. and T. Lanz (Eds.) 1993, Cost Estimation Handbook for the Australian Mining Industry, Monograph #20, The Australasian Institute of Mining and Metallurgy (AusIMM), Sydney, New South Wales, Australia.. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMaden Proje Değerlendirmeye Giriş, Değer Kavramı
2. HaftaGelir Temelli Değerleme
3. Haftaİndirgenmiş Nakit Akımı
4. HaftaFarklı Proje Sürelerine Sahip Projelerin Karşılaştırmaları
5. HaftaNet Bugünkü Değer Analizi / Risk Analizi
6. HaftaStokastik Finansal Modeller ve Monte Carlo Benzetimi
7. HaftaBayesian Karar Ağacı ve progresif risk ve değer analizi
8. HaftaDinamik Reel Opsiyon Yöntemi
9. HaftaÖdev değerlendirmeleri
10. HaftaDurum Çalışması
11. HaftaDurum Çalışması
12. HaftaDurum Çalışması
13. HaftaDurum Çalışması
14. HaftaÖğrenci Sunumları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum125
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13565
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje16565
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü30113212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.   X 
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.    X
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.    X
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.    X
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.   X 
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.    X
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.    X
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek