YDT700-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR YDT700-01 5. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini bitirmiş olma ve YDT799 kodlu dersi başarıyla tamamlama
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Birebir görüşme, mülakat  
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin amacıTez aşamasına gelen öğrencinin alanına yönelik çalışma yapması, bu çerçevede yazacağı tez ile var olan bir konuya yeni bir bakış açısı getirmesi veya daha önce ele alınmamış bir konu üzerinde çalışma yapmasını sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Daha önce yapılan çalışmalardan farklı olarak özgün bir ürün ortaya çıkarır.
  2. Var olan bir çalışmaya farklı bir bakış açısı kazandırır.
  3. Daha önceki çalışmaları eleştirel bir şekilde yorumlar.
  4. Alanıyla ilgili uygun bilimsel teknik ve yöntemleri etik kurallar çerçevesinde kullanır.
  5. Alanıyla ilgili evrensel standartlarda bilimsel bilgi birikimine katkı sağlayacak özgün bir çalışma ortaya koyar.
Dersin içeriğiÖğrencinin ilgisini çeken, toplumun bugün ihtiyaç duyduğu veya gelecekte ihtiyaç duyacağı konularda veya bilimsel düşüncenin yaratıcı tecessüsü gereği olan ve tez danışmanının uygun gördüğü belli bir konuda geniş kapsamlı, uygulamalı ve/veya teorik bir çalışma yapması. 
KaynaklarCohen, Louis, Lawrence Manion & Keith Morrison. (2000). Research Methods in Education (Fifth Edition). London & New York: Routledge.
Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Second Edition). London: SAGE.
Gliner, Jeffrey A. & Morgan, George A. (2000). Research Methods in Applied Settings: An Integrative Approach to Design and Analysis. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Johnson, Donna M. (1992). Approaches to Research in Second Language Learning. New York & London: Longman.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi
4. HaftaTez konusunun belirlenmesi
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
10. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
11. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
12. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
13. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
14. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1100
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1410140
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türkçenin uluslararası nitelikte bir dil olma konumunu geliştirecek bilimsel bilgi üretir.    X
2. Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde kullanılacak metodoloji ve yöntemler geliştirmek üzere deneysel ve kuramsal çalışmalar yapar ve uygular.    X
3. Türkçenin geçmişten günümüze başka kültürlere mensup toplumlar tarafından nasıl algılandığı ve öğrenildiği konusunda tarihsel birikim elde eder, kullanır ve yeni yaklaşımlar için değerlendirir.    X
4. Türkiye Türkçesinin diğer lehçe ve ağızlarla ilişkisi üzerinden hareket ederek dil özellikleri bakımından birlik sağlanması için öğrenme ve öğretme yöntemleri geliştirir.    X
5. Türkçeye uzak ve yakın dil ailelerine mensup toplumların Türkçe öğrenimlerini kolaylaştırıcı materyal ve teknikler üzerine bilimsel ve teknolojik yenilikler üretir.    X
6. Türkçenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda teknolojik araçları kullanır ve yeni teknikler geliştirir.    X
7. Türkçenin dilbilimsel ve yapısal olarak başka kültürlere mensup topluluklar tarafından kolayca öğrenilmesi için mevcut bilgi birikimine evrensel katkı sağlar.    X
8. Türkçenin yabancı dil ya da ikinci dil olarak öğretimi ve öğrenimi konusundaki zorlukların aşılmasında medya ve kitle iletişim araçlarının kullanımı konusunda metodolojik ve kültürel-edebi ürünler ortaya koyar.    X
9. Türkçe öğrenimini kolaylaştırmak üzere yeni ders kitapları ve materyal geliştirilmesinde yöntem ve yeni içerikler geliştirir.    X
10. Türkçenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminden, eğitimsel ve sosyal alanlarda kullanımı için gerekli teknikleri edinir, yenilerini üretir ve uygular.    X
11. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dünyada dil öğretiminde kullanılan son teknolojik ve yazılım yöntemlerini kullanır ve bu alanda yeni yöntemler geliştirir.    X
12. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde değişen dil durumları ve yöntemlerine göre yeni içerikler üretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek