YDT725 - TÜRKÇE SÖYLEM TÜR. DERS MALZEMESİ OLARAK KUL. I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKÇE SÖYLEM TÜR. DERS MALZEMESİ OLARAK KUL. I YDT725 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Ayşe Kıran 
Dersin amacıSöylem kavramını ve çeşitli söylem türlerini tanıtmak; çeşitli söylemlerden hareketle başlangıç düzeyi ve orta düzey yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılabilecek ders malzemeleri hazırlatmak ve uygulatmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Söylem kavramını tanır; "söylem" ve "metin" kavramlarını ayırt eder,
  2. Çeşitli söylem türlerinin özelliklerini tanır ve söylemleri sınıflandırır,
  3. Çeşitli söylem türlerinin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde düzeylere göre kullanım biçimlerini bilir,
  4. Başlangıç düzeyi ve orta düzeye yönelik yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılabilecek söylemleri hedeflenen öğretim amacına göre seçer ve bunları çeşitli yaş gruplarına yönelik ders malzemesine dönüştürüp uygular.
Dersin içeriği-Çeşitli düzeylerdeki yabancı dil olarak Türkçe öğretim kitaplarının, alıştırma kitaplarının, öğretim kuramları çerçevesinde ve söylem türleri bağlamında incelenmesi.
-Başlangıç düzeyi ve orta düzeye yönelik yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılacak yazılı ders malzemesi ve alıştırmaların hazırlanması.
-Hazırlanan ders malzemelerini uygulama alıştırmaları.
 
KaynaklarJ.-M. Adam (2008). La linguistique textuelle : Introduction à l'analyse textuelle des discours. Paris: Armand Colin.
Korkut, E., Onursal, İ (2009). Pour comprendre et analyser les textes et les discours. Paris: L?Harmattan.
Maingueneau, D. (2000). Eléments de linguistique pour le texte littéraire, Paris: Nathan
Maingueneau, D. (2002). Analyser les textes de communication. Paris: Nathan.
Moirand, S. (1979). Situations d?écrit. Compréhension, production en langue étrangère. Paris: Clé International.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta"Söylem" kavramı; söylem/metin ayrımı.
2. HaftaÇeşitli söylem /metin türleri ve özellikleri
3. HaftaÇeşitli söylem/metin türleri ve özellikleri
4. HaftaÇeşitli söylem/metin türleri ve özellikleri
5. HaftaBaşlangıç düzeyi yabancı dil olarak Türkçe dersleri için yazılı ders malzemesi kullanımına yönelik incelemeler
6. HaftaBaşlangıç düzeyi yabancı dil olarak Türkçe dersleri için yazılı ders malzemesi kullanımına yönelik incelemeler
7. HaftaOrta düzey yabancı dil olarak Türkçe dersleri için yazılı ders malzemesi kullanımına yönelik incelemeler
8. HaftaOrta düzey yabancı dil olarak Türkçe dersleri için yazılı ders malzemesi kullanımına yönelik incelemeler
9. HaftaArasınav
10. HaftaYabancı dil olarak Türkçe için seçilen farklı seviyelerdeki söylem türlerinin analizi
11. HaftaYabancı dil olarak Türkçe için seçilen farklı seviyelerdeki söylem türlerinin analizi
12. HaftaYabancı dil olarak Türkçede özel alan için seçilen söylem türlerinin analizi
13. HaftaYabancı dil olarak Türkçede özel alan için seçilen başlangıç düzeyindeki söylem türlerinin analizi
14. HaftaYabancı dil olarak Türkçede özel alan için seçilen orta düzeydeki söylem türlerinin analizi
15. HaftaÖğrenci sunumu
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler240
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama6530
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6424
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü49109300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türkçenin uluslararası nitelikte bir dil olma konumunu geliştirecek bilimsel bilgi üretir.    X
2. Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde kullanılacak metodoloji ve yöntemler geliştirmek üzere deneysel ve kuramsal çalışmalar yapar ve uygular.  X  
3. Türkçenin geçmişten günümüze başka kültürlere mensup toplumlar tarafından nasıl algılandığı ve öğrenildiği konusunda tarihsel birikim elde eder, kullanır ve yeni yaklaşımlar için değerlendirir.   X 
4. Türkiye Türkçesinin diğer lehçe ve ağızlarla ilişkisi üzerinden hareket ederek dil özellikleri bakımından birlik sağlanması için öğrenme ve öğretme yöntemleri geliştirir.    X
5. Türkçeye uzak ve yakın dil ailelerine mensup toplumların Türkçe öğrenimlerini kolaylaştırıcı materyal ve teknikler üzerine bilimsel ve teknolojik yenilikler üretir.  X  
6. Türkçenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda teknolojik araçları kullanır ve yeni teknikler geliştirir.    X
7. Türkçenin dilbilimsel ve yapısal olarak başka kültürlere mensup topluluklar tarafından kolayca öğrenilmesi için mevcut bilgi birikimine evrensel katkı sağlar.  X  
8. Türkçenin yabancı dil ya da ikinci dil olarak öğretimi ve öğrenimi konusundaki zorlukların aşılmasında medya ve kitle iletişim araçlarının kullanımı konusunda metodolojik ve kültürel-edebi ürünler ortaya koyar.   X 
9. Türkçe öğrenimini kolaylaştırmak üzere yeni ders kitapları ve materyal geliştirilmesinde yöntem ve yeni içerikler geliştirir.   X 
10. Türkçenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminden, eğitimsel ve sosyal alanlarda kullanımı için gerekli teknikleri edinir, yenilerini üretir ve uygular.    X
11. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dünyada dil öğretiminde kullanılan son teknolojik ve yazılım yöntemlerini kullanır ve bu alanda yeni yöntemler geliştirir.   X 
12. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde değişen dil durumları ve yöntemlerine göre yeni içerikler üretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek