HES730 - İLERİ HEMŞİRELİK ESASLARI KLİNİK UYGULAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ HEMŞİRELİK ESASLARI KLİNİK UYGULAMASI | HES730 | 2. Yarıyıl | 1 | 32 | 17 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Erasmus programına kabul edilen öğrencisi olmak dersin ön koşuludur. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Gül | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek uzmanlaşmasını, en az bir yabancı dil kullanarak kültürel etkileşimde bulunabilmesini, farklı toplum ve kültürlere ait bireylere yönelik hemşirelik bakımı sunabilmesini ve hemşirelik bakımı ile ilgili bağımsız bir araştırma planlayabilmesini, etik karar verebilme ve eleştirel düşünme yetilerini geliştirmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenci kliniklerde veya diğer sağlık bakım ünitelerinde gözlem yapar, vaka tartışmalarına katılır, hemşirelik bakımı sunar. Uzmanlık alanıyla ilgili bilimsel yayınları eleştirel gözle değerlendirir ve bağımsız bir araştırma planlar. Gözlemleri, hemşirelik bakım planları ve uygulamalarına ilişkin bir rapor yazar. | |||||
Kaynaklar | Hemşirelik Esasları alanında ve muhtemel araştırma konusu ile ilgili tüm bilimsel yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem |
4. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem |
5. Hafta | Klinik uygulama, gözlem, vaka tartışması |
6. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını planlama |
7. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını rehberle uygulama |
8. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını sunma |
9. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını değerlendirme |
10. Hafta | Klinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma |
11. Hafta | Bilimsel yayın değerlendirme |
12. Hafta | Bağımsız Araştırma Planlama |
13. Hafta | Rapor1 (Klinik Uygulama Değerlendirme) |
14. Hafta | Rapor 2 (Bağımsız Araştırma Protokolü Hazırlama) |
15. Hafta | Genel değerlendirme, rapor sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 56 | 50 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 14 | 32 | 448 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 2 | 60 | 120 |
Ödevler | 2 | 14 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 47 | 137 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | X | ||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir. | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar. | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | X | ||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | X | ||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | X | ||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir. | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek