HES730 - İLERİ HEMŞİRELİK ESASLARI KLİNİK UYGULAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ HEMŞİRELİK ESASLARI KLİNİK UYGULAMASI HES730 2. Yarıyıl 1 32 17 30
Önkoşul(lar)-var iseErasmus programına kabul edilen öğrencisi olmak dersin ön koşuludur.
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Gül 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek uzmanlaşmasını, en az bir yabancı dil kullanarak kültürel etkileşimde bulunabilmesini, farklı toplum ve kültürlere ait bireylere yönelik hemşirelik bakımı sunabilmesini ve hemşirelik bakımı ile ilgili bağımsız bir araştırma planlayabilmesini, etik karar verebilme ve eleştirel düşünme yetilerini geliştirmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Doktora düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Hemşirelik esaslarına özgü kuram, kavram ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve becerilerinde uzmanlaşır.
  2. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  3. Klinik ortamda sağlık ekibi üyeleri ve diğer öğrenciler ile kültürel etkileşimde bulunur.
  4. Klinik ortamda farklı toplum ve kültürlere ait bireylere yönelik hemşirelik bakımı sunar.
  5. Hemşirelik bakımı ile ilgili bağımsız bir araştırma planlar.
  6. Hemşirelik uygulama alanında karşılaşılan bilimsel ve etik sorunları çözümüne katkıda bulunur.
Dersin içeriğiÖğrenci kliniklerde veya diğer sağlık bakım ünitelerinde gözlem yapar, vaka tartışmalarına katılır, hemşirelik bakımı sunar. Uzmanlık alanıyla ilgili bilimsel yayınları eleştirel gözle değerlendirir ve bağımsız bir araştırma planlar. Gözlemleri, hemşirelik bakım planları ve uygulamalarına ilişkin bir rapor yazar.  
KaynaklarHemşirelik Esasları alanında ve muhtemel araştırma konusu ile ilgili tüm bilimsel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaKlinik uygulama ve gözlem
4. HaftaKlinik uygulama ve gözlem
5. HaftaKlinik uygulama, gözlem, vaka tartışması
6. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını planlama
7. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını rehberle uygulama
8. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını sunma
9. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, hemşirelik bakımını değerlendirme
10. HaftaKlinik uygulama ve gözlem, örnek bakım planı sunma
11. HaftaBilimsel yayın değerlendirme
12. HaftaBağımsız Araştırma Planlama
13. HaftaRapor1 (Klinik Uygulama Değerlendirme)
14. HaftaRapor 2 (Bağımsız Araştırma Protokolü Hazırlama)
15. HaftaGenel değerlendirme, rapor sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 5650
Ödevler15
Sunum15
Projeler230
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)1432448
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje260120
Ödevler21428
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü47137900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler.    X
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler.   X 
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar.    X
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir.    X
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir.    X
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder.    X
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar.  X  
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar.    X
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar.    X
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder.     X
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır.   X 
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir.    X
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır.    X
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek